Traficul în orașul Balș va deveni un adevărat infern. Primarul orașului Balș, Mădălin Teodosescu: „După ce că avem 100 și ceva de tiruri pe zi prin Balș o să mai apară încă 40 de tractorașe pe stil tir care o să ia gunoiul de la toate comunele din jurul Balșului”

0
5400

Alocarea fondurilor prin PNDL (Programul Național de Dezvoltare Locală) II s-a făcut pe criterii politice și nu în funcție de importanța investițiilor. Primarul orașului Balș, Mădălin Teodosescu, care este totodată şi preşedintele Asociaţiei Oraşelor din România (AOR) susține că, odată cu punerea în funcțiune a sistemului de management al deșeurilor în județul Olt, traficul rutier în orașul Balș va deveni supraaglomerat, din cauza utilajelor firmei de salubritate care vor tranzita urbea pentru preluarea gunoiului din localitățile învecinate.

Teodosescu susține că a depus un proiect pentru realizarea unui drum de ocolire a  Balșului, astfel încât utilajele operatorului de salubritate să evite tranzitarea orașului. Din păcate, acest proiect nu a fost aprobat de Ministerul Dezvoltării Regionale. Edilul șef susține că, la cele 100 de tiruri, care, în prezent, zilnic tranzitează orașul, se vor mai adăuga încă 40 de mijloace de transport. În acest fel traficul în orașul de pe malul Oltețului va deveni un infern.

Sunt nemulțumit de modul în care s-au repartizat banii de la Ministerul Dezvoltării Regionale prin PNDL . Consider că repartizarea sumelor s-a făcut pe criterii politice. Și mă refer la acel proiect de asfaltare pe care l-am depus, dar care nu a fost admis, și nu știu de ce, prin care voiam să fac o variantă ocolitoare a Balșului pentru acel drum al gunoiului, prin care acum o să fim bombardați. După ce că avem 100 și ceva de tiruri pe zi prin Balș, o să mai apară încă 40 de tractorașe pe stil tir care o să ia gunoiul de la toate comunele din jurul Balșului și o să-l aducă la stația de transfer și de aici o să plece la stația ecologică de la Bălteni. Proiectul avea o valoare de 11 miliarde ROL. În primul rând se rezolva traseul căruțelor,  plus traseul gunoiului. Nu mai intrau de exemplu Morunglavul și Bobiceștiul în Balș. Intrau de la Bobicești frumos și veneau la stația de transfer. Șopârlița, Pârșcoveniul și ceilalți care sunt în zona aia la fel doar traversau și treceau din drum județean în alt drum județean peste drumul european și pe urmă intrau spre stația de transfer. Iar pentru ceilalți care vin de la Oboga, care vin din partea cealaltă, dacă acel pod care face legătura între Oboga și Morunglav s-ar fi făcut ar fi rezolvat acest traseu. Deci dacă exista o colaborare foarte bună între Consiliul Județean și orașul Balș și comunele din jurul Balșului se putea realiza un ADI (Asociație de Dezvoltare Intercomunitară) prin care puteam să facem un drum numai din drumuri comunale pentru că prin toate hotărârile de Guvern s-au dat foarte mulți bani pentru DC-uri (drumuri comunale), pe crâmpeie, fără să aibă o continuitate, a declarat președintele Asociației Orașelor din România. În replică, vicepreședintele Consiliului Județean Olt, Virgil Delureanu, susține că, autoritățile județene au găsit soluția pentru a evita intrarea utilajelor de salubritate în orașul Balș, împiedicând în acest fel supraaglomerarea traficului în orașul de pe malul Oltețului.  Ca primar al orașului Balș, dânsul are un punct de vedere. Noi avem o altă variantă. Nu uitați că peste Olteț s-a făcut un pod de 100 de metri lungime la intrare în Morunglav, pe stânga. Deci automat toată zona aceea poate să vină prin Morunglav și să intre pe la Leotești, pe la stația electrică și să meargă direct la groapa de gunoi. În felul acesta încercăm să evităm aglomerația din Balș, în mare parte. Poate Pârșcoveni și Șopârlița se duc eventual pe Morunglav, unde se evită niște chestii. Iar drumul acesta care vine de la Leotești spre Morunglav încercăm să-l reabilităm (care va duce direct la groapa de gunoi) prin asfaltare și să încercăm să ușurăm intrarea în Balș, adică să nu mai intrăm.  Iar toată zona aceea de la Baldovinești, Găvănești, