Anunț – C.J. Olt

Date:

CONSILIUL JUDEȚEAN OLT

Serviciul Relații Publice, ATOP și Transparență Decizională

Nr. 14203/15.12.2025

ANUNȚ

Astăzi, 15.12.2025 Consiliul Județean Olt, anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectelor următoarelor acte normative: Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență.

Proiectul de hotărâre menționat propune:

  • aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;

Proiect de hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.

Proiectul de hotărâre menționat propune:

  • propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.

Documentația aferentă proiectului de act normativ include:

1.Referatul  de  aprobare nr.14191/15.12.2025:

REFERAT DE APROBARE

                                               la proiectul de hotărâre

cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență

Proiectul de hotărâre propune aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență.

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt este organizată în subordinea Consiliului Județean Olt ca serviciu public comunitar județean de evidență a persoanelor, cu personalitate juridică, înființată în temeiul prevederilor art.6 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Activitatea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se desfășoară în interesul persoanei și al comunității, în sprijinul instituțiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt coordonează și controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor și a compartimentelor/serviciilor de stare civilă din cadrul primăriilor de pe raza județului Olt.

Conform prevederilor art. 20 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, care funcționează ca instituții publice cu personalitate juridică, se asigură din venituri proprii și subvenții de la bugetele locale.

La art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, se prevede că veniturile proprii ale serviciilor publice comunitare prevăzute la art. 20 provin din sumele încasate din activitățile de eliberare a documentelor, prin valorificarea formularelor utilizate în procesul de eliberare a acestora și prin furnizarea, în condițiile legii, a datelor referitoare la persoană, precum și din donații și sponsorizări.

Potrivit dispozițiilor art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Olt nr. 227/19.12.2024, cu modificările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se asigură din venituri proprii și prin subvenții de la bugetul local al județului Olt.

Veniturile proprii sunt obținute din taxe speciale aprobate în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Taxele speciale și cuantumul acestora se stabilesc anual și se aprobă de către Consiliul Județean Olt, iar veniturile obținute se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.

În conformitate cu prevederile art. 173 alin. (3) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, consiliul județean stabilește și aprobă impozitele și taxele locale, în limitele și în condițiile legii.

Potrivit dispozițiilor art. 484 alin. (1) și (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice consiliile județene pot adopta taxe speciale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția sau serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare și funcționare al acestora, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestații ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.

Conform prevederilor art. 30 alin. (1)-(3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile județene aprobă taxe speciale. Cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, iar veniturile obținute din acestea se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înființarea serviciilor publice de interes local, precum și pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a acestor servicii. Prin regulamentul aprobat de autoritățile deliberative se vor stabili domeniile de activitate și condițiile în care se pot institui taxele speciale, modul de organizare și funcționare a serviciilor publice de interes local, pentru care se propun taxele respective.

Prin adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub            nr. 13166/19.11.2025, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt a solicitat aprobarea unor taxe speciale și a cuantumului acestora pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă desfășurate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, anexând Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025.

La Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt au fost atașate:

– Regulamentul referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;

– propuneri de taxe speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate, în regim de urgență, de către Direcția Județeană de Evidență a persoanelor Olt pentru anul 2026.

Astfel, prin Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se propune aprobarea următoarelor taxe speciale:

  1. Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății, în cuantum de 100 lei.
  2. Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.
  3. Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 400 lei.
  4. Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.

În Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, înaintată cu adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025, sunt prezentate argumentele pentru care direcția propune instituirea taxelor speciale, prevederile legale avute în vedere la fundamentarea taxelor, precum și excepțiile de la plata acestor taxe.

Cuantumul taxelor speciale menționate în Nota de fundamentare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt nr. 4128/18.11.2025 se stabilește anual, prin hotărâre a consiliului județean, iar sumele obținute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.

La fundamentarea legală pentru stabilirea taxelor speciale propuse a fi instituite pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 s-a ținut cont de actele normative care reglementează activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, precum și de următoarele prevederi legale:

– art. 484 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

– art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

– art. 20 alin. (1) și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidența persoanelor.

Taxele speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 se vor încasa numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.

Având în vedere cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propun următoarele:

– aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, conform anexei nr. 1 la proiectul de hotărâre;

– aprobarea Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform anexei nr. 2 la proiectul de hotărâre.

Menționăm că în anexele la proiectul de hotărâre sunt prevăzute și excepțiile de la plata taxelor speciale care se propune a fi aprobate.

Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare, motiv pentru care propun aprobarea acestuia în forma prezentată.

 

                                              INIŢIATOR

                            PREŞEDINTELE CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT

                                                   Marius OPRESCU

 

2.Raport la PH nr. 14194/15.12.2025

   CONSILIUL  JUDEŢEAN  OLT                            

   Direcţia Economică, Buget – Finanţe                                   

   Nr. 14194/15.12.202512855/06.11.2024       

 

        AVIZAT                                                                                AVIZAT                                                                     

VICEPREŞEDINTE                                                             VICEPREŞEDINTE

Virgil DELUREANU                                                            Cătălin-Ionuț IVAN

 

R A P O R T

la proiectul de hotărâre

cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt este organizată în subordinea Consiliului Județean Olt ca serviciu public comunitar județean de evidență a persoanelor, cu personalitate juridică, înființată în temeiul prevederilor art.6 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Activitatea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se desfășoară în interesul persoanei și al comunității, în sprijinul instituțiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt coordonează și controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor și a compartimentelor/serviciilor de stare civilă din cadrul primăriilor de pe raza județului Olt.

Conform prevederilor art. 20 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, care funcționează ca instituții publice cu personalitate juridică, se asigură din venituri proprii și subvenții de la bugetele locale.

La art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, se prevede că veniturile proprii ale serviciilor publice comunitare prevăzute la art. 20 provin din sumele încasate din activitățile de eliberare a documentelor, prin valorificarea formularelor utilizate în procesul de eliberare a acestora și prin furnizarea, în condițiile legii, a datelor referitoare la persoană, precum și din donații și sponsorizări.

Potrivit dispozițiilor art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Olt nr. 227/19.12.2024, cu modificările ulterioare, finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se asigură din venituri proprii și prin subvenții de la bugetul local al județului Olt.

Veniturile proprii sunt obținute din taxe speciale aprobate în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Taxele speciale și cuantumul acestora se stabilesc anual și se aprobă de către Consiliul Județean Olt, iar veniturile obținute se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.

