Drumul Expres Craiova – Pitești: CNAIR a primit trei oferte pentru proiectarea nodurilor noi de la Colonești și Suseni

0
245

Trei oferte au fost depuse la a doua licitație pentru proiectarea preliminară a nodurilor rutiere de la Colonești și Suseni, în județele Olt și Argeș pe Drumul Expres Craiova – Pitești, a transmis marți Cristian Pistol, directorul general CNAIR. Pentru a doua licitație, CNAIR a majorat valoarea contractului cu peste 200 000 lei, de la 1,3 – 1,5 milioane la procedura anterioară, la 1,4 – 1,7 milioane lei, dar a redus perioada pentru realizarea Studiului de Fezabilitate de la 10 la 8 luni.

Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Noduri rutiere de descărcare Drum Expres Craiova Pitești pe DN 65 – Colonești și DJ 659 – Suseni, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, se arată în SEAP.

„Vom costrui două noi noduri rutiere pentru accesul rutier la Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12)!

Au fost depuse astăzi trei oferte pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției acestor noduri rutiere care vor asigura legătura DEx 12 cu DN 65 Colonești și cu DJ 659 Suseni.

– LIKE CONSULTING SRL,
– SPECIALIST CONSULTING SRL,
– TOTAL BUSINESS LAND SRL.

După semnarea contractului, câștigătorul va elabora Studiul de Fezabilitate într-o perioadă de maximum 7 luni, la o valoare estimată de cel mult 1,47 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis Cristian Pistol.

Lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (Slatina – Colonești 32 km) este la peste 80% execuție și, potrivit promisiunilor ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, poate fi deschis în decembrie, UMB urmând să amenajeze o descărcare provizorie la Colonești. Lotul 4, Colonești – Oarja (legătura cu A1 București – Pitești) pe care va fi amenajat nodul de la Suseni (DJ 659) are tot 32 km lungime, este la aproximativ 30% și ar putea fi dat în trafic la sfârșitul anului viitor dacă se rezolvă și soluția conexiunii de la Oarja cu A1.

Necesitatea investiției a apăut datorită dezvoltării socio-economice generate în primul rând de construcția Drumului Expres Craiova – Pitești. Astfel, prezența unei căi rapide de transport a încurajat dezvoltarea economică a zonelor traversate fapt care a generat valori de trafic suplimentare. În urma implementării acestui proiect se vor genera efecte socio-economici pozitive și importante inclusiv prin micșorarea distanțelor și dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influență economică gravitațională a orașelor mari asupra orașelor mici, satelitare. Astfel, nodurile rutiere menționate sunt în acord cu obiectivele strategice ale Ministerului Afacerilor Interne, 2021-2030, în mod deosebit cu obiectivul de sustenabilitate, de dezvoltare economică și de dublă utilizare a infrastructurii de transport cât și dinamica populației și a mediului de afaceri din zona UAT-urilor din acest sector”, notează CNAIR în caietul de sarcini.

Sursă: economedia.ro