Gazeta Sporturilor și-a încetat apariția pe hîrtie, ultimul număr tipărit fiind cel de miercuri 1 noiembrie. Patronatul publicației de sport a luat această decizie peste noapte, fără să anunțe acest lucru și în redacție.
Gazeta Sporturilor și-a încetat apariția pe hârtie după aproape 100 de ani. Decizia a fost luată de patronatul publicației, Ringier, fără să comunice acest lucru și redacției. Numărul din 1 noiembie este ultimul care a mai apărut pe hârtie.
Decizia de a închide ediția tipărită vine la o lună de la îndepărtarea redactorul-șef Cătălin Țepelin. Disputa dintre jurnaliști și patronat a intervenit în contextul promovării caselor de pariuri. Jurnaliștii din redacție au acuzat ceea ce au numit imixtiuni ale comercialului în editorialul ziarului Gazeta Sporturilor.
Gazeta Sporturilor și-a încetat apariția pe hârtie
Decizia de a renunța la ediția tipărită a fost luată pe baza a numeroase analize, susțin cei de la Ringier. Aceștia invocă situația economică dificilă a brand-ului de presă sportivă cu o vechime de aproape o sută de ani. De asemenea fac referire la migrarea cititorilor spre platforma online. Aceste motive au stat la baza deciziei de a promova Gazeta Sporturilor doar în format digital.
Conform sursei citate, în anunțul oficial, transmis angajaților, Ringier a anunțat că renunță la 9 posturi din redacție. Între acestea este și cel al editorului coordonator, Cătălin Tolontan. Modificările de personal se referă la poziții legate de producția și distribuția ediției tipărite a publicației.
„Printre altele, Cătălin Tolontan, în prezent coordonator editorial atât pentru Gazeta Sporturilor, cât și pentru Libertatea, nu se va mai ocupa de Gazeta Sporturilor și se va concentra doar pe Libertatea, începând cu 1 noiembrie. Noua organizare a GSP.ro va fi substanțial mai flexibilă și 100% în slujba noii abordări a RSMG, aceea digitală”, se arată în e-mailul transmis de conducerea publicației.
Gazeta Sporturilor va apărea doar în format digital și va semna un acord cu SNTV, cel mai important furnizor de conținut video în materie de sport. Patronii publicației au mai arătat că platforma de știri sportive GSP.ro „se dezvoltă extrem de promițător” și totodată face precizări cu noile segmente de dezvoltare pe care le-au inclus în planul de investiții.
Grupul Ringier se laudă cu peste 65 de milioane de afisari, peste 20 de milioane de vizite și peste patru milioane de utilizatori unici pe lună. Astfel, GSP.ro este cea mai influentă platformă media de sport din România.
Sursă: evz.ro