În conformitate cu prevederile art. 173 alin. (3) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, consiliul județean stabilește și aprobă impozitele și taxele locale, în limitele și în condițiile legii.

Potrivit dispozițiilor art. 484 alin. (1) și (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice consiliile județene pot adopta taxe speciale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția sau serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare și funcționare al acestora, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestații ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.

Conform prevederilor art. 30 alin. (1)-(3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcționarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile județene aprobă taxe speciale. Cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, iar veniturile obținute din acestea se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înființarea serviciilor publice de interes local, precum și pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a acestor servicii. Prin regulamentul aprobat de autoritățile deliberative se vor stabili domeniile de activitate și condițiile în care se pot institui taxele speciale, modul de organizare și funcționare a serviciilor publice de interes local, pentru care se propun taxele respective.

Prin adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub            nr. 13166/19.11.2025, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt a solicitat aprobarea unor taxe speciale și a cuantumului acestora pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă desfășurate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, anexând Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025.

La Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt au fost atașate:

– Regulamentul referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanei și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;

– propuneri de taxe speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a persoanelor Olt pentru anul 2026.

Astfel, prin Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt se propune aprobarea următoarelor taxe speciale:

  1. Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății, în cuantum de 100 lei.
  2. Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.
  3. Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 400 lei.
  4. Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății, în cuantum de 150 lei.

În Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, înaintată cu adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025, sunt prezentate argumentele pentru care direcția propune instituirea taxelor speciale, prevederile legale avute în vedere la fundamentarea taxelor, precum și excepțiile de la plata acestor taxe.

Cuantumul taxelor speciale menționate în Nota de fundamentare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt nr. 4128/18.11.2025 se stabilește anual, prin hotărâre a consiliului județean, iar sumele obținute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.

La fundamentarea legală pentru stabilirea taxelor speciale propuse a fi instituite pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 s-a ținut cont de actele normative care reglementează activitatea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, precum și de următoarele prevederi legale:

– art. 484 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

– art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

– art. 20 alin. (1) și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidența persoanelor.

Taxele speciale pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt pentru anul 2026 se vor încasa numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.

Având în vedere cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propun următoarele:

– aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, conform anexei nr. 1 la proiectul de hotărâre;

– aprobarea Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform anexei nr. 2 la proiectul de hotărâre.

Menționăm că în anexele la proiectul de hotărâre sunt prevăzute și excepțiile de la plata taxelor speciale care se propune a fi aprobate.

Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

 

Director executiv                                                      Director executiv

Direcția Economică, Buget-Finanțe            Direcția Juridică și Resurse Umane

        Constanța DUMITRU                                                      Marinela-Elena ILIE

 

Șef Serviciu                                                              Șef Serviciu

Serviciul Buget, Impozite și Taxe                       Serviciul Juridic – Contencios

              Nicolaie BUŞOIU                                                      Alin-George RUȚĂ                                                                                     

Întocmit

      Cătălina-Maria CONEA

  1. PH nr. 218/15.12.2025

                PROIECT  H O T Ă R Â R E

 

cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidența a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență

Având în vedere:

  • Referatul de aprobare nr. 14191/15.12.2025 al Președintelui Consiliului Județean Olt;
  • Nota de fundamentare nr. 4128/18.11.2025 a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, înaintată cu adresa nr. 4129/18.11.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13166/19.11.2025;
  • Prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Prevederile art. 484 alin. (1)-(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
  • Prevederile art. 20 alin. (1) și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea 372/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  • Prevederile 29 alin.(3)-(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Prevederile art. 41 și art. 411-4117 din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Prevederile 11 alin.(4) lit.c) din Normele metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 255/2024, modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 232/2025;
  • Prevederile art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Olt nr. 227/19.12.2024, cu modificările ulterioare;
  • Prevederile art. 7 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2022,

În temeiul prevederilor art. 173 alin. (1) lit. b), d) și f), alin. (3) lit. c) și alin. (5)      lit. k), art. 182 alin. (1) și alin. (4) coroborat cu art. 139 alin. (3) lit. c) și art. 196     alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul Judeţean Olt adoptă prezenta h o t ă r â r e.

                 Art. 1. (1) Se aprobă taxele speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, conform anexei nr. 1.

(2) Se aprobă Regulamentul referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform anexei nr. 2.

Art. 2. Cuantumul taxelor speciale prevăzute la art. 1 se stabilește anual, prin hotărâre a consiliului județean, iar sumele obținute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt.

        Art. 3. Anexele nr. 1-2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

        Art. 4. Prezenta hotărâre se publică în presa locală şi se comunică Direcţiei Economice, Buget – Finanțe, Serviciului Buget, Impozite și Taxe din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Olt, Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, în vederea aducerii la îndeplinire, Preşedintelui Consiliului Judeţean Olt şi Instituţiei Prefectului – Judeţul Olt.

INIŢIATOR

PREŞEDINTELE

CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT

Marius OPRESCU

 

AVIZAT

Secretar General al Județului 

      Gabriel BULETEANU

                                                                                                                          

  1. ANEXA NR. 1 la Proiecul de Hotărâre nr. 218/15.12.2025

 

TAXE SPECIALE

pentru activitățile de evidență a persoanelor și stare civilă prestate în regim de urgență de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, pentru anul 2026

 

NR. CRT. DENUMIRE TAXĂ SPECIALĂ CUANTUM
1. Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de  maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății.

 

100 lei
2. Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății. 150 lei
3. Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății. 400 lei
4. Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății. 150 lei

 

(1) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la pct. 2:

  1. a) persoanele fizice care solicită transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor/ extraselor de deces, întocmite de autoritățile străine;
  2. b) cetățenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română în temeiul art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare și care nu au avut niciodată domiciliul în România.

(2) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la pct. 3 persoanele fizice care solicită schimbarea pe cale administrativă a numelui și a prenumelui sau a numai a unuia dintre acestea când numele și/sau prenumele este format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau în alt mod.

(3) Sunt exceptate de la plata taxelor speciale persoanele aflate în situații excepționale sau care provin din medii/zone defavorizate.

