Blocaj la Drumul Expres Craiova-Pitești, după ce o conductă de apă a orașului Balș se intersectează cu șoseaua

0
850

Probleme la Drumul Expres Craiova-Pitești, în dreptul localității Balș, unde se derulează și un proiect cu fonduri europene pentru modernizarea rețelei de apă. Mult așteptata șosea, prin intermediul căreia se va scurta timpul mediu de călătorie, se intersectează cu o conductă de apă, ceea ce a dus la discuții între contructor, proiectant și reprezentanții Companiei de Apă Olt.

Prefectul de Olt, Florin Homorean, a precizat că se încearcă rezolvarea acestei situații și spune că nu există, neapărat, un blocaj.

„Am facilitat mai multe întâlniri între proiectantul, constructorul drumului și Compania de Apă Olt, cu privirea la situația de la Balș, referitor la intersectarea Drumului Expres cu un proiect de conductă alimentare cu apă și canalizare a celor de la CAO pe orașul Balș. S-au găsit soluții tehnice, din câte știu eu, urmează să se stabilească modalitatea de finanțare a lucrărilor respective. Nu au fost prevăzute în proiectul inițial al Drumului Expres. Au existat niște avize din partea CAO la momentul în care s-a proiectat drumul, dar căutăm o soluție să vedem cum putem rezolva această situație, având în vedere că ambele proiecte sunt finanțate pe fonduri europene. Nu neapărat există un blocaj, vrem să rezolvăm situația să fie pozitivă pentru ambele părți. Când s-a avizat Drumul Expres au obținut documente de avizare de la Compania de Apă, după care s-a finalizat și proiectul CAO. Acum, fiind drumul în execuție, să găsească CAO o soluție tehnică prin care să se rezolve problema cu conducta de apă. Există un dialog între CNAIR, care este beneficiarul investiției Drumului Expres, și CAO. Urmează să vedem care este soluția finală găsită de către proiectant”, a spus prefectul de Olt, Florin Homorean.

Primarul din Balș, Mădălin Teodosescu, spune că soluții tehnice ar fi, însă nu se știe exact cine va suporta costurile generate de această nouă problemă.

„În primul rând, este vorba despre avize. Orașul Balș nu este parte a avizelor și a autorizațiilor care s-au derulat de-a lungul timpului, acestea fiind obținute de Consiliul Județean Olt. Cei care ar fi trebuit să ceară avize sunt cei de la CJ Olt și CAO, pentru intersectarea celor două proiecte europene, Drumul Expres și proiectul pe fonduri europene pentru înlocuirea conductelor, branșamentelor, stație de epurare pentru orașul Balș. Au fost mai multe probleme de-a lungul implementării proiectului, și de o parte și de alta, eu am înțeles că s-ar fi rezolvat. Că s-au găsit finanțări și de o parte și de alta. Este vorba despre conducta care alimentează zona Gării, adăpostul de câini și stația de epurare, unde este și o conductă de canalizare. Aici există deja un pasaj în proiect. Ne vom implica și noi ca să găsim o soluție. Mai este un pasaj subteran pentru un pasaj pietonal, se poate merge pe zona respectivă, ar fi o variantă foarte ieftină. Problema este cine finanțează, CAO sau CNAIR”, a spus primarul din Balș.

Directorul SDN Slatina, Adrian Motorga, a precizat că discuțiile cu reprezentanții CAO Olt vor continua și zilele următoare. Acesta spune că problema aparține Companiei de Apă Olt.

„Noi avem proiectare, plus execuție. Ce pot să vă spun este că vor avea loc discuții în cursul zilelor următoare cu reprezentanții CAO.  Cei de la CAO și-au manifestat intenția de a extinde rețeua de apă sau să o modernizeze. Mâine (n.red.- marți 12 mai), va fi și întâlnire cu cei de la CAO. Nu se blochează absolut nimic. Lucrarea pe care vor ei să o facă încă nu a început. Ideea este să găsim o soluție ca să nu i coste pe ei prea mult după aceea, ca să facă subtraversarea Dumului Expres. Din punctul nostru de vedere, nu este nicio problemă, noi mergem înainte cu lucrarea la Drumul Expres. Ei au o problemă și vrem să-i ajutăm”, a spus Motorga.

Proiectul „Drum Expres Craiova-Pitești” are termen de finalizare 2023 și cuprinde peste 121 de kilometri de drum, 10 intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri și pasaje la noduri rutiere și drumuri de legătură și 8,85 drumuri de legătură.