Din cauza măsurilor necesare limitării răspândirii infecției cu virusul COVID 19, la nivelul unităților sanitare, cu referire la funcționarea cabinetelor de expertiză medicală în ambulatoriu de specialitate din cadrul unitătilor sanitare, Casa de Pensii Olt a luat mai multe măsuri.
Astfel, în cazul pensiilor de invaliditate, cazuri noi, cererea completată, împreuna cu documentele medicale vor fi transmise în plic sigilat la Casa Județeana de Pensii Olt prin intermediul seviciilor poștale. Modelul de cerere pentru expertiza capacității de muncă (Anexa nr.10) este pe pagina de internet a Casei Judetene de Pensii Olt.
„Numărul de înregistrare a cererii va fi comunicat solicitantului prin telefon. Expertizarea se va fundamenta strict pe documentele transmise și nu va presupune prezența fizică a solicitantului. Cele două decizii medicale trebuie să fie înmânate solicitantului și vor fi transmise prin poștă, cu confirmare de primire. Reamintim, în acest context, că pensionarii de invaliditate care au termen de revizuire în perioada instituită ca stare de urgență nu trebuie să se mai prezinte la cabinetele de expertiză, plata acestor pensii fiind continuată”, se arată într-un comunicat al Casei Județene de Pensii Olt.
Urmare modificării prevederilor OUG. NR.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, certificatele de concediu medical, care cuprind a 91-a zi sau depășesc 183 zile, acordate pe perioada stării de urgență se eliberează și se decontează fără avizul medicului expert al asigurărilor sociale.
Numărul de telefon Compartiment Expertiză Medicală 0249/431428, e-mail: cjpolt@rdslink.ro sau petitii@cjpolt.ro