 

        DIRECTOR EXECUTIV                                  DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE EVIDENȚĂ

Direcția Economică, Buget-Finanțe                                        A PERSOANELOR OLT

         Constanța DUMITRU                                                     DIRECTOR EXECUTIV

                                                                                                 Pompilian-Nicolae MARTIN

Șef Serviciu                                                                                               

            Buget, Impozite și Taxe                                                                                               

                  Nicolaie BUŞOIU                                                                                                 

 

 

  1. ANEXA NR. 2 la  Proiecul de Hotărâre nr. 218/15.12.2025

 

Regulament

referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea

unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență

Art. 1. Prezentul regulament stabileşte cadrul juridic unitar privind etapele şi modalităţile ce trebuie îndeplinite în procedura de adoptare şi aplicare a taxelor speciale pentru prestarea, în regim de urgență, a unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Serviciul de Evidență a Persoanelor și Serviciul Stare Civilă din cadrul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt (D.J.E.P. Olt).

Art. 2. (1) Direcţia Judeţeană de Evidență a Persoanelor Olt este organizată în subordinea Consiliului Judeţean Olt ca serviciu public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor, cu personalitate juridică.

(2) Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Olt a fost înfiinţată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Olt nr.123/23.12.2004, în temeiul prevederilor art.6 alin.(1) din Ordonanţa Guvernului nr.84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.372/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ca instituţie publică cu personalitate juridică, prin reorganizarea Serviciului de Stare Civilă şi Autoritate Tutelară din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Olt, precum şi a Biroului Judeţean de Evidenţă a Persoanei din cadrul Serviciului de Evidenţă Informatizată a Persoanei Olt.

(3) Modul de organizare și funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt este stabilit prin Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Olt nr.227/19.12.2024 cu privire la aprobarea reorganizării Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, cu modificările ulterioare.

(4) Scopul Direcţiei Judeţene de Evidență a Persoanelor Olt este acela de a exercita competențele ce îi sunt stabilite prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de evidenţă a persoanelor și activitatea de stare civilă, precum și din celelalte acte normative cu incidență în activitatea instituției.

(5) Activitatea Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt se desfăşoară în interesul persoanei și al comunităţii, în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii.

(6) Potrivit art. 7 alin. (1)-(3) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Olt nr.227/19.12.2024 cu privire la aprobarea reorganizării Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt, cu modificările ulterioare:

,,(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt se asigură din venituri proprii şi prin subvenţii de la bugetul local al județului Olt.

(2) Veniturile proprii sunt obținute din taxe speciale aprobate în conformitate cu prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, și art.484 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Taxele speciale și cuantumul acestora se stabilesc anual și se aprobă de către Consiliul Județean Olt, iar veniturile obținute se utilizează integral pentru pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt.“

Art. 3.  Taxele speciale instituite pentru prestarea unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, conform prevederilor art. 484 alin. (1) – (3) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 30 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, sunt:

  1. Taxă specială pentru eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuarea plății.
  2. Taxă specială pentru avizarea transcrierii în registrele de stare civilă române a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă ale cetățenilor români, emise de autoritățile străine, în regim de urgență, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății.
  3. Taxă specială pentru analiza, procesarea dosarului și soluționarea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt/transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății.
  4. Taxă specială pentru aprobarea înscrierii, în registrele de stare civilă române, a mențiunilor privind modificările intervenite în statutul civil al persoanei sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente, în regim de urgență, în termen de 7 zile lucrătoare de la data transmiterii electronice a documentației la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt și efectuării plății.

Art. 4. (1) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la art. 3 pct. 2 din prezentul regulament:

  1. a) persoanele fizice care solicită transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor/ extraselor de deces, întocmite de autoritățile străine;
  2. b) cetățenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română în temeiul art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată cu modificările și completările ulterioare și care nu au avut niciodată domiciliul în România.

         (2) Se exceptează de la plata taxei speciale prevăzută la art. 3 pct. 2 din prezentul regulament persoanele fizice care solicită schimbarea pe cale administrativă a numelui și a prenumelui sau a numai a unuia dintre acestea, când numele și/sau prenumele este format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau în alt mod.

         (3) Sunt exceptate de la plata taxelor speciale prevăzute la art. 3 din prezentul regulament persoanele aflate în situații excepționale sau care provin din medii/zone defavorizate.

         Art. 5. (1) Taxele speciale prevăzute la art. 3 din prezentul regulament se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.

         (2) Aceste taxe se pot achita la casieria Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Olt sau în contul IBAN RO59TREZ50621G365000XXXX deschis la Trezoreria mun. Slatina, Cod fiscal:17115528.

         Art. 6. Cuantumul taxelor speciale se stabileşte anual, prin hotărâre a Consiliului Județean Olt, iar sumele obţinute din acestea se fac venit la bugetul județean și se utilizează integral pentru finanţarea cheltuielilor curente de întreţinere şi funcţionare a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt.

         Art. 7. Taxele speciale sunt aduse la cunoştinţă publică, prin publicarea pe site-ul instituţiei şi afişare la sediul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Olt.

 

           DIRECTOR EXECUTIV                               DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE EVIDENȚĂ

Direcția Economică, Buget-Finanțe                                        A PERSOANELOR OLT

         Constanța DUMITRU                                                     DIRECTOR EXECUTIV

                                                                                                 Pompilian-Nicolae MARTIN

 

Şef Serviciu                                                                                                

           Buget, Impozite şi Taxe                                                                                              

              Nicolaie BUŞOIU                                                                                                  

 

  1. Referatul de aprobare nr.14195/15.12.2025:

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026

 

          Proiectul de hotărâre propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.

Spitalul Județean de Urgență Slatina este o unitate sanitară de utilitate publică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului Județean Olt.

Conform art.43 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru servicii de asistenţă de sănătate publică, efectuate de către autorităţile de sănătate publică la cererea unor persoane fizice şi juridice, se percep tarife potrivit reglementărilor în vigoare.

Potrivit dispozițiilor art. 190 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, spitalele publice sunt instituţii publice finanţate integral din venituri proprii şi funcţionează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalelor publice provin din sumele încasate pentru serviciile medicale, alte prestaţii efectuate pe bază de contract, precum şi din alte surse, conform legii.

În conformitate cu prevederile art. 11 Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025 cu privire la transformarea unor posturi în statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Slatina, ca urmare a promovării, precum și cu privire la aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență Slatina, cu modificările ulterioare, Spitalul Județean de Urgență Slatina este instituție publică finanțată din venituri proprii și funcționează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalului provin din sumele încasate pentru serviciile medicale prestate pe bază de contracte încheiate cu casele de asigurări de sănătate şi alte surse, conform legii.

La art. 193 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și la art. 21 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025, cu modificările ulterioare sunt prevăzute sursele din care pot proveni veniturile suplimentare ale spitalelor publice.

