CONSILIUL JUDEȚEAN OLT
Serviciul Relații Publice, ATOP și Transparență Decizională
Nr. 14203/15.12.2025
ANUNȚ
Astăzi, 15.12.2025 Consiliul Județean Olt, anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectelor următoarelor acte normative: Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență.
Proiectul de hotărâre menționat propune:
- aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;
Proiect de hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.
Proiectul de hotărâre menționat propune:
- propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.
Documentația aferentă proiectului de act normativ include:
1.Referatul de aprobare nr.14191/15.12.2025:
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre
cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență
Proiectul de hotărâre propune aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt este organizată în subordinea Consiliului Județean Olt ca serviciu public comunitar județean de evidență a persoanelor, cu personalitate juridică, înființată în temeiul prevederilor art.6 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Activitatea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se desfășoară în interesul persoanei și al comunității, în sprijinul instituțiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt coordonează și controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor și a compartimentelor/serviciilor de stare civilă din cadrul primăriilor de pe raza județului Olt.
Conform prevederilor art. 20 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, care funcționează ca instituții publice cu personalitate juridică, se asigură din venituri proprii și subvenții de la bugetele locale.
La art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, se prevede că veniturile proprii ale serviciilor publice comunitare prevăzute la art. 20 provin din sumele încasate din activitățile de eliberare a documentelor, prin valorificarea formularelor utilizate în procesul de eliberare a acestora și prin furnizarea, în condițiile legii, a datelor referitoare la persoană, precum și din donații și sponsorizări.
Potrivit dispozițiilor art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Olt nr. 227/19.12.2024, cu modificările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se asigură din venituri proprii și prin subvenții de la bugetul local al județului Olt.
Veniturile proprii sunt obținute din taxe speciale aprobate în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Taxele speciale și cuantumul acestora se stabilesc anual și se aprobă de către Consiliul Județean Olt, iar veniturile obținute se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.
În conformitate cu prevederile art. 173 alin. (3) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, consiliul județean stabilește și aprobă impozitele și taxele locale, în limitele și în condițiile legii.
Potrivit dispozițiilor art. 484 alin. (1) și (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice consiliile județene pot adopta taxe speciale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția sau serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare și funcționare al acestora, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestații ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.
Conform prevederilor art. 30 alin. (1)-(3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile județene aprobă taxe speciale. Cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, iar veniturile obținute din acestea se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înființarea serviciilor publice de interes local, precum și pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a acestor servicii. Prin regulamentul aprobat de autoritățile deliberative se vor stabili domeniile de activitate și condițiile în care se pot institui taxele speciale, modul de organizare și funcționare a serviciilor publice de interes local, pentru care se propun taxele respective.
Prin adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt a solicitat aprobarea unor taxe speciale și a cuantumului acestora pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă desfășurate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, anexând Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025.
La Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt au fost atașate:
– Regulamentul referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;
– propuneri de taxe speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate, în regim de urgență, de către Direcția Județeană de Evidență a persoanelor Olt pentru anul 2026.
Astfel, prin Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se propune aprobarea următoarelor taxe speciale:
- Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății, în cuantum de 100 lei.
- Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.
- Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 400 lei.
- Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.
În Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, înaintată cu adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025, sunt prezentate argumentele pentru care direcția propune instituirea taxelor speciale, prevederile legale avute în vedere la fundamentarea taxelor, precum și excepțiile de la plata acestor taxe.
Cuantumul taxelor speciale menționate în Nota de fundamentare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt nr. 4128/18.11.2025 se stabilește anual, prin hotărâre a consiliului județean, iar sumele obținute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.
La fundamentarea legală pentru stabilirea taxelor speciale propuse a fi instituite pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 s-a ținut cont de actele normative care reglementează activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, precum și de următoarele prevederi legale:
– art. 484 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 20 alin. (1) și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidența persoanelor.
Taxele speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 se vor încasa numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.
Având în vedere cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propun următoarele:
– aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, conform anexei nr. 1 la proiectul de hotărâre;
– aprobarea Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform anexei nr. 2 la proiectul de hotărâre.
Menționăm că în anexele la proiectul de hotărâre sunt prevăzute și excepțiile de la plata taxelor speciale care se propune a fi aprobate.
Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare, motiv pentru care propun aprobarea acestuia în forma prezentată.
INIŢIATOR
PREŞEDINTELE CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT
Marius OPRESCU
2.Raport la PH nr. 14194/15.12.2025
CONSILIUL JUDEŢEAN OLT
Direcţia Economică, Buget – Finanţe
Nr. 14194/15.12.202512855/06.11.2024
AVIZAT AVIZAT
VICEPREŞEDINTE VICEPREŞEDINTE
Virgil DELUREANU Cătălin-Ionuț IVAN
R A P O R T
la proiectul de hotărâre
cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt este organizată în subordinea Consiliului Județean Olt ca serviciu public comunitar județean de evidență a persoanelor, cu personalitate juridică, înființată în temeiul prevederilor art.6 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Activitatea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se desfășoară în interesul persoanei și al comunității, în sprijinul instituțiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt coordonează și controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor și a compartimentelor/serviciilor de stare civilă din cadrul primăriilor de pe raza județului Olt.
Conform prevederilor art. 20 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, care funcționează ca instituții publice cu personalitate juridică, se asigură din venituri proprii și subvenții de la bugetele locale.
La art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, se prevede că veniturile proprii ale serviciilor publice comunitare prevăzute la art. 20 provin din sumele încasate din activitățile de eliberare a documentelor, prin valorificarea formularelor utilizate în procesul de eliberare a acestora și prin furnizarea, în condițiile legii, a datelor referitoare la persoană, precum și din donații și sponsorizări.
Potrivit dispozițiilor art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Olt nr. 227/19.12.2024, cu modificările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se asigură din venituri proprii și prin subvenții de la bugetul local al județului Olt.
Veniturile proprii sunt obținute din taxe speciale aprobate în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Taxele speciale și cuantumul acestora se stabilesc anual și se aprobă de către Consiliul Județean Olt, iar veniturile obținute se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.
În conformitate cu prevederile art. 173 alin. (3) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, consiliul județean stabilește și aprobă impozitele și taxele locale, în limitele și în condițiile legii.
Potrivit dispozițiilor art. 484 alin. (1) și (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice consiliile județene pot adopta taxe speciale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția sau serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare și funcționare al acestora, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestații ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.
Conform prevederilor art. 30 alin. (1)-(3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile județene aprobă taxe speciale. Cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, iar veniturile obținute din acestea se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înființarea serviciilor publice de interes local, precum și pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a acestor servicii. Prin regulamentul aprobat de autoritățile deliberative se vor stabili domeniile de activitate și condițiile în care se pot institui taxele speciale, modul de organizare și funcționare a serviciilor publice de interes local, pentru care se propun taxele respective.
Prin adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt a solicitat aprobarea unor taxe speciale și a cuantumului acestora pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă desfășurate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, anexând Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025.
La Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt au fost atașate:
– Regulamentul referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;
– propuneri de taxe speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a persoanelor Olt pentru anul 2026.
Astfel, prin Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se propune aprobarea următoarelor taxe speciale:
- Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății, în cuantum de 100 lei.
- Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.
- Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 400 lei.
- Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.
În Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, înaintată cu adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025, sunt prezentate argumentele pentru care direcția propune instituirea taxelor speciale, prevederile legale avute în vedere la fundamentarea taxelor, precum și excepțiile de la plata acestor taxe.
Cuantumul taxelor speciale menționate în Nota de fundamentare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt nr. 4128/18.11.2025 se stabilește anual, prin hotărâre a consiliului județean, iar sumele obținute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.
La fundamentarea legală pentru stabilirea taxelor speciale propuse a fi instituite pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 s-a ținut cont de actele normative care reglementează activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, precum și de următoarele prevederi legale:
– art. 484 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 20 alin. (1) și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidența persoanelor.
Taxele speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 se vor încasa numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.
Având în vedere cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propun următoarele:
– aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, conform anexei nr. 1 la proiectul de hotărâre;
– aprobarea Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform anexei nr. 2 la proiectul de hotărâre.
Menționăm că în anexele la proiectul de hotărâre sunt prevăzute și excepțiile de la plata taxelor speciale care se propune a fi aprobate.
Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Director executiv Director executiv
Direcția Economică, Buget-Finanțe Direcția Juridică și Resurse Umane
Constanța DUMITRU Marinela-Elena ILIE
Șef Serviciu Șef Serviciu
Serviciul Buget, Impozite și Taxe Serviciul Juridic – Contencios
Nicolaie BUŞOIU Alin-George RUȚĂ
Întocmit
Cătălina-Maria CONEA
- PH nr. 218/15.12.2025
PROIECT H O T Ă R Â R E
cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidența a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. 14191/15.12.2025 al Președintelui Consiliului Județean Olt;
- Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, înaintată cu adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025;
- Prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Prevederile art. 484 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- Prevederile art. 20 alin. (1) și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea 372/2002, cu modificările și completările ulterioare;
- Prevederile 29 alin.(3)-(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Prevederile art. 41 și art. 411-4117 din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Prevederile 11 alin.(4) lit.c) din Normele metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 255/2024, modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 232/2025;
- Prevederile art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Olt nr. 227/19.12.2024, cu modificările ulterioare;
- Prevederile art. 7 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2022,
În temeiul prevederilor art. 173 alin. (1) lit. b), d) și f), alin. (3) lit. c) și alin. (5) lit. k), art. 182 alin. (1) și alin. (4) coroborat cu art. 139 alin. (3) lit. c) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Consiliul Judeţean Olt adoptă prezenta h o t ă r â r e.
Art. 1. (1) Se aprobă taxele speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, conform anexei nr. 1.
(2) Se aprobă Regulamentul referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform anexei nr. 2.
Art. 2. Cuantumul taxelor speciale prevăzute la art. 1 se stabilește anual, prin hotărâre a consiliului județean, iar sumele obținute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.
Art. 3. Anexele nr. 1-2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 4. Prezenta hotărâre se publică în presa locală şi se comunică Direcţiei Economice, Buget – Finanțe, Serviciului Buget, Impozite și Taxe din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Olt, Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, în vederea aducerii la îndeplinire, Preşedintelui Consiliului Judeţean Olt şi Instituţiei Prefectului – Judeţul Olt.
INIŢIATOR
PREŞEDINTELE
CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT
Marius OPRESCU
AVIZAT
Secretar General al Județului
Gabriel BULETEANU
- ANEXA NR. 1 la Proiecul de Hotărâre nr. 218/15.12.2025
TAXE SPECIALE
pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, pentru anul 2026
| NR. CRT. | DENUMIRE TAXĂ SPECIALĂ | CUANTUM |
| 1. | Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății.
|
100 lei |
| 2. | Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății. | 150 lei |
| 3. | Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății. | 400 lei |
| 4. | Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății. | 150 lei |
(1) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la pct. 2:
- a) persoanele fizice care solicită transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor/ extraselor de deces, întocmite de autoritățile străine;
- b) cetățenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română în temeiul art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare și care nu au avut niciodată domiciliul în România.
(2) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la pct. 3 persoanele fizice care solicită schimbarea pe cale administrativă a numelui și a prenumelui sau a numai a unuia dintre acestea când numele și/sau prenumele este format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau în alt mod.
(3) Sunt exceptate de la plata taxelor speciale persoanele aflate în situații excepționale sau care provin din medii/zone defavorizate.
DIRECTOR EXECUTIV DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE EVIDENȚĂ
Direcția Economică, Buget-Finanțe A PERSOANELOR OLT
Constanța DUMITRU DIRECTOR EXECUTIV
Pompilian-Nicolae MARTIN
Șef Serviciu
Buget, Impozite și Taxe
Nicolaie BUŞOIU
- ANEXA NR. 2 la Proiecul de Hotărâre nr. 218/15.12.2025
Regulament
referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea
unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență
Art. 1. Prezentul regulament stabileşte cadrul juridic unitar privind etapele şi modalităţile ce trebuie îndeplinite în procedura de adoptare şi aplicare a taxelor speciale pentru prestarea, în regim de urgență, a unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Serviciul de Evidență a Persoanelor și Serviciul Stare Civilă din cadrul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt (D.J.E.P. Olt).
Art. 2. (1) Direcţia Judeţeană de Evidență a Persoanelor Olt este organizată în subordinea Consiliului Judeţean Olt ca serviciu public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor, cu personalitate juridică.
(2) Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Olt a fost înfiinţată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Olt nr.123/23.12.2004, în temeiul prevederilor art.6 alin.(1) din Ordonanţa Guvernului nr.84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.372/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ca instituţie publică cu personalitate juridică, prin reorganizarea Serviciului de Stare Civilă şi Autoritate Tutelară din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Olt, precum şi a Biroului Judeţean de Evidenţă a Persoanei din cadrul Serviciului de Evidenţă Informatizată a Persoanei Olt.
(3) Modul de organizare și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt este stabilit prin Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Olt nr.227/19.12.2024 cu privire la aprobarea reorganizării Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, cu modificările ulterioare.
(4) Scopul Direcţiei Judeţene de Evidență a Persoanelor Olt este acela de a exercita competențele ce îi sunt stabilite prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de evidenţă a persoanelor și activitatea de stare civilă, precum și din celelalte acte normative cu incidență în activitatea instituției.
(5) Activitatea Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt se desfăşoară în interesul persoanei și al comunităţii, în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.
(6) Potrivit art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Olt nr.227/19.12.2024 cu privire la aprobarea reorganizării Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, cu modificările ulterioare:
,,(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt se asigură din venituri proprii şi prin subvenţii de la bugetul local al județului Olt.
