Numărul unic de urgenţă a fost apelat, în luna martie a anului 2017, de nu mai puţin de 24.201 de olteni, însă peste 60% dintre apelurile inițiate la 112 de locuitorii judeţului au fost false.
Potrivit statisticilor, în luna martie 2017 ,16.132 de olteni (n.red. – 66,66%) au sunat la 112 fără a avea însă vreo urgenţă și doar 8.069 de apeluri (n.red. – 33,34%) primite de operatorii centrului unic pentru apeluri de urgenţă din Olt au fost reale.
În urma apelurilor recepţionate, cele mai multe intervenţii le-au avut echipajele de cadre medicale ale Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt. Echipajele Ambulanţei Olt s-au deplasat la 5.509 intervenţii, reprezentanţii acestei instituţii fiind urmaţi de efectivele Inspectoratului de Poliţie Judeţean Olt care au acţionat în urma a 1.935 de apeluri primite prin 112. Echipajele de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Olt s-au deplasat, de asemenea, la 1.284 de intervenţii în urma apelurilor recepţionate prin apelul unic de urgenţă. Luna trecută, angajaţii Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Olt au avut cele mai puţine solicitări la intervenţii primite prin 112, respectiv 428. În ceea ce priveşte situaţia la nivel naţional, aproximativ 2 milioane de români au sunat la 112. Într-un clasament pe judeţe în ceea ce privește numărul de apeluri la 112, Oltul s-ar situa undeva la jumătate cu cele 24.201 apeluri la 112, prima poziţie fiind ocupată de municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu aproximativ 150.000 apeluri, iar ultima de judeţul Covasna, cu aproximativ 11.167 apeluri.
Și polițiștii din cadrul IPJ Olt se confruntă de foarte multe ori cu situații în care apelurile la numărul unic de urgență 112 fie sunt false, fie nu fac parte din competența lor de soluționare. Reprezentanții IPJ Olt amintesc tuturor cetățenilor că, apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112 sau alertarea falsă a agențiilor specializate de intervenție constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 500 la 1.000 lei. Numărul unic de urgență 112 a fost creat în 1991, devenind operațional din luna aprilie 2005. Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgență care poate fi folosit de pe orice telefon fix, public sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciul de urgență (poliție, ambulanță, jundarmi, pompieri) în orice țară a Uniunii Europene. Centrele de Urgență funcționează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.
Mădălina Stîlpeanu