Vânzări record la magazinele second hand din Slatina

0
1146

Hainele second-hand aduse din Germania sunt la mare căutare în magazinele de profil din oraş. Oamenii nu se mai ruşinează când vine vorba să cumpere haine purtate de alţii, deoarece găsesc produsele de care au nevoie la preţuri foarte mici.

În ultimul timp, în oraş au apărut multe magazine în care se găsesc produse la mâna a doua. Preţurile produselor second-hand sunt cele care atrag clienţii, dar mulţi dintre slătineni dar și persoane din localitățile limitrofe reședinței de județ nu ascund faptul că şi acestea au devenit un lux pentru ei. Vânzările merg din ce în ce mai bine, iar patronii acestor magazine sunt foarte mulţumiţi de încasările din ultima vreme. „Vânzările merg foarte bine, sunt mulţumită de acest lucru. În magazinul nostru vin şi persoane care au o situaţie materială bună, care caută chilipiruri, dar și oameni care vin să cumpere ceva pentru simplul fapt că nu își permit să cumpere din magazinele cu haine noi”, ne-a spus Nicoleta Maricescu, administratorul unui nou magazin second-hand deschis în zona Progresu.

Marfă pe placul tuturor se găsește în aceste magazine. În aceste magazine găsiţi produse de îmbrăcăminte pentru toate vârstele şi pentru toată familia. Hainele aduse tocmai din Germania sunt cumpărate la kilogram de comercianţi şi ajung pe raft deja dezinfectate. Preţurile hainelor încep de la 2 lei şi ajung la 25 de lei. Găsiţi maiouri la 3 lei, tricouri la 4 lei, bluze de damă şi de bărbaţi de la 5 la 8 lei, jeans la 10 lei, geci de la 15 la 25 de lei. Îmbrăcămintea pentru iarnă este mai scumpă deoarece are o greutate mai mare faţă de celelalte haine, dar acum odată cu venirea anotimpului cald aceasta nu mai are căutare. „Pensionarii sunt şi ei nelipsiţi din magazinele second-hand, nu au bani de haine scumpe, aşa că îşi iau ce au nevoie de la noi”, ne-a declarat o vânzătoare dintr-un magazin de profil. Mirosul specific al mărfii second-hand și uneori chiar petele găsite pe haine aproape că nu mai contează. „Iese cu Vanish și balsam”, este replica cea mai auzită în această situație. Am găsit într-un magazin o femeie cu broboadă prinsă la spate, care umpluse deja 3 sacoșe cu haine. Transpirată toată de cât le căutase (am aflat că avea 6 copii și cumpărase pentru fiecare dintre ei mai multe articole de vară), a scos din portofel, pentru toată cumpărătura, nici 60 de lei. A ridicat apoi sacoșele cu curaj și a rostit înainte de a ieși din magazin: „Na, pân’ la iarnă să nu-i aud că n-au ce îmbrăca!”.

Vânzările patronilor de magazine second-hand au crescut încă de anul trecut. Unii spun că afacerea a prosperat cam cu 50% față de anii precedenți, alții că vânzările sunt de două ori mai mari. „Am început afacerea în 2008, a mers câteva luni la deschidere, dat fiind că în zonă nu era alt magazin similar, apoi vânzările au stagnat. Din vara lui 2009 au început din nou să vină clienții, iar vânzările cresc de atunci în mod constant. Aduceam marfa odată la două săptămâni, dar acum, la o săptămână, umplu din nou barele și rafturile. De luni până joi se duc mai toate produsele noi sau în stare bună; ce vând după, aproape nu mai contează”, a declarat Violeta M., patroana unui magazin second-hand din zona centrală a Slatinei.

Același entuziasm l-a manifestat și o altă comerciantă ce dezvoltă o afacere similară în cartierul din Zona Gării. „Sunt pe drumuri toată ziua, dar ar fi păcat să mă plâng. Am vânzare bună și mă gândesc să reamenajez spațiul și să mă extind încă vreo 5-6 metri. În fiecare zi de luni aduc marfă nouă, iar joi plec din nou, după alta. Majoritatea sunt lucruri bune, de calitate, unele noi și elegante (am o mulțime de cliente care și-au găsit la mine și toalete pentru petreceri), dar dacă nu-s curate, pierzi omul. De cât vând pe lună? Nu vă spun…”, a încheiat zâmbind mulțumită Ioana, fost lucrător comercial, dar care a renunțat la o afacere veche de 12 ani, cu încălțăminte, pentru a se apuca de vânzări second-hand.

Cristina Ciocan