(2) Veniturile proprii sunt obținute din taxe speciale aprobate în conformitate cu prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, și art.484 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Taxele speciale și cuantumul acestora se stabilesc anual și se aprobă de către Consiliul Județean Olt, iar veniturile obținute se utilizează integral pentru pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt.“
Art. 3. Taxele speciale instituite pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform prevederilor art. 484 alin. (1) – (3) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, sunt:
- Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății.
- Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății.
- Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății.
- Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății.
Art. 4. (1) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la art. 3 pct. 2 din prezentul regulament:
- a) persoanele fizice care solicită transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor/ extraselor de deces, întocmite de autoritățile străine;
- b) cetățenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română în temeiul art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată cu modificările și completările ulterioare și care nu au avut niciodată domiciliul în România.
(2) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la art. 3 pct. 2 din prezentul regulament persoanele fizice care solicită schimbarea pe cale administrativă a numelui și a prenumelui sau a numai a unuia dintre acestea, când numele și/sau prenumele este format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau în alt mod.
(3) Sunt exceptate de la plata taxelor speciale prevăzute la art. 3 din prezentul regulament persoanele aflate în situații excepționale sau care provin din medii/zone defavorizate.
Art. 5. (1) Taxele speciale prevăzute la art. 3 din prezentul regulament se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.
(2) Aceste taxe se pot achita la casieria Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt sau în contul IBAN RO59TREZ50621G365000XXXX deschis la Trezoreria mun. Slatina, Cod fiscal:17115528.
Art. 6. Cuantumul taxelor speciale se stabileşte anual, prin hotărâre a Consiliului Județean Olt, iar sumele obţinute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanţarea cheltuielilor curente de întreţinere şi funcţionare a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt.
Art. 7. Taxele speciale sunt aduse la cunoştinţă publică, prin publicarea pe site-ul instituţiei şi afişare la sediul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt.
DIRECTOR EXECUTIV DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE EVIDENȚĂ
Direcția Economică, Buget-Finanțe A PERSOANELOR OLT
Constanța DUMITRU DIRECTOR EXECUTIV
Pompilian-Nicolae MARTIN
Şef Serviciu
Buget, Impozite şi Taxe
Nicolaie BUŞOIU
- Referatul de aprobare nr.14195/15.12.2025:
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026
Proiectul de hotărâre propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.
Spitalul Județean de Urgență Slatina este o unitate sanitară de utilitate publică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului Județean Olt.
Conform art.43 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru servicii de asistenţă de sănătate publică, efectuate de către autorităţile de sănătate publică la cererea unor persoane fizice şi juridice, se percep tarife potrivit reglementărilor în vigoare.
Potrivit dispozițiilor art. 190 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, spitalele publice sunt instituţii publice finanţate integral din venituri proprii şi funcţionează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalelor publice provin din sumele încasate pentru serviciile medicale, alte prestaţii efectuate pe bază de contract, precum şi din alte surse, conform legii.
În conformitate cu prevederile art. 11 Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025 cu privire la transformarea unor posturi în statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Slatina, ca urmare a promovării, precum și cu privire la aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență Slatina, cu modificările ulterioare, Spitalul Județean de Urgență Slatina este instituție publică finanțată din venituri proprii și funcționează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalului provin din sumele încasate pentru serviciile medicale prestate pe bază de contracte încheiate cu casele de asigurări de sănătate şi alte surse, conform legii.
La art. 193 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și la art. 21 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025, cu modificările ulterioare sunt prevăzute sursele din care pot proveni veniturile suplimentare ale spitalelor publice.
Prin adresa nr. 54787/08.12.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13854/08.12.2025, Spitalul Județean de Urgență Slatina a transmis spre aprobare Lista tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.
În adresa mai sus menționată, Spitalul Județean de Urgență Slatina menționează faptul că la determinarea valorii serviciilor medicale a căror aprobare o solicită s-au avut în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare.
Față de cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026, conform anexei la proiectul de hotărâre.
Tarifele prevăzute în anexa la proiectul de hotărâre se aplică începând cu data de 01.01.2026
Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare, motiv pentru care propun aprobarea acestuia în forma prezentată.
INIŢIATOR
PREŞEDINTELE
CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT
Marius OPRESCU
- Raport la PH nr. 14199/15.12.2025
CONSILIUL JUDEŢEAN OLT
Direcţia Economică, Buget –Finanţe
Nr. 14199/15.12.2025
AVIZAT AVIZAT
VICEPREŞEDINTE VICEPREŞEDINTE
Virgil DELUREANU Cătălin-Ionuț IVAN
R A P O R T
la proiectul de hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026
Spitalul Județean de Urgență Slatina este o unitate sanitară de utilitate publică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului Județean Olt.
Conform art.43 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru servicii de asistenţă de sănătate publică, efectuate de către autorităţile de sănătate publică la cererea unor persoane fizice şi juridice, se percep tarife potrivit reglementărilor în vigoare.
Potrivit dispozițiilor art. 190 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, spitalele publice sunt instituţii publice finanţate integral din venituri proprii şi funcţionează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalelor publice provin din sumele încasate pentru serviciile medicale, alte prestaţii efectuate pe bază de contract, precum şi din alte surse, conform legii.
În conformitate cu prevederile art. 11 Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025 cu privire la transformarea unor posturi în statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Slatina, ca urmare a promovării, precum și cu privire la aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență Slatina, cu modificările ulterioare, Spitalul Județean de Urgență Slatina este instituție publică finanțată din venituri proprii și funcționează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalului provin din sumele încasate pentru serviciile medicale prestate pe bază de contracte încheiate cu casele de asigurări de sănătate şi alte surse, conform legii.
La art. 193 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și la art. 21 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025, cu modificările ulterioare sunt prevăzute sursele din care pot proveni veniturile suplimentare ale spitalelor publice.
Prin adresa nr. 54787/08.12.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13854/08.12.2025, Spitalul Județean de Urgență Slatina a transmis spre aprobare Lista tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.
În adresa mai sus menționată, Spitalul Județean de Urgență Slatina menționează faptul că la determinarea valorii serviciilor medicale a căror aprobare o solicită s-au avut în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare.
Față de cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026, conform anexei la proiectul de hotărâre.
Tarifele prevăzute în anexa la proiectul de hotărâre se aplică începând cu data de 01.01.2026
Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Director executiv Director executiv
Direcția Economică, Buget-Finanțe Direcția Juridică și Resurse Umane
Constanța DUMITRU Marinela-Elena ILIE
Șef Serviciu Șef Serviciu
Serviciul Buget, Impozite și Taxe Serviciul Juridic – Contencios
Nicolaie BUŞOIU Alin-George RUȚĂ
Întocmit
Cătălina-Maria CONEA
- PH nr. 219/15.12.2025
PROIECT H O T Ă R Â R E
cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026
Având în vedere:
- referatul de aprobare nr. 14195/15.12.2025 al Președintelui Consiliului Județean Olt;
- adresa Spitalului Județean de Urgență Slatina nr. 54787/08.12.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13854/08.12.2025;
- prevederile art. 43 alin. (1), art. 190 alin. (1) și art. 193 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art. 1, art. 11 și art. 21 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Judeţean Olt nr. 58/27.03.2025 cu privire la transformarea unor posturi în statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Slatina, ca urmare a promovării, precum și cu privire la aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență Slatina, cu modificările ulterioare,
- prevederile art. 7 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2022,
În temeiul prevederilor art. 173 alin. (1) lit. b) și d), alin. (5) lit. c), art. 182 alin. (1) și alin. (4) coroborat cu art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Consiliul Județean Olt adoptă prezenta h o t ă r â r e.
