Se oferă 3000 de lei de la stat pentru această categorie de cetățeni: condițiile pentru a accesa fondurile

0
335

Statul român are o politică de întinerire accelerată a parcului auto, iar în acest sens a fost lansat programul ”Rabla Local”. Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a explicat că se oferă 3000 de lei pentru oamenii care au mașini mai vechi de 15 ani și doresc să le caseze.

”Programul Rabla Local are o finanțare de 240 de milioane de lei și va permite scoaterea din circulație a în jur de 100.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani. Noi vom vira în contul primăriilor 80% din valoarea sumei, adică 2400 de lei care se vor asigura din fondurile AFM. Suma de 600 de lei o să fie contribuția primăriei, iar 3000 de lei va fi prima care va fi încasată de cel care casează un autoturism mai vechi de 15 ani. Vom stabili un număr maxim de beneficiari la nivel de UAT în funcție de populația fiecărei comune, oraș, vom face o defalcarea matematică a numărului de 100.000 de autoturisme la nivelul fiecărui județ şi UAT și vom porni programul în cursul lunii martie, așa am stabilit cu autoritățile locale reprezentate de asociațiile municipiilor, orașelor și comunelor”, a spus ministrul Tánczos Barna, la Bistrița.

Condițiile de eligibilitate

Mașina care urmează să fie casată trebuie să fie înregistrată în evidențele primăriei, să aibă, la data solicitării, o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației și să aibă o normă de poluare Euro 3 sau mai mică.

De asemenea, vehiculul trebuie să conțină componente esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).

Actele necesare pentru aprobare

În vederea aprobării cererii de finanțare, în cadrul sesiunii de înscriere, solicitantul depune următoarele documente:

a) cererea de finanțare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;

b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;

c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;

d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.

Instrucțiunile cuprinzând modul de înscriere a solicitanților în Program și procesul de depunere a cererilor de finanțare, precum și alte informații relevante se elaborează și se aprobă la nivelul AFM, se aprobă prin dispoziția președintelui și se aduc la cunoștința persoanelor interesate prin publicarea pe pagina de internet a AFM.

Sursă: stiripesurse.ro