Ionuţ Ivan, vicepreședintele Consiliului Județean Olt, a semnat joi, 23 februarie, alături de ceilalți parteneri, contractul de finanțare pentru proiectul „Traseu Eurovelo 6 Mehedinți-Dolj-Olt” .
Proiectul este finanțat în cadrul PNRR și are o valoare de peste 29,3 milioane euro.
În cadrul acestui obiectiv de dezvoltare se urmărește amenajarea, pe o distanță de 356 de km a unui traseu cicloturistic sigur pentru bicicliști, traseu care pornește din Drobeta-Turnu Severin și ajunge la limita dintre Olt și Teleorman, desfășurându-se de-a lungul Dunării.
Potrivit documentației traseul străbate următoarele localități:
- Județul Mehedinți: Municipiul Drobeta Turnu Severin, municipiul Orșova, comunele Salcia, Vrata, Gârla Mare, Pristol, Gruia, Gogoșu, Burila Mare, Devesel, Hinova, Simian, Eșelnița, Dubova și Șvinița.
- Județul Dolj: Municipiul Calafat, orașul Bechet, orașul Dăbuleni, comunele Cetate, Ciupercenii Noi, Desa, Poiana mare, Maglavit, Piscu Vechi, Ghidici, Cârna, Gighera, Măceșu de Jos, Bistreț, Catane, Negoi, Rast,
Ostroveni, Călărași. - Județul Olt: Orașul Corabia, comunele Ianca, Grojdibodu, Gura Padinii, Orlea, Gârcov.
Realizat în parteneriat cu Consiliul Județean Dolj, în calitate de lider, şi Consiliul Județean Mehedinți, proiectul a fost aprobat în cadrul PNRR, Componenta C11 – TURISM ȘI CULTURĂ, Investiția I.4 – Implementarea a 3.000 km de trasee cicloturistice.
„Traseu EuroVelo 6 Mehedinți – Dolj – Olt” a primit al doilea cel mai mare punctaj, în urma evaluării, de către experții Ministerului Dezvoltării, a propunerilor înaintate de 27 de consilii județene și parteneri ai acestora.
Obiectivul general al Componentei 11 – Turism și cultură, din cadrul PNRR, îl reprezintă creșterea coeziunii sociale, economice și teritoriale și creare de noi locuri de muncă în special în mediu rural, prin:
1) Promovarea transformării socio-economice durabile în zonele rurale și defavorizate prin dezvoltarea unei rețele de Organizații Regionale de Management al Destinațiilor (OMD) și sprijinirea investițiilor locale în turism;
2) Sprijinirea mobilității durabile prin crearea unei rețele naționale velo, care să includă rute EuroVelo;
3) Reducerea decalajului de acces la cultură între zonele rurale și cele urbane mari.