CONVOCATOR

0
80

Consiliul de Administraţie al Societăţii Alimentara SA, cu sediul în Slatina, str. Arinului nr. 1, înregistrată la ORC Olt sub nr. J28/62/1991, CUI RO 1513357, capital social 998.912,25 lei, în temeiul art.111 din Legea nr.31/1990 republicată şi modificată ale Legii nr. 24/2017, Regulamentelor ASF şi dispoziţiilor Actului Constitutiv, convoacă Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor (AGOA) pentru data de 27 martie 2024, ora 1300 și Adunarea Generala Extraordinară (AGEA) pentru data de 27 martie 2024, ora 1330, la sediul societăţii din Slatina, str. Arinului, nr.1.

Au dreptul de a participa şi de a vota în cadrul adunărilor generale toţi deţinătorii de acţiuni înregistraţi în Registrul Acţionarilor la sfârşitul zilei de 13.03.2024considerată dată de referinţă.

Dacă nu sunt indeplinite condițiile de validitate la prima convocare, se convoacă pentru a doua oară, Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor (“AGOA”) pentru data de 28 martie 2024 ora 1300, si Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor (“AGEA”) pentru data de 28 martie 2024, la ora 1330, cu aceeași ordine de zi și în același loc.

Ordinea de zi a AGOA:

  1. Prezentarea și aprobarea Situațiilor financiare individuale ale anului 2023, întocmite în conformitate cu Reglementările Contabile Romanești aplicabile, pe baza Raportului Consiliului de Administrație și a Raportului Auditorului Financiar inclusiv a provizionului in suma de 35.143 lei constituit pentru stimularea salariatilor, a directorului general si a administratorilor.
  2. Aprobarea repartizării profitului net realizat în anul 2023, în sumă de 940.697 lei, conform propunerii Consiliului de Administrație la Alte rezerve, pentru surse proprii, în vederea susținerii viitoarelor investiții.
  3. Aprobarea descărcării de gestiune a membrilor Consiliului de Administrație pentru exercitiul financiar al anului 2023.
  4. Alegerea unui membru al Consiliului de Administratie, cu un mandat egal cu cel al actualilor administratori, alesi in cadrul AGOA din data de 13.02.2023, repectiv pana la data de 18.02.2025.
  5. Aprobarea remunerațiilor lunare brute cuvenite membrilor Consiliului de Administrație în anul 2024 și a cuantumului pentru asigurarea de raspundere profesională a administratorilor.
  6. Prezentarea și aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli și a Programului de Investiții pentru anul 2024.
  7. Numirea auditorului financiar COMBINED IDEAS S.R.L., pe o perioadă de 2 ani, pentru auditarea situațiilor financiare individuale ale anilor 2025 și 2026 si împuternicirea Consiliului de Administrație pentru negocierea și încheierea contractului de audit.
  8. Aprobarea datei de 26.04.2024, ca dată de înregistrare, respectiv de identificare a acţionarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârii adunării generale ordinare a acţionarilor, conform dispoziţiilor Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piată, respectiv a datei de 25.04.2024 ca “ex date”.
  9. Împuternicirea domnului Stefan George Alin, director general, cu posibilitatea de substituire, pentru a acţiona pe seama societăţii, a efectua şi îndeplini toate formalităţile necesare legate de ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate, pentru a semna, executa şi înregistra la Oficiul Registrului Comerţului şi publica la autorităţile competente hotărârile adunării generale ordinare a acţionarilor.

Ordinea de zi a AGEA:

  1. Aprobarea efectuării de către Consiliul de Administrație, de tranzacții pe piața de capital și de tranzacții cu valori mobiliare care nu sunt admise la tranzacționare sau nu sunt tranzacționate în cadrul unui loc de tranzacționare, în valoare maximă de 10.500.000 lei, pe o perioada de 12 luni de la data adoptării hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor.
  2. Aprobarea datei de 26.04.2024, ca dată de înregistrare, respectiv de identificare a acţionarilor asupra cărora se răsfrâng efectele hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, conform dispoziţiilor Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piată, respectiv a datei de 25.04.2024 ca “ex date”.
  3. Împuternicirea domnului Stefan George Alin, director general, cu posibilitatea de substituire, pentru a acţiona pe seama societăţii, a efectua şi îndeplini toate formalităţile necesare legate de ducerea la îndeplinire a hotărârilor adoptate, pentru a semna, executa şi înregistra la Oficiul Registrului Comerţului şi publica la autorităţile competente hotărârile adunării generale extraordinare a acţionarilor.

Unul sau mai mulţi acţionari, reprezentând individual sau împreună, cel putin 5% din capitalul social, au dreptul:

– de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunărilor generale, cu condiția ca fiecare punct sa fie însoțit de justificare și de un proiect de hotărâre propus spre adoptare adunărilor generale în termen de cel mult 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial;

– de a prezenta proiecte de hotărâri pentru punctele propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunărilor generale.