Prin adresa nr. 54787/08.12.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub    nr. 13854/08.12.2025, Spitalul Județean de Urgență Slatina a transmis spre aprobare Lista tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.

În adresa mai sus menționată, Spitalul Județean de Urgență Slatina menționează faptul că la determinarea valorii serviciilor medicale a căror aprobare o solicită s-au avut în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare.

Față de cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026, conform anexei la proiectul de hotărâre.

Tarifele prevăzute în anexa la proiectul de hotărâre se aplică începând cu data de 01.01.2026

Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare, motiv pentru care propun aprobarea acestuia în forma prezentată.

 

                                                          INIŢIATOR

                                                      PREŞEDINTELE

                                           CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT

                                                     Marius OPRESCU

 

  1. Raport la PH nr. 14199/15.12.2025

 

CONSILIUL JUDEŢEAN OLT

Direcţia Economică, Buget –Finanţe

Nr. 14199/15.12.2025

 

                   AVIZAT                                                                    AVIZAT

           VICEPREŞEDINTE                                                 VICEPREŞEDINTE

          Virgil DELUREANU                                                 Cătălin-Ionuț IVAN

 

R A P O R T

la proiectul de hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026

 

Spitalul Județean de Urgență Slatina este o unitate sanitară de utilitate publică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului Județean Olt.

Conform art.43 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru servicii de asistenţă de sănătate publică, efectuate de către autorităţile de sănătate publică la cererea unor persoane fizice şi juridice, se percep tarife potrivit reglementărilor în vigoare.

Potrivit dispozițiilor art. 190 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, spitalele publice sunt instituţii publice finanţate integral din venituri proprii şi funcţionează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalelor publice provin din sumele încasate pentru serviciile medicale, alte prestaţii efectuate pe bază de contract, precum şi din alte surse, conform legii.

În conformitate cu prevederile art. 11 Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025 cu privire la transformarea unor posturi în statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Slatina, ca urmare a promovării, precum și cu privire la aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență Slatina, cu modificările ulterioare, Spitalul Județean de Urgență Slatina este instituție publică finanțată din venituri proprii și funcționează pe principiul autonomiei financiare. Veniturile proprii ale spitalului provin din sumele încasate pentru serviciile medicale prestate pe bază de contracte încheiate cu casele de asigurări de sănătate şi alte surse, conform legii.

La art. 193 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și la art. 21 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Județean Olt nr. 58/27.03.2025, cu modificările ulterioare sunt prevăzute sursele din care pot proveni veniturile suplimentare ale spitalelor publice.

Prin adresa nr. 54787/08.12.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub    nr. 13854/08.12.2025, Spitalul Județean de Urgență Slatina a transmis spre aprobare Lista tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.

În adresa mai sus menționată, Spitalul Județean de Urgență Slatina menționează faptul că la determinarea valorii serviciilor medicale a căror aprobare o solicită s-au avut în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare.

Față de cele prezentate prin proiectul de hotărâre se propune aprobarea Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026, conform anexei la proiectul de hotărâre.

Tarifele prevăzute în anexa la proiectul de hotărâre se aplică începând cu data de 01.01.2026

Proiectul de hotărâre este întocmit cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

 

          Director executiv                                                       Director executiv

Direcția Economică, Buget-Finanțe              Direcția Juridică și Resurse Umane

        Constanța DUMITRU                                                Marinela-Elena ILIE

 

                 Șef Serviciu                                                              Șef Serviciu

Serviciul Buget, Impozite și Taxe                           Serviciul Juridic – Contencios

              Nicolaie BUŞOIU                                                      Alin-George RUȚĂ                                                                                     

 

Întocmit

      Cătălina-Maria CONEA

 

  1. PH nr. 219/15.12.2025

 

PROIECT H O T Ă R Â R E

cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026

Având în vedere:

  • referatul de aprobare nr. 14195/15.12.2025 al Președintelui Consiliului Județean Olt;
  • adresa Spitalului Județean de Urgență Slatina nr. 54787/08.12.2025, înregistrată la Consiliul Județean Olt sub nr. 13854/08.12.2025;
  • prevederile art. 43 alin. (1), art. 190 alin. (1) și art. 193 alin. (7) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile art. 1, art. 11 și art. 21 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Spitalului Județean de Urgență Slatina, înscris în anexa nr. 3 la Consiliului Judeţean Olt nr. 58/27.03.2025 cu privire la transformarea unor posturi în statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Slatina, ca urmare a promovării, precum și cu privire la aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență Slatina, cu modificările ulterioare,
  • prevederile art. 7 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2022,

În temeiul prevederilor art. 173 alin. (1) lit. b) și d), alin. (5) lit. c), art. 182 alin. (1) și alin. (4) coroborat cu art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

              Consiliul Județean Olt adoptă prezenta  h o t ă r â r e.

         Art. 1. Se aprobă Lista tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.             

Art. 2. Tarifele prevăzute în anexa la prezenta hotărâre se aplică începând cu data de 01.01.2026.

Art. 3. Prezenta hotărâre se publică în presa locală și se comunică Direcției Economice, Buget – Finanțe, Serviciului Buget, Impozite și Taxe, Spitalului Județean de Urgență Slatina, în vederea aducerii la îndeplinire, Președintelui Consiliului Județean Olt, precum și Instituției Prefectului – Județul Olt.

           INIŢIATOR

                                                    PREŞEDINTELE

                                         CONSILIULUI JUDEŢEAN OLT

                                                    Marius OPRESCU

 

AVIZAT

                                                                Secretar General al Județului

                                                                                  Gabriel BULETEANU             

 

