Sute de olteni au cerut ajutor la Telefonul de Urgenţă

0
289

Peste 300 de olteni au sunat la Telefonul de Urgenţă (T.U.), serviciu pus la dispoziţie de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Olt, anul trecut, pentru a raporta diverse probleme.

Compartimentul „Telefonul de Urgenţă”, ce funcţionează în cadrul Complexului de servicii „Sfântul Ştefan” din Slatina a ajutat în 2018 sute de olteni. Peste 40 de olteni dintre cei 317 care au apelat numărul de telefon 0800800564 pentru semnalizarea cazurilor de urgenţă au sunat pentru a informa autorităţile de existenţa unor abuzuri, sau cazuri de neglijare. Alte 35 au fost greşite, iar 239 au constat în cererea de informaţii sau consiliere telefonică.

În cursul anului 2018 au fost înregistrate prin Telefonul de Urgență 317 apeluri, din care:  35 apeluri greșite; 3 apeluri privind sesizarea unor cazuri de abuz emoțional, 1 apel privind un caz de repatriere și 35 de apeluri privind sesizarea unor cazuri de neglijare. În total, cele 39 de apeluri au vizat cazurile a 58 de copii, din care au fost confirmate cazurile a 13 copii (12 copii neglijați și 1 copil repatriat); 4 apeluri privind sesizarea unor cazuri de abuz fizic asupra unor persoane adulte; 239 apeluri privind solicitarea de informații. Prin Telefonul Copilului de la nivel național au fost preluate și soluționate 4 sesizări privind cazurile a 3 copii abuzați și cazul unui copil neglijat, se arată în raportul de activitate al DGASPC Olt, pe anul 2018.

În cursul anului 2018 au fost organizate acțiuni de distribuire a pliantelor cu informații despre Telefonul de Urgență în școli din Caracal, Slatina, Piatra Olt și Deveselu

La sediul telefonului de urgenţă lucrează un număr de trei psihologi, iar programul de funcţionare este în zilele lucrătoare, între orele 7.00 şi 21.00.

Cum funcţionează serviciul

Persoanele care cunosc cazuri sau sunt martori la abuzuri asupra copiilor au posibilitatea de a le semnala prin intermediul serviciului gratuit „Telefonul de Urgență”, contribuind la o intervenţie promptă din partea DGASPC Olt. Psihologii din cadrul acestui compartiment completează fişa de convorbire în timpul apelului, completează fişa de semnalare obligatorie şi evaluare iniţială a situaţiilor de suspiciune de abuz, neglijare sau exploatare. Apoi, această fişă este trimisă către DGASPC Olt, pentru alcătuirea evidenţei primare a acestor situaţii şi coordonarea intervenţiei. În altă ordine de idei, atunci când nu este vorba de semnalarea unor cazuri de abuz, neglijare sau exploatare, psihologii furnizează informaţii adecvate nevoilor clienţilor şi îi îndrumă către serviciile corespunzătoare atunci când soluţionarea problemei depăşeşte competenţa acestui compartiment, sau desfăşoară activităţi de asistenţă şi consiliere a clienţilor pentru depăşirea unei situaţii de criză. Specialiştii DGASPC Olt respectă anonimatul şi toate apelurile primite sunt confidenţiale.