Sute de persoane din Olt au cerut ajutor la Telefonul de Urgenţă

0
165

Peste 400 de olteni au sunat la Telefonul de Urgenţă (T.U.), serviciu pus la dispoziţie de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Olt, anul trecut, pentru a raporta diverse probleme.

Compartimentul „Telefonul de Urgenţă”, ce funcţionează în cadrul Complexului de servicii „Sfântul Ştefan” din Slatina a ajutat în 2019 sute de olteni. Peste 60 de olteni dintre cei 427 care au apelat numărul de telefon 0800800564 pentru semnalizarea cazurilor de urgenţă au sunat pentru a informa autorităţile de existenţa unor abuzuri, sau cazuri de neglijare. Alte 37 au fost greşite, iar 312 au constat în cererea de informaţii sau consiliere telefonică.

„În cursul anului 2019 au fost înregistrate prin Telefonul de Urgență 427 apeluri, din care:  37 apeluri greșite; 64 apeluri privind sesizarea unor fapte de abuz/neglijare asupra copiilor dar și asupra persoanelor adulte, fiind vizate cazurile a 101 copii precum și cazurile a 7 persoane adulte, din care au fost confirmate cazurile a 8 copii (soluționate prin măsura de plasament în regim de urgență) precum și cazurile a 2 persoane adulte; 311 apeluri privind solicitarea de informații;  1 apel pentru acordarea de consiliere;  7 apeluri din partea altor instituții. Au mai fost primite 21 de sesizări care vizau cazurile a 28 de copii. Dintre acestea, au fost soluționate cazurile a 4 copii, iar cazurile celorlalți 24 de copii sunt monitorizate. De asemenea, au mai fost realizate 29 rapoarte de evaluare inițială, 24 rapoarte de evaluare detaliată, 26 deplasări în teren, iar psihologii SEI și TU au acordat asistență la audieri pentru 55 de minori”, se arată în raportul de activitate al DGASPC Olt, pe anul 2019.

 La sediul telefonului de urgenţă lucrează un număr de trei psihologi, iar programul de funcţionare este în zilele lucrătoare, între orele 7.00 şi 21.00.

Cum funcţionează serviciul

Persoanele care cunosc cazuri sau sunt martori la abuzuri asupra copiilor au posibilitatea de a le semnala prin intermediul serviciului gratuit „Telefonul de Urgență”, contribuind la o intervenţie promptă din partea DGASPC Olt. Psihologii din cadrul acestui compartiment completează fişa de convorbire în timpul apelului, completează fişa de semnalare obligatorie şi evaluare iniţială a situaţiilor de suspiciune de abuz, neglijare sau exploatare. Apoi, această fişă este trimisă către DGASPC Olt, pentru alcătuirea evidenţei primare a acestor situaţii şi coordonarea intervenţiei.

În altă ordine de idei, atunci când nu este vorba de semnalarea unor cazuri de abuz, neglijare sau exploatare, psihologii furnizează informaţii adecvate nevoilor clienţilor şi îi îndrumă către serviciile corespunzătoare atunci când soluţionarea problemei depăşeşte competenţa acestui compartiment, sau desfăşoară activităţi de asistenţă şi consiliere a clienţilor pentru depăşirea unei situaţii de criză. Specialiştii DGASPC Olt respectă anonimatul şi toate apelurile primite sunt confidenţiale.