9.     Anexă la Proiectul de Hotărâre nr.219/15.12.2025
LISTA
TARIFE SERVICII MEDICALE ACORDATE LA CERERE
ÎN CADRUL SPITALULUI JUDEȚEAN DE URGENȚĂ SLATINA
NR. CRT. DENUMIRE SERVICII MEDICALE PRET/LEI
LABORATOR ANALIZE MEDICALE
HEMATOLOGIE
1 Hemoleucograma completa 20
2 Examen citologic al frotiului sanguin 30
3 VSH 8
4 *Numaratoare reticulocite 12
5 Determinare grup sanguin ABO 15
6 Determinare grup sanguin Rh 15
7 APTT 18
8 PT  si  INR 18
9 Fibrinogen 18
10 *Celule lupice 22
11 *Test COOMBS direct 20
12 *Coloratie speciala pentru punctatii bazofile 22
13 *D-Dimeri 55
* Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR.
BIOCHIMIE SERICA SI URINARA
14 Uree serica 12
15 Acid uric seric 12
16 Creatinina serica 12
17 Calciu total seric 12
18 Calciu ionic seric 15
19 Magneziu seric 12
20 *Lipaza 20
21 Glicemie 12
22 Colesterol seric total 12
23 Trigliceride serice 12
24 Proteine totale serice 12
25 TGO (AST) 12
26 TGP (ALT) 12
27 G-GT 12
28 Sodiu seric 12
29 Potasiu seric 12
30 Clor seric 12
31 *Albumina serica 15
32 Sideremie 12
33 Bilirubina totala 12
34 Bilirubina directa 12
35 *Bilirubina indirecta 12
36 *VLDL -colesterol 12
37 HDL-colesterol 12
38 Fosfataza alcalina 15
39 LDL-colesterol 12
40 Amilaza serica 20
41 Electroforeza proteinelor serice 45
42 *Imunofixare proteine serice 200
43 *Amilaza urinara 12
44 *Glucoza urinara 12
45 *Creatinina urinara 12
46 *Ac. Uric urinar 12
47 *Uree urinara 12
48 *Ca urinar 12
49 *Na urinar 12
50 *K  urinar 12
51 *Cl urinar 12
52 *Microalbuminurie 30
53 *LDH 19
54 *Rezerva alcalina (det. Bicarbonatului seric) 40
55 *Transferina 35
56 *Capacitatea totala de legare a fierului 35
57 Fosfor 15
58 *Factor reumatoid (cantitativ) 18
59 Complement C3 22
60 Complement C4 22
61 Imunoglobuline G 25
62 Imunoglobuline A 25
63 Imunoglobuline M 25
64 *Proteina C reactiva-cantitativ 20
65 *Dozare proteine urinare 12
66 *Dozare glucoza urinara 12
67 Lipidograma, Colesterol, trigliceride, HDL colesterol, LDL colesterol, *Lipide totale, *VLDL 60
68 Creatinkinaza 20
69 *Lipide totale 35
70 *Hemoglobina glicozilata 40
71 Examen complet urina(sumar+sediment) 20
72 *Proba Addis 15
73 *Raport albumină/creatinină într-un eșantion de urină spontană 65
* Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR.
IMUNOLOGIE
74 RPR  -carbon (calitativ) 20
75 Ag HBS-calitativ 40
76 Ac anti HCV calitativ 70
77 Testare HIV calitativ 50
78 *PSA (calitativ) 25
79 Ag Helicobacter pylori (din materii fecale) 45
80 *Ac. Anti Helicobacter Pylori(SER) 30
81 *Ag Giardia (din materii fecale) 30
82 *Ag.Clostridium difficile (din materii fecale) 50
83 *Hemoragii oculte 30
84 *Rotavirus-Ag (din materii fecale) 30
85 *Adenovirus Ag (din materii fecale) 30
86 ASLO –determinare (semicantitativa) 20
87 PCR –determinare calitativa 20
88 Factor reumatoid (calitativ) 20
89 TPHA 30
90 *Sifilis-Test rapid 25
91 *Campylobacter jejuni (din materii fecale) 50
92 *Calprotectina calitativ (din materii fecale) 50
93 TSH 45
94 FT4 45
95 Feritina 45
96 *CA 15-3 45
97 *CA 19-9 45
98 *CA 125 45
99 *CEA 45
100 PSA 45
101 Free PSA 45
102 *Clostridium difficile-GDH/Toxina A/ Toxina  B 70
103 ATPO 45
104 *AFP 45
105 *Procalcitonina 70
106 *Citomegalovirus Ig G 50
107 *Citomegalovirus Ig M 50
108 *Virus Epstein –Barr Ig G 50
109 *Virus Epstein –Barr Ig M 50
110 *Toxoplasma Ig G 50
111 *Toxoplasma Ig M 50
112 *Vitamina  B12 65
113 *25-OH vitamin D 100
114 *Acid Folic (FOLATI) 65
115 *Cortizol 50
116 *NT-pro BNT 130
117 *Troponina 70
118 *Creatinkinaza MB 40
119 *PTH 60
* Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR.
BACTERIOLOGIE
120 Exudat faringian.Examen bacteriologic  si fungic 70
121 Urocultura.Examen bacteriologic  si fungic 70
122 Secretii vaginale.Examen bacteriologic si fungic 70
123 Secretii uretrale.Examen bacteriologic si fungic 70
124 Secretii otice.Examen bacteriologic si fungic 70
125 Secretii nazale.Examen bacteriologic si fungic 70
126 Secretii conjunctivale.Examen bacteriologic si fungic 70
127 Colectie purulenta.Examen bacteriologic si fungic 70
128 *Sputa.Examen bacteriologic si fungic 70
129 *Screening – Tampon axila MRSA 45
130 *Screening – Tampon inghinal MRSA 45
131 *Screening – Tampon nazal MRSA 45
132 *Screening rectal 50
133 *Raclaj lingual. Examen fungic 50
* Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR.
BACTERIOLOGIE MICROSCOPIE OPTICA
134 *Examen microscopic – secretie vaginala (Trichomonas vaginalis) 25
135 Examen microscopic colorat-secretie vaginala 30
136 Examen microscopic colorat-secretie uretrala 30
137 *Examen microscopic colorat-frotiu lingual 30
138 Examen Coproparazitologic 20
139 *Coprocitograma 25
* Analizele de laborator nu sunt acreditate RENAR.
ANATOMIE PATOLOGICA
140 Lichid pleural 100
141 Lichid ascita 100
142 Alte prelevate 100
143 Aspirat bronsic 100
144 Examen citologic urina 100
145 Examen BABES-PAPANICOLAU 100
146 Examen citologic secretie mamara 100
147 Examen histopatologic piesa mare (peste 8 blocuri) 600
148 Examen histopatologic piesa mare (6-8 blocuri 405
149 Examen histopatologic piesa medie (4-6 blocuri) 245
150 Examen histopatologic piesa mica (1-3 blocuri) 200
151 Lama consult biopsie „second-opinion” 200
152 Consult bloc parafina „second-opinion” 240
LABORATOR IMAGISTICA MEDICALA
RADIOGRAFII
153 Osteodensitometrie – un segment 100
154 Osteodensitometrie Analiza De Masa Corporala 240
155 Mamografie Digitala 2D Unilaterala 150
156 Mamografie Digitala 2D Bilaterala 250
157 Mamografie Digitala 3D Unilaterala Cu Tomosinteza 400
158 Mamografie Digitala 3D Bilaterala Cu Tomosinteza 700
159 Radiografie Craniu (Un Plan) 50
160 Radiografie Coloana Cervicala  (Un Plan) 50
161 Radiografie Abdominala Simpla 50
162 Radiografie Cardio- Pulmonara 50
163 Radiografie Grilaj Costal 50
164 Radiografie Coloana Lombara (Un Plan) 50
165 Radiografie Coloana Toracala (Un Plan) 50
166 Radiografie Bazin 50
167 Radiografie Sinusuri Anterioare (Saf) 50
168 Radiografie Sa Turceasca 50
169 Radiografie Piramida Nazala 50
170 Radiografie Articulatie  Sacro- Iliaca 50
171 Radiografie Umar 50
172 Radiografie Humerus (Un Plan) 50
173 Radiografie Mana (Un Plan) 50
174 Radiografie Femur (Un Plan) 50
175 Radiografie Genunchi (Un Plan) 50
176 Radiografie Gamba (Un Plan) 50
177 Radiografie Articulatie Cot (Un Plan) 50
178 Radiografie Mandibula 50
179 Radiografie Glezna (Un Plan) 50
180 Radiografie Calcaneu (Un Plan) 50
181 Radiografie Antepicior (Un Plan) 50