Art. 1. Se aprobă Lista tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Tarifele prevăzute în anexa la prezenta hotărâre se aplică începând cu data de 01.01.2026.
Art. 3. Prezenta hotărâre se publică în presa locală și se comunică Direcției Economice, Buget – Finanțe, Serviciului Buget, Impozite și Taxe, Spitalului Județean de Urgență Slatina, în vederea aducerii la îndeplinire, Președintelui Consiliului Județean Olt, precum și Instituției Prefectului – Județul Olt.
INIŢIATOR
PREŞEDINTELE
CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT
Marius OPRESCU
AVIZAT
Secretar General al Județului
Gabriel BULETEANU
| 9. Anexă la Proiectul de Hotărâre nr.219/15.12.2025 | ||||
| LISTA | ||||
| TARIFE SERVICII MEDICALE ACORDATE LA CERERE | ||||
| ÎN CADRUL SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ SLATINA | ||||
| NR. CRT. | DENUMIRE SERVICII MEDICALE | PRET/LEI | ||
| LABORATOR ANALIZE MEDICALE | ||||
| HEMATOLOGIE | ||||
| 1 | Hemoleucograma completa | 20 | ||
| 2 | Examen citologic al frotiului sanguin | 30 | ||
| 3 | VSH | 8 | ||
| 4 | *Numaratoare reticulocite | 12 | ||
| 5 | Determinare grup sanguin ABO | 15 | ||
| 6 | Determinare grup sanguin Rh | 15 | ||
| 7 | APTT | 18 | ||
| 8 | PT si INR | 18 | ||
| 9 | Fibrinogen | 18 | ||
| 10 | *Celule lupice | 22 | ||
| 11 | *Test COOMBS direct | 20 | ||
| 12 | *Coloratie speciala pentru punctatii bazofile | 22 | ||
| 13 | *D-Dimeri | 55 | ||
| * Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR. | ||||
| BIOCHIMIE SERICA SI URINARA | ||||
| 14 | Uree serica | 12 | ||
| 15 | Acid uric seric | 12 | ||
| 16 | Creatinina serica | 12 | ||
| 17 | Calciu total seric | 12 | ||
| 18 | Calciu ionic seric | 15 | ||
| 19 | Magneziu seric | 12 | ||
| 20 | *Lipaza | 20 | ||
| 21 | Glicemie | 12 | ||
| 22 | Colesterol seric total | 12 | ||
| 23 | Trigliceride serice | 12 | ||
| 24 | Proteine totale serice | 12 | ||
| 25 | TGO (AST) | 12 | ||
| 26 | TGP (ALT) | 12 | ||
| 27 | G-GT | 12 | ||
| 28 | Sodiu seric | 12 | ||
| 29 | Potasiu seric | 12 | ||
| 30 | Clor seric | 12 | ||
| 31 | *Albumina serica | 15 | ||
| 32 | Sideremie | 12 | ||
| 33 | Bilirubina totala | 12 | ||
| 34 | Bilirubina directa | 12 | ||
| 35 | *Bilirubina indirecta | 12 | ||
| 36 | *VLDL -colesterol | 12 | ||
| 37 | HDL-colesterol | 12 | ||
| 38 | Fosfataza alcalina | 15 | ||
| 39 | LDL-colesterol | 12 | ||
| 40 | Amilaza serica | 20 | ||
| 41 | Electroforeza proteinelor serice | 45 | ||
| 42 | *Imunofixare proteine serice | 200 | ||
| 43 | *Amilaza urinara | 12 | ||
| 44 | *Glucoza urinara | 12 | ||
| 45 | *Creatinina urinara | 12 | ||
| 46 | *Ac. Uric urinar | 12 | ||
| 47 | *Uree urinara | 12 | ||
| 48 | *Ca urinar | 12 | ||
| 49 | *Na urinar | 12 | ||
| 50 | *K urinar | 12 | ||
| 51 | *Cl urinar | 12 | ||
| 52 | *Microalbuminurie | 30 | ||
| 53 | *LDH | 19 | ||
| 54 | *Rezerva alcalina (det. Bicarbonatului seric) | 40 | ||
| 55 | *Transferina | 35 | ||
| 56 | *Capacitatea totala de legare a fierului | 35 | ||
| 57 | Fosfor | 15 | ||
| 58 | *Factor reumatoid (cantitativ) | 18 | ||
| 59 | Complement C3 | 22 | ||
| 60 | Complement C4 | 22 | ||
| 61 | Imunoglobuline G | 25 | ||
| 62 | Imunoglobuline A | 25 | ||
| 63 | Imunoglobuline M | 25 | ||
| 64 | *Proteina C reactiva-cantitativ | 20 | ||
| 65 | *Dozare proteine urinare | 12 | ||
| 66 | *Dozare glucoza urinara | 12 | ||
| 67 | Lipidograma, Colesterol, trigliceride, HDL colesterol, LDL colesterol, *Lipide totale, *VLDL | 60 | ||
| 68 | Creatinkinaza | 20 | ||
| 69 | *Lipide totale | 35 | ||
| 70 | *Hemoglobina glicozilata | 40 | ||
| 71 | Examen complet urina(sumar+sediment) | 20 | ||
| 72 | *Proba Addis | 15 | ||
| 73 | *Raport albumină/creatinină într-un eșantion de urină spontană | 65 | ||
| * Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR. | ||||
| IMUNOLOGIE | ||||
| 74 | RPR -carbon (calitativ) | 20 | ||
| 75 | Ag HBS-calitativ | 40 | ||
| 76 | Ac anti HCV calitativ | 70 | ||
| 77 | Testare HIV calitativ | 50 | ||
| 78 | *PSA (calitativ) | 25 | ||
| 79 | Ag Helicobacter pylori (din materii fecale) | 45 | ||
| 80 | *Ac. Anti Helicobacter Pylori(SER) | 30 | ||
| 81 | *Ag Giardia (din materii fecale) | 30 | ||
| 82 | *Ag.Clostridium difficile (din materii fecale) | 50 | ||
| 83 | *Hemoragii oculte | 30 | ||
| 84 | *Rotavirus-Ag (din materii fecale) | 30 | ||
| 85 | *Adenovirus Ag (din materii fecale) | 30 | ||
| 86 | ASLO –determinare (semicantitativa) | 20 | ||
| 87 | PCR –determinare calitativa | 20 | ||
| 88 | Factor reumatoid (calitativ) | 20 | ||
| 89 | TPHA | 30 | ||
| 90 | *Sifilis-Test rapid | 25 | ||
| 91 | *Campylobacter jejuni (din materii fecale) | 50 | ||
| 92 | *Calprotectina calitativ (din materii fecale) | 50 | ||
| 93 | TSH | 45 | ||
| 94 | FT4 | 45 | ||
| 95 | Feritina | 45 | ||
| 96 | *CA 15-3 | 45 | ||
| 97 | *CA 19-9 | 45 | ||
| 98 | *CA 125 | 45 | ||
| 99 | *CEA | 45 | ||
| 100 | PSA | 45 | ||
| 101 | Free PSA | 45 | ||
| 102 | *Clostridium difficile-GDH/Toxina A/ Toxina B | 70 | ||
| 103 | ATPO | 45 | ||
| 104 | *AFP | 45 | ||
| 105 | *Procalcitonina | 70 | ||
| 106 | *Citomegalovirus Ig G | 50 | ||
| 107 | *Citomegalovirus Ig M | 50 | ||
| 108 | *Virus Epstein –Barr Ig G | 50 | ||
| 109 | *Virus Epstein –Barr Ig M | 50 | ||
| 110 | *Toxoplasma Ig G | 50 | ||
| 111 | *Toxoplasma Ig M | 50 | ||
| 112 | *Vitamina B12 | 65 | ||
| 113 | *25-OH vitamin D | 100 | ||
| 114 | *Acid Folic (FOLATI) | 65 | ||
