BĂTAIE DE JOC la adresa românilor: Se schimbă Codul Rutier! Majoritatea șoferilor rămân FĂRĂ PERMIS

0
1032
SONY DSC

Panică printre şoferii români! Un proiect de lege menit să modifice legislația rutieră ar putea ajunge curând la Camera Deputaților şi, dacă va fi adoptat, ar putea avea consecinţe extrem de grave.

Lucian Diniță, fostul șef al Poliției Rutiere, critică dur unele dintre propunerile din proiect, în special pe cea a anulării a două condiții în cazul reducerii suspendării dreptului de a conduce.

Mai exact, conform proiectului, a dispărut condiția ca cel care dorește să își obțină mai repede permisul să nu mai fi beneficiat de măsura reducerii suspendării în ultimii trei ani sau să nu fi avut permisul suspendat în ultimii doi ani.

„E bătaie de joc. Cea mai bună idee a mea: Nu ar fi mai bine să suspende legea circulației pe vreo 10 ani de acum încolo și să meargă fiecare după capul lui?
Principiul era următorul: Se întâmplă ca unul, în viața lui, să greșească, că e o tamponare, că e de la băutură, bun, îi dai posibilitatea să se reabiliteze. Adică stai 30 de zile pe tușă, nu stai 90. Ăsta a fost principiul. Îl responsabiliza într-un fel pentru că nu mai beneficia de aceeași măsură în următorii trei ani. Asta a fost și ideea. În legislația franceză e mai rău, pentru că acolo spune că poți să îți recuperezi punctele de penalizare, dar te costă câteva mii de euro, faci un curs de o săptămână sau două pentru a te duce ulterior la test, iar în cele două săptămâni îngrijești și victimele rezultate din accidente rutiere. Deci pe banii tăi faci chestia asta”, a declarat, pentru dcnews.ro, Lucian Diniță.

În ceea ce priveşte cea de-a doua condiție exclusă din proiect, cea de a nu fi avut permisul suspendat în ultimii doi ani, fostul şef al Poliţiei Rutiere susține că acest lucru înseamnă o încurajare a repetării greșelii.

„Reducerea a avut ca principiu să îl ajute pe omul sărac, cel care a făcut o greșeală pentru prima dată în viața lui. Dar nu să facem redeucere la toată lumea. Nu mai faceți deloc și la revedere!

Noi suntem în antiteză cu ce face UE, pentru că în UE s-au luat măsuri de înăsprire a legislației rutiere. În UE există principiul că s-a născut un om, îl cresc și apoi îl pregătesc și îl fac bun de muncă pentru că trebuie să lucreze pentru societate. Dacă el moare în accident rutier la 19 ani, la 25 sau 35 de ani, eu am pierdut un om bun de muncă, unul care aduce profit țării”, a mai spus Lucian Diniță pentru sursa citată.

Sursa: b1.ro