182 Radiografie Schelet (2 Planuri) 50
183 Radioscopie Cardio Pulmonara 50
184 Radioscopie Gastro Duodenala 70
185 Radioscopie Esofagiana 50
LABORATOR RECUPERARE MEDICINA FZICA SI BALNEOLOGIE
186 Kinetoterapie individuală 60
187 Kinetoterapie cu aparatură 60
188 Galvanizare 15
189 Ionizare 15
190 Curent diadinamic 15
191 Curent TENS 15
192 Curent Trabert 15
193 Electrostimulare 15
194 Curent Interferențial 15
195 Ultrasunet 15
196 Unde Scurte 15
197 Terapia Laser 20
198 Magnetoterapie 15
199 Sollux 15
200 Ultraviolete 15
201 Aplicații cu parafină 15
202 Masaj regional 60
203 Terapia Tecar 70
BOLI INFECTIOASE
204 Referat comisie 50
205 Scrisoare medicala 50
206 Prelungire CO 50
207 Aviz medical 50
CHIRURGIE ORALA SI MAXILO-FACIALA
208 Frenoplastie linguala 300
209 Frenoplastie superioara 300
210 Recoltare biopsie 360
211 Instilatii parotidiene 150
212 Infiltratii anestezice 140
213 Tratament chirurgical al colectiilor supurate 300
214 Pansamentul plagii 150
215 Referat comisie 50
216 Prelungire CO 50
CARDIOLOGIE 
217 Consultatie + ECG 150
218 Holter ECG cu interpretare 300
219 Consultatie + EKG + Referat 300
220 Scrisoare 50
221 Prelungire CO 50
CHIRURGIE GENERALA 
222 Tratament chirurgical al leziunilor cutanate, plagi taiate superficial,  intepate superficial (anestezie), excizie, sutura, efectuare ATPA, inclusiv indepartarea firelor si pansament. 200
223 Tratamentul chirurgical al plagilor, necroze cutanate, dehiscente, plagi si escare 250
224 Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chisturi dermoide sebacee, lipoame neinfectate 200
225 Terapia chirurgicala a abceselor de parti moi 200
226 Terapia chirurgicala a abcesului perianal 200
227 Terapia chirurgicala a abcesului pironidal 200
228 Terapia chirurgicala a adenoflegmonului 200
229 Terapia chirurgicala a afectiunilor mamare superficiale 200
230 Terapia chirurgicala a supuratiilor mamare profunde 200
231 Terapia chirurgicala a flebopatiilor varicoase superficiale; ruptura pachet varicose 200
232 Terapia chirurgicala a furunculului, furunculului antracoid si furunculozei 200
233 Terapia chirurgicala a granulomului ombilical 200
234 Terapia chirurgicala a aseromului post-traumatic 200
235 Terapia chirurgicala a hematomului 200
236 Terapia chirurgicala a hidrosadenitei 200
237 Terapia chirurgicala a panaritiuliu eritematos 200
238 Terapia chirurgicala a panaritiuliu flictenular 200
239 Terapia chirurgicala a panaritiuliu periunghial si subunghial 200
240 Terapia chirurgicala a panaritiuliu pulpar 200
241 Terapia chirurgicala a panaritiuliu antracoid 200
242 Terapia chirurgicala a piciorului diabetic (polinevrita, supuratii, microaniopatie) 200
243 Terapia chirurgicala a polipului rectal procident 200
244 Terapia chirurgicala a supuratiilor post-operatorii 200
245 Terapia chirurgicala a tumorii scalpului simplu 200
246 Terapia chirurgicala a degeraturilor gr.I si II membre inferioare 200
247 Elecrochirurgia si elecrocauterizarea tumorilor cutanate 200
248 Pansament segment mare 200
249 Pansament segment mijlociu 150
250 Pansament segment mic 100
CHIRURGIE SI ORTOPEDIE PEDIATRICA
251 Tratamentul ortopedic al luxatiei,entorsei sau fracturii antebratului, pumnului, gleznei oaselor carpiene, metacarpiene, trasiene, metatarsiene si falange . 200
252 Tratamentul ortopedic al entorsei sau luxatiei patelei umarului, disjunctie acromio-claviculara; fracturii gambei, coastelor, claviculei, humerusului, scalpului, ruperii tendoanelor mari (achilia, bicipital cvadricipipal, instabilitatea acuta de genunchi, ruptura musculara.) 200
253 Tratamentul ortopedic al fracturii femurului, luxatiei, entorsei de genunchi, fracturii de gamba cu aparat cruropedios. 250
254 Punctii si infiltratii intraarticulare                                                                                             70 lei 200
255 Tratamentul chirurgical al plagilor 100
256 Mici interventii chirurgicale (incizii, suture, pansamente) 200
257 Ingrijirea bolnavului post-operator 100
258 Tratamentul chirurgical al plagilor cutanate 100
259 Tratamentul chirurgical al tumorilor mici 300
260 Tratamentul chirurgical al plagilor infectate si abcese 200
261 Tratamentul chirurgical al panaritiului 200
262 Biopsia de formatiuni tumorala 300
263 Pansamente de diferite dimensiuni 200
264 Tratamentul chirurgical al arsurilor 300
265 Extragere corp strain 300
266 Tratamentul chirurgical al afectiunilor de organe genitale 400
DERMATOVENEROLOGIE 
267 Electrochirurgia si electrocauterizarea tumorilor cutanate/leziune 150
268 Terapia chirurgicala a abcesului de parti moi furunculozei 150
269 Terapia chirurgicala a panaritiului flictenular 150
270 Terapia chirurgicala a panaritiului eritematos 150
271 Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chisturi dermoide sebacee, lipoame neinfectate. 150
272 Terapia chirurgicala a tumorilor simple ale buzei 150
273 Terapia chirurgicala a hematomului 150
274 Terapia chirurgicala a hidrosadenitei 150
275 Manevre de microchirurgie pentru abces si/sau chist vaginal sau       vegetatii vulva, vagin si col 150
276 Tratamentul chirurgical al unor afectiuni ale anexelor globului  ocular (xantelasme) 150
277 Dermatoscopie (1 sedinta) 50
278 Injectie subcutanata, intradermica 50
279 Pansament plagi lineare, pana la 10 cm fiecare 35
 DIABET SI BOLI  DE NUTRITIE
280 Referat comisie 50
281 Scrisoare medicala 50
ENDOCRINOLOGIE
282 Referat comisie 50
283 Scrisoare medicala 50
GASTROENTEROLOGIE
284 Referat comisie 50
285 Scrisoare medicala 50
GERIATRIE SI GERONTOLOGIE 
286 Referat comisie 50
287 Scrisoare medicala 50
CHIRURGIE PLASTICA SI MICROCHIRURGIE RECONSTRUCTIVA  
288 Terapia chirurgicala a tumorii scalpului simplu 300
289 Terapia chirurgicala a panaritiului osos, articular si tenosinovial 300
290 Terapia chirurgicala a tumorilor mici, chiste sebacee, lipoame neinfectate 250
291 Terapia chirurgicala a tumorilor simple ale buzei 300
292 Tratamentul chirurgical al leziunilor cutanate, plagi taiate superficial, intepate superficial (anestezie), excizie, sutura, efectuare ATPA  inclusiv indepartarea firelor si pansament 250
293 Tratamentul chirurgical al plagilor, necrozate cutanate, dehiscente, plagi si escare 250
294 Retusuri de bond 250
295 Tratamentul ortopedic al luxatiei, entorsei si fracturii oaselor carpiene, metacarpiene, falange 250
296 Pansament segment mare 110
297 Pansament segment mijlociu 100
298 Pansament segment mic 90
299 Electrocauterizare tumori cutanate, leziuni 200
CHIRURGIE TORACICA
300 Terapia chirurgicala a abcesului perete toracic 200
301 Terapia chirurgicala a tumorii perete toracic 300
302 Terapia chirurgicala a infectiilor difuze de perete toracic 200
303 Terapia chirurgicala  a plagilor toracice nepenetrante 200
304 Terapia chirurgicala a hematomului perete toracic 200
305 Terapia chirurgicala a pneumotoraxului spontan 700
306 Drenajul infectiilor de perete toracic 200
307 Punctie pleurala diagnostica 300
308 Punctie pleurala evacuatie 400
309 Referat medical pentru pensionare 150
310 Referat medical pentru handicap 150
311 Consultatie medicala pentru accidenta rutiere si agresiuni 100
312 Consultatie pentru dosar admitere scoli militare 100
HEMATOLOGIE 
313 Referat comisie 50
314 Scrisoare medicala 50
LOGOPEDIE
315 Referat comisie 50
316 Scrisoare medicala 50
MEDICINA INTERNA
317 Ecografie abdominala 100
318 Referat comisie 50
319 Scrisoare medicala 50
320 Prelungire concediu medical 50
321 Aviz medical 50
MEDICINA MUNCII
322 Consultatie medic primar 100
323 Fisa medicala angajare (1-5 examene) tip A 100
324 Fisa medicala angajare (6-10 examene) tip B 150
NEFROLOGIE
325 Ecografie reno-vezicala 100
326 Referat comisie 50
327 Scrisoare medicala 50
NEUROLOGIE
328 Prelungire concediu medical 50
329 Referat comisie 50
330 Scrisoare medicala 50
OBSTETRICA GINECOLOGIE
331 Ecografie ginecologica transabdominala 200
332 Ecografie abdominala de sarcina trim I 200
333 Ecografie abdominala de sarcina trim II si III 300
334 Ecografie de sarcina 3D/ 4D 230
335 Ecografie endovaginala ginecologica 200
336 Ecografie endovaginala obstetricala  (trim I) 200
337 Diatermo-excizie (ec.) in scop biopsic 100
338 Recoltare+Examen Babes Papanicolau 120
339 Implantare D.I.U. 200
340 Extractie D.I.U. 100
341 Ecografie 3D/4D (trim I) 200
342 Ecografie 3D/4D (trim II si III) 300
ORL
343 Examen endoscopic nas,cavum, laringe 200
344 Punctie sinusala 150
345 Extractie corp strain 120
346 Tamponament anterior si/sau posterior O.R.L 200
347 Electrocauterizare si cauterizarea mucoasei nazale 100
348 Tratamentul chirurgical ORL colectie (sept, flegmon, amigdalian furuncul KAE) 300
349 Tratamentul chirurgical al traumatismelor ORL 350
350 Aerosoli/sedinta 45
351 Audiograma tonala liminara cu interpretare 80
352 Frenoplastie lingual 300
353 Impedansmetrie cu interpretare 80
354 Spalatura auriculara unilaterala 50
355 Spalatura auriculara bilaterala 100
356 Recoltare biopsie 300
357 Recoltare produs biologic 70
358 Pansamentul  plagii 150
359 Insuflatii tubare cu para Politzer/sedinta 50
360 Insuflatii tubare cu sonde ltard/sedinta 70
361 Examen microscopic ureche medie 80
362 Infiltratii/sedinta 50
363 Aspiratii secretii 50
364 Anemizare mucoase nazale 50
365 Scrisoare medicala 50
366 Referat comisie 50
367 Prelungire concediu medical 50
OFTALMOLOGIE
368 Biomicroscopia, gonioscopia, oftalmoscopia 25
369 Determinarea refractiei (skiascopie, refractometrie, autorefratometrie, astigmometrie). 30
370 Explorarea functiei binoculare (test Worth, Maddox, sinoptofor)   examen pentru dipoplie. 50
371 Tonometrie, pahimetrie corneeana. 150
372 Referat oftalmologie (AV ; FO) 50
373 Referat FO 50
374 Examen detaliat al fundului de ochi (fundus camera) 50
375 Examen fund de ochi 50
   ONCOLOGIE 
376 Referat comisie 50
377 Scrisoare medicala 50
ORTOPEDIE 
378 Tratamentul ortopedic al luxatiei, entorsei sau fracturii antebratului, pumnului,  gleznei oaselor carpiene, metacarpiene, trasiene, metatarsiene si falange. 200
379 Tratamentul ortopedic al entorsei sau luxatiei patelei umarului, disjunctie         acromio-claviculara; fracturii gambei, coastelor, claviculei, humerusului, scalpului, ruperii tendoanelor mari (achilia, bicipital cvadricipipal), instabilitatea acuta de genunchi, ruptura musculara. 250
380 Tratamentul ortopedic al fracturii femurului, luxatiei, entorsei de genunchi, fracturii de gamba cu aparat cruropedios. 250
381 Punctii si infiltratii intraarticulare 150
382 Tratamentul chirurgical al plagilor 200
383 Mici interventii chirurgicale (incizii, suture, pansamente) 150
384 Ingrijirea bolnavului post-operator 150
PSIHIATRIE
385 Referat comisie 50
386 Scrisoare medicala 50
PSIHOLOGIE
387 Evaluare psihologica 85
388 Consiliere psihologica 85
389 Referat psihologic 50
PNEUMOFTIZIOLOGIE
390 Spirometrie 70
391 Spirometrie + test 150
392 Bodypletismografie 300
PEDIATRIE
393 Consultatie medic primar initiala 100
394 Consultatie medic primar de control 30
395 Consultatie medic specialist initiala 70
396 Consultatie medic specialist de control 30
397 Referat comisie 50
398 Scrisoare medicala 50
399 Aviz medical 50
400 Certificat medical adoptie parinti 170
REUMATOLOGIE
401 Referat comisie 50
402 Scrisoare medicala 50
UROLOGIE
403 Terapia chirurgicala (inclusiv anestezia ) pentru leziuni traumatice, abcese, hematoame organe genitale masculine . 300
404 Instilatia agentului citotoxic in vezica urinara 300
405 Dilatatia structurii uretrale 300
406 Cateterismul uretro-vezical “a demeure” pentru retentie completa de urina 200
407 Referat comisie 50
408 Scrisoare medicala 50
409 Prelungire concediu medical 50
410 ESWL 70 lei/sedinta
ALTE SERVICII MEDICALE LA CERERE AMBULATORIU
411 Consultatie medic primar 100
412 Consultatie medic specialist 70
413 Consultatie de control 30
414 Scrisoare medicala 50
415 Referat comisie 50
416 Aviz medical 50
417 Prelungire concediu medical 50
418 Fisa medicala auto 170
419 Fisa medicala MAI 350
420 Fisa medicala admitere invatamant superior 90
421 Fisa medicala port-arma 170
422 Certificat medical port-arma 70
423 Certificat medical adoptie parinti 170
424 Certificat medical libera practica 70
425 Certificat medical admitere barou 170
426 Fisa medicala angajare (1-5 examene) tip A 100
427 Fisa medicala angajare (6-10 examene) tip B 150
TARIFE SPITAL
428 Coplata 10
429 Taxa eliberare documente 30
430 Taxa eliberare documente pe suport  DVD/CD 20 lei/investigatie
431 Taxa eliberare documente sub format film radiologic 30 lei/investigatie
432 Taxa eliberare documente – DVD/CD + film radiologic 50 lei/investigatie
433 Taxa rezerva 1 pat 50 lei/zi
434 Taxa rezerva 2 paturi     25 lei/zi
435 Examen medical de specialitate medicina sportiva 60 lei/persoana
436 Taxa practica medicala elevi scoli sanitare 50 lei/persoana
437 Sterilizare autoclav abur sub presiune – durata o jumatate de ora 150

