Un cal de lemn la Kaufland

4
729

Cine nu a învăţat până acum că de greci trebuie să te fereşti chiar şi când îţi oferă daruri riscă să o păţească precum troienii lui Priam, Hector şi Paris. După cum se ştie, troienii au crezut că grecii le-au lăsat în dar uriaşul cal de lemn de pe plaja din faţa cetăţii, şi l-au tras înăuntru, ignorând avertizarea Casandrei, cum că de aici li se va trage sfârşitul. Pe timpul nopţii, oştenii ascunşi în burta calului de lemn au deschis porţile, iar ceilalţi luptători, care se retrăseseră cu corăbiile după linia orizontului, au revenit şi au trecut prin foc şi sabie cetatea.

De atunci omenirea a învăţat că orice obiect primit în dar din partea duşmanului de o viaţă trebuie privit cu circumspecţie. Se pare însă că, uneori, bucuria este prea mare şi tindem să nu vedem pericolul care se ascunde sub frumosul ambalaj. Ca şi acum, când aflăm că o companie multinaţională, în speţă Kaufland România, în colaborare cu Asociaţia „Act For Tomorrow”, pune deoparte nu mai puţin de 500.000 de euro pentru susţinerea, în acest an, a peste 100 de proiecte ale unor ONG-uri oltene şi instituţii publice din domeniile educaţie, mediu, sănătate, social şi educaţie. Foarte frumos din partea dumnealor, am zice, dacă nu am avea încă în subliminalul conştiinţei lecţia de viclenie pe care grecii antici le-a predat-o naivilor troieni. După ce atâta vreme majoritatea companiilor multinaţionale au avut un comportament de-a dreptul duşmănos faţă de români, ne vine greu să admitem că s-a schimbat ceva, peste noapte, în comportamentul lor. Înţelegeţi că a trebuit să adoptăm o lege prin care să obligăm marile magazine să accepte pe rafturile lor şi produse româneşti? Înţelegeţi că aceleaşi mărfuri sunt vândute în ţările lor cu o anumită calitate, iar în România, cu o calitate inferioară? Şi unde mai pui că la fiecare sfârşit de an, ca să nu plătească impozite statului român, îşi declară profituri infime, chiar zero, chiar pierderi!

Brusc, aflăm că au bani şi nu e greu de dedus că originea lor se află în profiturile uriaşe pe care le înregistrează din activităţile lor în România. Nimic de condamnat în faptul că obţin profituri, numai că acestea trebuie să fie nu numai legale, ci şi legitime. Ştiţi care e diferenţa? Un profit legitim are în spate, pe lângă respectarea legii, şi meritul întreprinzătorului, munca acestuia, contribuţia lui la dezvoltarea firmei şi a mediului în care activează firma. Un profit care se obţine prin specularea preţului pământului, de pildă, este un profit care poate să fie legal, dar nu şi legitim. Sunt ţări în care profitul nelegitim este impozitat sută la sută! Se pare că abia acum încep să înţeleagă şi companiile multinaţionale din România cum e cu profitul legitim. Iar guvernanţii actuali ai României, prin măsurile din ultimul timp, nu fac decât să le ajute să înţeleagă… Numai să nu fie şi aceasta o nouă metodă prin care fiscul român să fie ocolit prin fentă şi dribling.

4 COMENTARII

  1. Tu de unde te hranesti bai plua bleaga, tot cu traista pe la primari? Ce bine iti era tie cand nu erau Kaufland, Carrefour etc. ci numai fermele partidului comunist si magazinele cu circuit inchis,pentru ideologii bolsevismului. Hai sictir!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here