În medie, doi salariați îşi reclamă zilnic şefii la ITM Olt

0
159

Angajaţii olteni au început să aibă din ce în ce mai multă încredere în faptul că Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Olt le poate rezolva problemele de la locul de muncă, dovadă fiind numărul crescut al sesizărilor primite lunar de reprezentanţii instituţiei.

Dacă în trecut oltenii evitau să raporteze problemele privind relaţiile de muncă sau sănătatea şi securitatea în muncă, în prezent tot mai mulţi angajaţi recurg la ITM Olt pentru soluţionarea conflictelor apărute la serviciu. Angajaţii se plâng în general de nerespectarea de către angajatori a clauzelor contractuale.

„Primim în jur de 40-45 sesizări, în medie, pe lună.  De exemplu, în luna iulie, am primit până (n.r. 27 iulie) acum 34 de reclamații. Cele mai multe sesizări vizează neplata drepturilor salariale la termenele prevăzute în contractele individuale de muncă, neacordarea concediului de odihnă sau necompensarea în bani a zilelor de concediu neefectuate la încetarea contractului de muncă, neplata orelor suplimentare, neeliberarea adeverințelor de vechime, precum și munca la negru”, a declarat șeful ITM Olt, inspectorul șef Cristian Ungureanu.

De la începutul anului la ITM Olt au fost înregistrate aproximativ 250 de sesizări venite de la salariaţii unor unităţi din judeţ. Angajaţii care vor să reclame diverse nereguli de la locul de muncă au posibilitatea de a le sesiza ITM Olt prin mai multe mijloace: prin poştă, la adresa strada Aleea Tineretului, numărul 1; pe adresa de e-mail itmolt@itmolt.ro sau la numerele de telefon 0249/439.283, 0249/439.397, 0249/432.131.