| 115 | *Cortizol | 50 | ||
| 116 | *NT-pro BNT | 130 | ||
| 117 | *Troponina | 70 | ||
| 118 | *Creatinkinaza MB | 40 | ||
| 119 | *PTH | 60 | ||
| * Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR. | ||||
| BACTERIOLOGIE | ||||
| 120 | Exudat faringian.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 121 | Urocultura.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 122 | Secretii vaginale.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 123 | Secretii uretrale.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 124 | Secretii otice.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 125 | Secretii nazale.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 126 | Secretii conjunctivale.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 127 | Colectie purulenta.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 128 | *Sputa.Examen bacteriologic si fungic | 70 | ||
| 129 | *Screening – Tampon axila MRSA | 45 | ||
| 130 | *Screening – Tampon inghinal MRSA | 45 | ||
| 131 | *Screening – Tampon nazal MRSA | 45 | ||
| 132 | *Screening rectal | 50 | ||
| 133 | *Raclaj lingual. Examen fungic | 50 | ||
| * Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR. | ||||
| BACTERIOLOGIE MICROSCOPIE OPTICA | ||||
| 134 | *Examen microscopic – secretie vaginala (Trichomonas vaginalis) | 25 | ||
| 135 | Examen microscopic colorat-secretie vaginala | 30 | ||
| 136 | Examen microscopic colorat-secretie uretrala | 30 | ||
| 137 | *Examen microscopic colorat-frotiu lingual | 30 | ||
| 138 | Examen Coproparazitologic | 20 | ||
| 139 | *Coprocitograma | 25 | ||
| * Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR. | ||||
| ANATOMIE PATOLOGICA | ||||
| 140 | Lichid pleural | 100 | ||
| 141 | Lichid ascita | 100 | ||
| 142 | Alte prelevate | 100 | ||
| 143 | Aspirat bronsic | 100 | ||
| 144 | Examen citologic urina | 100 | ||
| 145 | Examen BABES-PAPANICOLAU | 100 | ||
| 146 | Examen citologic secretie mamara | 100 | ||
| 147 | Examen histopatologic piesa mare (peste 8 blocuri) | 600 | ||
| 148 | Examen histopatologic piesa mare (6-8 blocuri | 405 | ||
| 149 | Examen histopatologic piesa medie (4-6 blocuri) | 245 | ||
| 150 | Examen histopatologic piesa mica (1-3 blocuri) | 200 | ||
| 151 | Lama consult biopsie „second-opinion” | 200 | ||
| 152 | Consult bloc parafina „second-opinion” | 240 | ||
| LABORATOR IMAGISTICA MEDICALA | ||||
| RADIOGRAFII | ||||
| 153 | Osteodensitometrie – un segment | 100 | ||
| 154 | Osteodensitometrie Analiza De Masa Corporala | 240 | ||
| 155 | Mamografie Digitala 2D Unilaterala | 150 | ||
| 156 | Mamografie Digitala 2D Bilaterala | 250 | ||
| 157 | Mamografie Digitala 3D Unilaterala Cu Tomosinteza | 400 | ||
| 158 | Mamografie Digitala 3D Bilaterala Cu Tomosinteza | 700 | ||
| 159 | Radiografie Craniu (Un Plan) | 50 | ||
| 160 | Radiografie Coloana Cervicala (Un Plan) | 50 | ||
| 161 | Radiografie Abdominala Simpla | 50 | ||
| 162 | Radiografie Cardio- Pulmonara | 50 | ||
| 163 | Radiografie Grilaj Costal | 50 | ||
| 164 | Radiografie Coloana Lombara (Un Plan) | 50 | ||
| 165 | Radiografie Coloana Toracala (Un Plan) | 50 | ||
| 166 | Radiografie Bazin | 50 | ||
| 167 | Radiografie Sinusuri Anterioare (Saf) | 50 | ||
| 168 | Radiografie Sa Turceasca | 50 | ||
| 169 | Radiografie Piramida Nazala | 50 | ||
| 170 | Radiografie Articulatie Sacro- Iliaca | 50 | ||
| 171 | Radiografie Umar | 50 | ||
| 172 | Radiografie Humerus (Un Plan) | 50 | ||
| 173 | Radiografie Mana (Un Plan) | 50 | ||
| 174 | Radiografie Femur (Un Plan) | 50 | ||
| 175 | Radiografie Genunchi (Un Plan) | 50 | ||
| 176 | Radiografie Gamba (Un Plan) | 50 | ||
| 177 | Radiografie Articulatie Cot (Un Plan) | 50 | ||
| 178 | Radiografie Mandibula | 50 | ||
| 179 | Radiografie Glezna (Un Plan) | 50 | ||
| 180 | Radiografie Calcaneu (Un Plan) | 50 | ||
| 181 | Radiografie Antepicior (Un Plan) | 50 | ||
| 182 | Radiografie Schelet (2 Planuri) | 50 | ||
| 183 | Radioscopie Cardio Pulmonara | 50 | ||
| 184 | Radioscopie Gastro Duodenala | 70 | ||
| 185 | Radioscopie Esofagiana | 50 | ||
| LABORATOR RECUPERARE MEDICINA FZICA SI BALNEOLOGIE | ||||
| 186 | Kinetoterapie individuală | 60 | ||
| 187 | Kinetoterapie cu aparatură | 60 | ||
| 188 | Galvanizare | 15 | ||
| 189 | Ionizare | 15 | ||
| 190 | Curent diadinamic | 15 | ||
| 191 | Curent TENS | 15 | ||
| 192 | Curent Trabert | 15 | ||
| 193 | Electrostimulare | 15 | ||
| 194 | Curent Interferențial | 15 | ||
| 195 | Ultrasunet | 15 | ||
| 196 | Unde Scurte | 15 | ||
| 197 | Terapia Laser | 20 | ||
| 198 | Magnetoterapie | 15 | ||
| 199 | Sollux | 15 | ||
| 200 | Ultraviolete | 15 | ||
| 201 | Aplicații cu parafină | 15 | ||
| 202 | Masaj regional | 60 | ||
| 203 | Terapia Tecar | 70 | ||
| BOLI INFECTIOASE | ||||
| 204 | Referat comisie | 50 | ||
| 205 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| 206 | Prelungire CO | 50 | ||
| 207 | Aviz medical | 50 | ||
| CHIRURGIE ORALA SI MAXILO-FACIALA | ||||
| 208 | Frenoplastie linguala | 300 | ||
| 209 | Frenoplastie superioara | 300 | ||
| 210 | Recoltare biopsie | 360 | ||
| 211 | Instilatii parotidiene | 150 | ||
| 212 | Infiltratii anestezice | 140 | ||
| 213 | Tratament chirurgical al colectiilor supurate | 300 | ||
| 214 | Pansamentul plagii | 150 | ||
| 215 | Referat comisie | 50 | ||
| 216 | Prelungire CO | 50 | ||
| CARDIOLOGIE | ||||
| 217 | Consultatie + ECG | 150 | ||
