În premieră anul acesta corectare digitalizată la Evaluare Națională și Bacalaureat – subiect controversat

0
202

Anul acesta vine cu o nouă provocare atât pentru profesori cât și pentru elevi. Lucrările de la examenele naționale – Evaluare Națională și Bacalaureat nu vor mai fi corectate manual, ci digitalizat. Acestea, vor fi urcate pe un server al STS – Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Lucrarea elevului se scanează în sala de examen și în prezența acestuia este încărcată pe o platformă digitală. Ulterior, este repartizată către doi profesori din alte județe decât cel de origine.

Lucrările sunt încărcate în foldere la nivel național iar aceste lucrări sunt repartizate aleatoriu tuturor profesorilor evaluatori din țară, care au conturi făcute. Nici unul dintre evaluatori nu știe nimic unul despre celălalt. În momentul în care la centru ajunge un punctaj al primului evaluator și al doilea punctaj este cu diferență mai mare de un punct, automat intervine cea de-a doua echipă de corectare, formată tot din doi profesori. Din cele patru note se elimină extremele ( cea mai mare notă și cea mai mică ) apoi se face media din notele rămase. Conform acestui principiu de corectare, din punctul meu de vedere, această metodă de corectare, nu mai este în favoarea elevului, în ciuda faptului că de-a lungul timpului am corectat întotdeauna la indicațiile ministerului în favoarea elevului. Dacă tot vrei să vii în avantajul elevului, mi se pare normal să ții cont de nota cea mai mare sau de nota cea mai mare și de nota medie, dar nu să elimini extremele. Din punctul meu de vedere elevul este defavorizat.

Am observat diferențe foarte mari între punctajele multora dintre eleviii care au fost corectați prin această modalitate de corectare on-line. Foarte mulți dintre ei au avut patru corectori, comparând cumva borderourile de notare.“, a declarat Vanea Claudia Mirela, director Ioniță Asan

De asemenea, directorul Colegiului Național Ioniță Asan, este de părere că promovabilitatea la aceste simulări ale examenelor naționale, este mult mai mică prin comparație cu anii anteriori. Consideră că unul dintre motive ar putea fi și modalitatea de evaluare prin acest sistem digitalizat.

 

Marilena Vasile