În condițiile în care Centura ocolitoare a Slatinei, parte a Drumului Expres, va fi deschisă circulației joi, 28 iulie, slătinenii se întreabă ce se va întâmpla cu Podul Olt, de la intrarea în Slatina dinspre Craiova.
Directorul Secției Drumului Naționale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a precizat că proiectul se află în procedura de actualizare a autorizației de construire.
„În ceea ce privește Podul de peste Olt de la Slatina, suntem într-o procedură de actualizare a autorizației de construire, a proiectului tehnic, având în vedere că au fost câteva modificări ce s-au adus proiectului inițial, mai ales în ceea ce privește varianta de ocolire. Inițial, varianta de ocolire pentru această lucrare a fost de 32,9 kilometri de drum județean. O dată cu deschiderea acestui lot (n.red. –Centura Slatinei ce face parte din Drumul Expres Craiova-Pitești), avem variante de ocolire, poate fi folosit acest sector de drum și atunci cheltuielile cu întreținerea și execuția acelei varianate de ocolire s-au diminuat, banii economisiți putând fi alocați efectiv construcției podului, reabilitării acestuia. Stadiul este de obținere a autorizației de construire, nu avem un constructor pentru că avem proiectare separată, execuție separată. Contractul de proiectare este finalizat, urmează și procedura de lucrări de construcție”, a spus Motorga.
Directorul SDN Slatina a dat asigurări că Podul Olt nu este în pericol să se prăbușească.
„Podul nu va pica, este construit bine, din păcate, sunt anumite defecțiuni ale plăcii de beton. Acestea au fost rezolvate parțial de a lungul timpului. Eu spun că, deși este construit la 1888-1890, acest pod încă rezistă și va mai rezista mult timp. Are anumite degradări, noi sperăm să se finalizeze cât mai repede procedurile de achiziție pentru acest obiectiv, având în vedere că pentru orașul Slatina este un reper important, un reper istoric, este lucrurul care ne reprezintă pe noi ca slătineni”, a adăugat Motorga.
În vara anului 2020, consorțiul italian, care câștigase licitația pentru reabilitarea Podului Olt, a solicitat în instanță rezilierea contractului, deși autoritățile semnaseră ordinul de începere a lucrărilor. În cele din urmă, constructorul italian a obținut anularea contractului.
În ultimii ani, tot mai multe gropi au apărut în covorul asfaltic din Podul Olt, acestea fiind cârpite de drumari.