Producătorul de aluminiu Alro Slatina a încheiat primul semestru din 2023 cu o cifră de afaceri consolidată de 1,55 miliarde lei, în scădere cu 25% faţă de perioada similară de anul trecut, şi o o pierdere de 164 milioane lei, comparativ cu un profit net de 15,3 milioane lei în S1 2022, ca urmare scăderii preţurilor pe pieţele internaţionale şi a închiderii temporare a rafinăriei de alumină.
„În ultimii 20 de ani, am investit peste 530 de milioane dolari în dezvoltarea şi transformarea ALRO şi ne-am angajat să continuăm pe această cale. În timp ce am oprit temporar producţia de alumină, pe baza unor factori economici, am decis să vindem afacerea cu bauxită din aceleaşi motive şi am redus producţia de aluminiu electrolitic, am investit în instalaţia noastră de eco-reciclare, pentru a sprijini producţia de aluminiu cu consum redus de energie electrică. În fapt, în iunie, am inaugurat o investiţie de 11 milioane dolari în tehnologie şi protecţia mediului la instalaţia de eco-reciclare care ne va ajuta să creştem producţia la această unitate, cu impact pozitiv asupra costurilor de producţie. De asemenea, am continuat să ne concentrăm asupra programului pe termen lung de creştere a eficienţei produselor prin achiziţionarea unei linii de prelucrare a plăcilor de aluminiu capabilă să proceseze produsele cât mai aproape de cerinţele privind dimensiunea, fiind astfel şi mai aproape de clienţii noştri şi de nevoile acestora” a declarat Marian Năstase, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al ALRO.
Potrivit datelor din raportul financiar publicat la BVB, vânzările consolidate ale Grupului în S1 2023 au fost de 1,55 milioane lei, mai mici cu 25% faţă de cele raportate în perioada similară a anului 2022. Reducerea este determinată, pe de o parte, de cotaţia mai mică a LME, care a scăzut cu peste 700 USD/tonă comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, 2023 a fost caracterizat de o încetinire a vânzărilor şi de cererea scăzută în multe sectoare industriale.
„Vom continua strategia noastră pe termen lung axată pe aceleaşi principii care ne-au susţinut afacerile până acum şi care ne-au ajutat să ne adaptăm mai rapid la toate schimbările şi recesiunile mediului internaţional al aluminiului, păstrând şi extinzând în acelaşi timp numărul clienţilor şi portofoliul de produse din ce în ce mai sofisticate”, a adăugat Marian Năstase.
Grupul a continuat în acest an investiţiile în creşterea eficienţei energetice şi, în urma unei investiţii de 11 milioane dolari în facilitatea de eco-reciclare, a pus în funcţiune al doilea cuptor cu două camere, specializat în reciclarea deşeurilor achiziţionate de pe piaţa de profil. Până la sfârşitul anului, al treilea cuptor va fi lansat în producţie, astfel încât până la finele lui 2023 capacitatea de reciclare a Companiei să fie crescută la 100.000 tpa.
Programul de investiţii pentru 2023 vizează, de asemenea, creşterea producţiei de aluminiu cu valoare adăugată mare şi foarte mare, pentru industrii sofisticate precum aero şi auto.
Compania are 11 mld. lei capitalizare după o apreciere de 2,2% de la începutul anului. Din acţionariat fac parte grupul rus Vimetco (54,2%), Paval Holding (23,2%), Fondul Proprietatea (10,2%).
Companiile care fac parte din grup sunt ALRO S.A. – producătorul de aluminiu, Alum S.A. – producătorul de alumină, Sierra Mineral Holdings I, Ltd. – societatea de extracţie a bauxitei, Vimetco Extrusion S.R.L. – producător de aluminiu extrudat, Conef S.A. – societate de tip holding şi de management, Global Aluminium Ltd. – societate de tip holding şi Bauxite Marketing Ltd – marketing, Vimetco Trading – vânzări de aluminiu.
Sursă: www.zf.ro