| 218 | Holter ECG cu interpretare | 300 | ||
| 219 | Consultatie + EKG + Referat | 300 | ||
| 220 | Scrisoare | 50 | ||
| 221 | Prelungire CO | 50 | ||
| CHIRURGIE GENERALA | ||||
| 222 | Tratament chirurgical al leziunilor cutanate, plagi taiate superficial, intepate superficial (anestezie), excizie, sutura, efectuare ATPA, inclusiv indepartarea firelor si pansament. | 200 | ||
| 223 | Tratamentul chirurgical al plagilor, necroze cutanate, dehiscente, plagi si escare | 250 | ||
| 224 | Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chisturi dermoide sebacee, lipoame neinfectate | 200 | ||
| 225 | Terapia chirurgicala a abceselor de parti moi | 200 | ||
| 226 | Terapia chirurgicala a abcesului perianal | 200 | ||
| 227 | Terapia chirurgicala a abcesului pironidal | 200 | ||
| 228 | Terapia chirurgicala a adenoflegmonului | 200 | ||
| 229 | Terapia chirurgicala a afectiunilor mamare superficiale | 200 | ||
| 230 | Terapia chirurgicala a supuratiilor mamare profunde | 200 | ||
| 231 | Terapia chirurgicala a flebopatiilor varicoase superficiale; ruptura pachet varicose | 200 | ||
| 232 | Terapia chirurgicala a furunculului, furunculului antracoid si furunculozei | 200 | ||
| 233 | Terapia chirurgicala a granulomului ombilical | 200 | ||
| 234 | Terapia chirurgicala a aseromului post-traumatic | 200 | ||
| 235 | Terapia chirurgicala a hematomului | 200 | ||
| 236 | Terapia chirurgicala a hidrosadenitei | 200 | ||
| 237 | Terapia chirurgicala a panaritiuliu eritematos | 200 | ||
| 238 | Terapia chirurgicala a panaritiuliu flictenular | 200 | ||
| 239 | Terapia chirurgicala a panaritiuliu periunghial si subunghial | 200 | ||
| 240 | Terapia chirurgicala a panaritiuliu pulpar | 200 | ||
| 241 | Terapia chirurgicala a panaritiuliu antracoid | 200 | ||
| 242 | Terapia chirurgicala a piciorului diabetic (polinevrita, supuratii, microaniopatie) | 200 | ||
| 243 | Terapia chirurgicala a polipului rectal procident | 200 | ||
| 244 | Terapia chirurgicala a supuratiilor post-operatorii | 200 | ||
| 245 | Terapia chirurgicala a tumorii scalpului simplu | 200 | ||
| 246 | Terapia chirurgicala a degeraturilor gr.I si II membre inferioare | 200 | ||
| 247 | Elecrochirurgia si elecrocauterizarea tumorilor cutanate | 200 | ||
| 248 | Pansament segment mare | 200 | ||
| 249 | Pansament segment mijlociu | 150 | ||
| 250 | Pansament segment mic | 100 | ||
| CHIRURGIE SI ORTOPEDIE PEDIATRICA | ||||
| 251 | Tratamentul ortopedic al luxatiei,entorsei sau fracturii antebratului, pumnului, gleznei oaselor carpiene, metacarpiene, trasiene, metatarsiene si falange . | 200 | ||
| 252 | Tratamentul ortopedic al entorsei sau luxatiei patelei umarului, disjunctie acromio-claviculara; fracturii gambei, coastelor, claviculei, humerusului, scalpului, ruperii tendoanelor mari (achilia, bicipital cvadricipipal, instabilitatea acuta de genunchi, ruptura musculara.) | 200 | ||
| 253 | Tratamentul ortopedic al fracturii femurului, luxatiei, entorsei de genunchi, fracturii de gamba cu aparat cruropedios. | 250 | ||
| 254 | Punctii si infiltratii intraarticulare 70 lei | 200 | ||
| 255 | Tratamentul chirurgical al plagilor | 100 | ||
| 256 | Mici interventii chirurgicale (incizii, suture, pansamente) | 200 | ||
| 257 | Ingrijirea bolnavului post-operator | 100 | ||
| 258 | Tratamentul chirurgical al plagilor cutanate | 100 | ||
| 259 | Tratamentul chirurgical al tumorilor mici | 300 | ||
| 260 | Tratamentul chirurgical al plagilor infectate si abcese | 200 | ||
| 261 | Tratamentul chirurgical al panaritiului | 200 | ||
| 262 | Biopsia de formatiuni tumorala | 300 | ||
| 263 | Pansamente de diferite dimensiuni | 200 | ||
| 264 | Tratamentul chirurgical al arsurilor | 300 | ||
| 265 | Extragere corp strain | 300 | ||
| 266 | Tratamentul chirurgical al afectiunilor de organe genitale | 400 | ||
| DERMATOVENEROLOGIE | ||||
| 267 | Electrochirurgia si electrocauterizarea tumorilor cutanate/leziune | 150 | ||
| 268 | Terapia chirurgicala a abcesului de parti moi furunculozei | 150 | ||
| 269 | Terapia chirurgicala a panaritiului flictenular | 150 | ||
| 270 | Terapia chirurgicala a panaritiului eritematos | 150 | ||
| 271 | Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chisturi dermoide sebacee, lipoame neinfectate. | 150 | ||
| 272 | Terapia chirurgicala a tumorilor simple ale buzei | 150 | ||
| 273 | Terapia chirurgicala a hematomului | 150 | ||
| 274 | Terapia chirurgicala a hidrosadenitei | 150 | ||
| 275 | Manevre de microchirurgie pentru abces si/sau chist vaginal sau vegetatii vulva, vagin si col | 150 | ||
| 276 | Tratamentul chirurgical al unor afectiuni ale anexelor globului ocular (xantelasme) | 150 | ||
| 277 | Dermatoscopie (1 sedinta) | 50 | ||
| 278 | Injectie subcutanata, intradermica | 50 | ||
| 279 | Pansament plagi lineare, pana la 10 cm fiecare | 35 | ||
| DIABET SI BOLI DE NUTRITIE | ||||
| 280 | Referat comisie | 50 | ||
| 281 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| ENDOCRINOLOGIE | ||||
| 282 | Referat comisie | 50 | ||
| 283 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| GASTROENTEROLOGIE | ||||
| 284 | Referat comisie | 50 | ||
| 285 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| GERIATRIE SI GERONTOLOGIE | ||||
| 286 | Referat comisie | 50 | ||
| 287 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| CHIRURGIE PLASTICA SI MICROCHIRURGIE RECONSTRUCTIVA | ||||