Informații mai detaliate privind exercitarea acestor drepturi pot fi obținute de pe site-ul societății www.alimentara-slatina.ro începând cu data publicării Convocatorului AGA în Monitorul Oficial al României partea a IV-a.

Fiecare acționar, persoană fizică sau juridică, are dreptul sa adreseze întrebări privind punctele de pe ordinea de zi a adunării generale până la data de 25.03.2024. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe website-ul propriu www.alimentara-slatina.ro .

Solicitările acționarilor menționate la alineatele precedente vor putea fi transmise în scris, în original, prin poștă sau servicii de curierat, la sediul societății din Slatina, str. Arinului nr.1, sau prin mijloace electronice la adresa de mail office@alimentara-slatina.ro insotite de o semnatura electronica extinsa.

În vederea identificării și a dovedirii calității de acționar a unei persoane care adresează întrebări sau solicită completarea ordinii de zi, persoana în cauză are obligația să anexeze solicitării documente care îi atestă identitatea (pentru persoana fizică: copie BI/CI, pentru persoana juridică: copie BI/CI reprezentant legal și certificat constatator eliberat de Registrul Comerțului sau un act emis de o autoritate competenta, în care acționarul este înmatriculat legal) și extrasul de cont emis de Depozitarul Central SA din care rezultă calitatea de acționar și numărul de acțiuni deținute.

Propunerile de candidați la postul de administrator, întocmite în conformitate cu prevederile legale în vigoare se vor depune la sediul societății până cel tarziu la data de 08.03.2024, ora 14.00, în scris.

Lista cuprinzând informații cu privire la numele, localitatea de domiciliu și calificarea profesională a persoanelor propuse pentru funcția de administrator va putea fi consultată la sediul societății sau pe website-ul societății www.alimentara-slatina.ro începând cu data de 11.03.2024.

Acționarii înscriși în registrul acționarilor la data de referință pot participa la adunarea generala direct sau pot fi reprezentați de alte persoane, pe baza unei împuterniciri speciale sau generale, sau pot vota prin corespondență conform procedurii afișate pe website-ul societății www.alimentara-slatina.ro .

Accesul acționarilor îndreptățiți să participe la adunarea generala este permis prin simpla probă a identității acestora, facută în cazul persoanelor fizice cu actul de identitate sau, în cazul persoanelor juridice cu actul de identitate al reprezentantului legal și a documentului care atestă calitatea de reprezentant legal.

Dovada calității de reprezentant legal a persoanei juridice se constată pe baza listei acționarilor eliberată de Depozitarul Central sau se dovedește cu un certificat constatator eliberat de ORC, în original sau copie conformă cu originalul, emis cu cel mult 3 luni  înainte de data publicării convocatorului adunării generale a acţionarilor.

Daca acționarul este reprezentat de o alta persoană, reprezentantul va prezenta actul său de identitate și împuternicirea specială, semnată de acționarul persoană fizică sau de reprezentantul legal al persoanei juridice.

În cazul participării la AGA prin reprezentant sau în cazul votului prin corespondență, după completarea și semnarea împuternicirilor speciale sau a formularelor de vot prin corespondență, un exemplar din acestea va fi depus, în original, la sediul societății, cu 48 de ore înainte de termenul fixat pentru ținerea adunării generale,  conform procedurii afișate pe website-ul societății www.alimentara-slatina.ro.

Începând cu data publicării Convocatorului AGA în Monitorul Oficial al României partea a IV-a, formularele de împuternicire specială și formularele de vot prin corespondență vor fi disponibile pe website-ul societății www.alimentara-slatina.ro.

Formularele definitive cu numele candidaților la funcția de administrator vor fi disponibile începand cu data de 11.03.2024, o eventuala ordine de zi completată/modificată va fi disponibilă înainte de data de referință.

Proiectele de hotărâre, precum și documentele și materialele de ședință de pe ordinea de zi sunt disponibile începand cu data publicării Convocatorului AGA în Monitorul Oficial al României partea a IV-a., în format electronic, pe website-ul societății la adresa www.alimentara-slatina.ro și la sediul societății, în zilele lucrătoare între orele 10.00-14.00.

Consiliul de Administrație informează acționarii cu privire la faptul că, în cadrul Adunării Generale a Acționarilor societății ALIMENTARA S.A., poziția de «abținere» adoptată de un acționar cu privire la punctele înscrise pe ordinea de zi reprezintă un vot exprimat.

Informații suplimentare se pot obține zilnic, între orele 10:00-14:00 de la sediul societății, după data apariției prezentului convocator în M.O. al României – partea a IV-a.

 

Președintele

 Consiliului de Administraţie,

  1. Vlăduțoaia Valentina