 

Documentația poate fi consultată:

– pe pagina de internet a Consiliului Județean Olt la adresa www.cjolt.ro;

– la sediul Consiliului Județean Olt din Slatina, Bulevardul A.I.Cuza  nr.14 – la Serviciul Relații Publice, ATOP și Transparență Decizională.

– proiectul de hotărâre cu documentația de bază se poate obține, în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul Relații Publice, ATOP și Transparență Decizională.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 24 decembrie 2025:

– ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: cjolt@cjolt.ro;

– prin poștă la adresa Slatina, Bulevardul A.I.Cuza  nr.14, județul Olt

– la sediul instituției, la Registratură, la adresa Slatina, Bulevardul A.I.Cuza  nr.14, județul Olt, între orele 08.00-16.30.

Materialele transmise vor purta mențiunea “Propuneri cu privire la aprobarea taxelor speciale aferente prestării unor activități de evidență a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență, în anul 2026, a cuantumului acestora, precum și a Regulamentului referitor la aprobarea, încasarea și utilizarea taxelor speciale pentru prestarea unor activități de evidența a persoanelor și stare civilă de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Olt, în regim de urgență;  hotărâre cu privire la aprobare Listei tarifelor aferente serviciilor medicale acordate la cerere în cadrul Spitalului Județean de Urgență Slatina pentru anul 2026.

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de de internet a instituției la linkul cjolt.ro/transparenta-decizionala/proiecte-de-acte-administrative-cu-caracter-normativ/.

Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris. Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 24 decembrie 2025.

Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție la următoarele date de contact:

-telefon: 0249/431080, int.123,

-e-mail: cjolt@cjolt.ro,

-persoană de contact Țolu Magdalena.

 

        PREȘEDINTE

                                                        Marius OPRESCU

 

 

Serviciul Relații Publice, ATOP și

Transparență Decizională

Magdalena ȚOLU

I.C./1 ex

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie

spot_imgspot_img

Anunțuri

More like this
Related

Anunț pierdere

DUMITRECU GEORGETA-RODICA, DECLAR PIERDUT CERTIFICAT DE MEMBRU O.A.M.G.M.A.M.R- FILIALA...

Anunț SC CEZAR RECYCLE SRL

SC CEZAR RECYCLE SRL anunță publicul interesat asupra depunerii...

Anunț – SC TRINSTAN ENERGY SRL

SC TRINSTAN ENERGY SRL, titular al proiectului ,,CONSTRUIRE CENTRALÁ...