| 288 | Terapia chirurgicala a tumorii scalpului simplu | 300 | ||
| 289 | Terapia chirurgicala a panaritiului osos, articular si tenosinovial | 300 | ||
| 290 | Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chiste sebacee, lipoame neinfectate | 250 | ||
| 291 | Terapia chirurgicala a tumorilor simple ale buzei | 300 | ||
| 292 | Tratamentul chirurgical al leziunilor cutanate, plagi taiate superficial, intepate superficial (anestezie), excizie, sutura, efectuare ATPA inclusiv indepartarea firelor si pansament | 250 | ||
| 293 | Tratamentul chirurgical al plagilor, necrozate cutanate, dehiscente, plagi si escare | 250 | ||
| 294 | Retusuri de bond | 250 | ||
| 295 | Tratamentul ortopedic al luxatiei, entorsei si fracturii oaselor carpiene, metacarpiene, falange | 250 | ||
| 296 | Pansament segment mare | 110 | ||
| 297 | Pansament segment mijlociu | 100 | ||
| 298 | Pansament segment mic | 90 | ||
| 299 | Electrocauterizare tumori cutanate, leziuni | 200 | ||
| CHIRURGIE TORACICA | ||||
| 300 | Terapia chirurgicala a abcesului perete toracic | 200 | ||
| 301 | Terapia chirurgicala a tumorii perete toracic | 300 | ||
| 302 | Terapia chirurgicala a infectiilor difuze de perete toracic | 200 | ||
| 303 | Terapia chirurgicala a plagilor toracice nepenetrante | 200 | ||
| 304 | Terapia chirurgicala a hematomului perete toracic | 200 | ||
| 305 | Terapia chirurgicala a pneumotoraxului spontan | 700 | ||
| 306 | Drenajul infectiilor de perete toracic | 200 | ||
| 307 | Punctie pleurala diagnostica | 300 | ||
| 308 | Punctie pleurala evacuatie | 400 | ||
| 309 | Referat medical pentru pensionare | 150 | ||
| 310 | Referat medical pentru handicap | 150 | ||
| 311 | Consultatie medicala pentru accidenta rutiere si agresiuni | 100 | ||
| 312 | Consultatie pentru dosar admitere scoli militare | 100 | ||
| HEMATOLOGIE | ||||
| 313 | Referat comisie | 50 | ||
| 314 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| LOGOPEDIE | ||||
| 315 | Referat comisie | 50 | ||
| 316 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| MEDICINA INTERNA | ||||
| 317 | Ecografie abdominala | 100 | ||
| 318 | Referat comisie | 50 | ||
| 319 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| 320 | Prelungire concediu medical | 50 | ||
| 321 | Aviz medical | 50 | ||
| MEDICINA MUNCII | ||||
| 322 | Consultatie medic primar | 100 | ||
| 323 | Fisa medicala angajare (1-5 examene) tip A | 100 | ||
| 324 | Fisa medicala angajare (6-10 examene) tip B | 150 | ||
| NEFROLOGIE | ||||
| 325 | Ecografie reno-vezicala | 100 | ||
| 326 | Referat comisie | 50 | ||
| 327 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| NEUROLOGIE | ||||
| 328 | Prelungire concediu medical | 50 | ||
| 329 | Referat comisie | 50 | ||
| 330 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| OBSTETRICA GINECOLOGIE | ||||
| 331 | Ecografie ginecologica transabdominala | 200 | ||
| 332 | Ecografie abdominala de sarcina trim I | 200 | ||
| 333 | Ecografie abdominala de sarcina trim II si III | 300 | ||
| 334 | Ecografie de sarcina 3D/ 4D | 230 | ||
| 335 | Ecografie endovaginala ginecologica | 200 | ||
| 336 | Ecografie endovaginala obstetricala (trim I) | 200 | ||
| 337 | Diatermo-excizie (ec.) in scop biopsic | 100 | ||
| 338 | Recoltare+Examen Babes Papanicolau | 120 | ||
| 339 | Implantare D.I.U. | 200 | ||
| 340 | Extractie D.I.U. | 100 | ||
| 341 | Ecografie 3D/4D (trim I) | 200 | ||
| 342 | Ecografie 3D/4D (trim II si III) | 300 | ||
| ORL | ||||
| 343 | Examen endoscopic nas,cavum, laringe | 200 | ||
| 344 | Punctie sinusala | 150 | ||
| 345 | Extractie corp strain | 120 | ||
| 346 | Tamponament anterior si/sau posterior O.R.L | 200 | ||
| 347 | Electrocauterizare si cauterizarea mucoasei nazale | 100 | ||
| 348 | Tratamentul chirurgical ORL colectie (sept, flegmon, amigdalian furuncul KAE) | 300 | ||
| 349 | Tratamentul chirurgical al traumatismelor ORL | 350 | ||
| 350 | Aerosoli/sedinta | 45 | ||
| 351 | Audiograma tonala liminara cu interpretare | 80 | ||
| 352 | Frenoplastie lingual | 300 | ||
| 353 | Impedansmetrie cu interpretare | 80 | ||
| 354 | Spalatura auriculara unilaterala | 50 | ||
| 355 | Spalatura auriculara bilaterala | 100 | ||
| 356 | Recoltare biopsie | 300 | ||
| 357 | Recoltare produs biologic | 70 | ||
| 358 | Pansamentul plagii | 150 | ||
| 359 | Insuflatii tubare cu para Politzer/sedinta | 50 | ||
| 360 | Insuflatii tubare cu sonde ltard/sedinta | 70 | ||
| 361 | Examen microscopic ureche medie | 80 | ||
| 362 | Infiltratii/sedinta | 50 | ||
| 363 | Aspiratii secretii | 50 | ||
| 364 | Anemizare mucoase nazale | 50 | ||
| 365 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| 366 | Referat comisie | 50 | ||
| 367 | Prelungire concediu medical | 50 | ||
| OFTALMOLOGIE | ||||
| 368 | Biomicroscopia, gonioscopia, oftalmoscopia | 25 | ||
| 369 | Determinarea refractiei (skiascopie, refractometrie, autorefratometrie, astigmometrie). | 30 | ||
| 370 | Explorarea functiei binoculare (test Worth, Maddox, sinoptofor) examen pentru dipoplie. | 50 | ||
| 371 | Tonometrie, pahimetrie corneeana. | 150 | ||
| 372 | Referat oftalmologie (AV ; FO) | 50 | ||
| 373 | Referat FO | 50 | ||
| 374 | Examen detaliat al fundului de ochi (fundus camera) | 50 | ||
| 375 | Examen fund de ochi | 50 | ||
| ONCOLOGIE | ||||
| 376 | Referat comisie | 50 | ||
| 377 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| ORTOPEDIE | ||||
