Construcţii Erbaşu a renunţat la contestarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Slatina- Piteşti, cunoscut şi ca „Autostrada Ford”. Astfel, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are undă verde să semneze contractul pentru acest tronson cu constructorul italian Tirrena Scavi, desemnat iniţial câştigător, scrie economica.net
CNAIR a anunțat la începutul lunii octombrie câștigătorii licitaţiilor pentru construirea primelor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Slatina- Piteşti. Astfel, lucrările pentru construcția tronsonului 1 au fost câștigate de către compania italiană Tirrena Scavi, în timp ce tronsonul 2 a fost adjudecat de Asocierea SA&PE Construct SRL – SpeditionUMBSRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (Romania).
Numai că ulterior Asocierea Constructii Erbasu SA – Vahostav SK as – Trameco SA care a participat la licitația pentru tronsonul 1 ( și care s-a clasat pe locul al treilea) a depus o contestație la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Pe 25 octombrie, CNSC a constatat că firma omului de afaceri Cristian Erbaşu a renunţat însă la contestaţie. Contactat de către Economica.net, Cristian Erbaşu a explicat că la baza deciziei de a renunţa la contestaţie se află o analiză realizată împreună cu avocaţii. În urma analizei, a rezultat că erau şanse de câştig împotriva Tirrena (locul 1), dar nu şi împotriva Astaldi (locul 2).
În atare condiții CNAIR are undă verde să semneze contractul pentru tronsonul 1 cu compania italiană Tirrena Scavi. Primul tronson al drumul expres Craiova- Slatina-Piteasti va avea 17,7 km, pornind de pe centura Craiovei până la limita județelor Dolj și Olt. Aceasta porțiune de drum va fi construită de Tirrena Scavi S.p.A cu 76 de milioane de euro (358.179.480 lei), fără TVA. Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Slatina – Piteşti va avea o lungime de circa 40 de km şi va costa aproximativ 141 milioane de euro de lei fără TVA. Acesta va traversa localităţile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Întregul proiect are o lungime de aproximativ 121 km și o valoare estimată de 3,77 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe cei 121,185 km ai drumului expres Craiova – Slatina – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră, în regim de autostradă, drumul urmând să aibă 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens). Investiția va aduce nu numai solicitatele și mult așteptatele centuri ocolitoare pentru Slatina și Balș, ci și un nou pod peste râul Olt. Noul pod va fi realizat între barajul de la Slătioara și podul de cale ferată. Această investiție este cerută inclusiv de către producătorul auto american Ford, care deţine o uzină la Craiova.