| 378 | Tratamentul ortopedic al luxatiei, entorsei sau fracturii antebratului, pumnului, gleznei oaselor carpiene, metacarpiene, trasiene, metatarsiene si falange. | 200 | ||
| 379 | Tratamentul ortopedic al entorsei sau luxatiei patelei umarului, disjunctie acromio-claviculara; fracturii gambei, coastelor, claviculei, humerusului, scalpului, ruperii tendoanelor mari (achilia, bicipital cvadricipipal), instabilitatea acuta de genunchi, ruptura musculara. | 250 | ||
| 380 | Tratamentul ortopedic al fracturii femurului, luxatiei, entorsei de genunchi, fracturii de gamba cu aparat cruropedios. | 250 | ||
| 381 | Punctii si infiltratii intraarticulare | 150 | ||
| 382 | Tratamentul chirurgical al plagilor | 200 | ||
| 383 | Mici interventii chirurgicale (incizii, suture, pansamente) | 150 | ||
| 384 | Ingrijirea bolnavului post-operator | 150 | ||
| PSIHIATRIE | ||||
| 385 | Referat comisie | 50 | ||
| 386 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| PSIHOLOGIE | ||||
| 387 | Evaluare psihologica | 85 | ||
| 388 | Consiliere psihologica | 85 | ||
| 389 | Referat psihologic | 50 | ||
| PNEUMOFTIZIOLOGIE | ||||
| 390 | Spirometrie | 70 | ||
| 391 | Spirometrie + test | 150 | ||
| 392 | Bodypletismografie | 300 | ||
| PEDIATRIE | ||||
| 393 | Consultatie medic primar initiala | 100 | ||
| 394 | Consultatie medic primar de control | 30 | ||
| 395 | Consultatie medic specialist initiala | 70 | ||
| 396 | Consultatie medic specialist de control | 30 | ||
| 397 | Referat comisie | 50 | ||
| 398 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| 399 | Aviz medical | 50 | ||
| 400 | Certificat medical adoptie parinti | 170 | ||
| REUMATOLOGIE | ||||
| 401 | Referat comisie | 50 | ||
| 402 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| UROLOGIE | ||||
| 403 | Terapia chirurgicala (inclusiv anestezia ) pentru leziuni traumatice, abcese, hematoame organe genitale masculine . | 300 | ||
| 404 | Instilatia agentului citotoxic in vezica urinara | 300 | ||
| 405 | Dilatatia structurii uretrale | 300 | ||
| 406 | Cateterismul uretro-vezical “a demeure” pentru retentie completa de urina | 200 | ||
| 407 | Referat comisie | 50 | ||
| 408 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| 409 | Prelungire concediu medical | 50 | ||
| 410 | ESWL | 70 lei/sedinta | ||
| ALTE SERVICII MEDICALE LA CERERE AMBULATORIU | ||||
| 411 | Consultatie medic primar | 100 | ||
| 412 | Consultatie medic specialist | 70 | ||
| 413 | Consultatie de control | 30 | ||
| 414 | Scrisoare medicala | 50 | ||
| 415 | Referat comisie | 50 | ||
| 416 | Aviz medical | 50 | ||
| 417 | Prelungire concediu medical | 50 | ||
| 418 | Fisa medicala auto | 170 | ||
| 419 | Fisa medicala MAI | 350 | ||
| 420 | Fisa medicala admitere invatamant superior | 90 | ||
| 421 | Fisa medicala port-arma | 170 | ||
| 422 | Certificat medical port-arma | 70 | ||
| 423 | Certificat medical adoptie parinti | 170 | ||
| 424 | Certificat medical libera practica | 70 | ||
| 425 | Certificat medical admitere barou | 170 | ||
| 426 | Fisa medicala angajare (1-5 examene) tip A | 100 | ||
| 427 | Fisa medicala angajare (6-10 examene) tip B | 150 | ||
| TARIFE SPITAL | ||||
| 428 | Coplata | 10 | ||
| 429 | Taxa eliberare documente | 30 | ||
| 430 | Taxa eliberare documente pe suport DVD/CD | 20 lei/investigatie | ||
| 431 | Taxa eliberare documente sub format film radiologic | 30 lei/investigatie | ||
| 432 | Taxa eliberare documente – DVD/CD + film radiologic | 50 lei/investigatie | ||
| 433 | Taxa rezerva 1 pat | 50 lei/zi | ||
| 434 | Taxa rezerva 2 paturi | 25 lei/zi | ||
| 435 | Examen medical de specialitate medicina sportiva | 60 lei/persoana | ||
| 436 | Taxa practica medicala elevi scoli sanitare | 50 lei/persoana | ||
| 437 | Sterilizare autoclav abur sub presiune – durata o jumatate de ora | 150 | ||
Documentația poate fi consultată:
– pe pagina de internet a Consiliului Județean Olt la adresa www.cjolt.ro;
– la sediul Consiliului Județean Olt din Slatina, Bulevardul A.I.Cuza nr.14 – la Serviciul Relații Publice, ATOP și Transparență Decizională.
– proiectul de hotărâre cu documentația de bază se poate obține, în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul Relații Publice, ATOP și Transparență Decizională.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 24 decembrie 2025:
– ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: cjolt@cjolt.ro;
– prin poștă la adresa Slatina, Bulevardul A.I.Cuza nr.14, județul Olt
– la sediul instituției, la Registratură, la adresa Slatina, Bulevardul A.I.Cuza nr.14, județul Olt, între orele 08.00-16.30.
Materialele transmise vor purta mențiunea “Propuneri cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidența a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență; hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de de internet a instituției la linkul cjolt.ro/transparenta-decizionala/proiecte-de-acte-administrative-cu-caracter-normativ/.
Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris. Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 24 decembrie 2025.
Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție la următoarele date de contact:
-telefon: 0249/431080, int.123,
-e-mail: cjolt@cjolt.ro,
-persoană de contact Țolu Magdalena.
PREȘEDINTE
Marius OPRESCU
Serviciul Relații Publice, ATOP și
Transparență Decizională
Magdalena ȚOLU
I.C./1 ex



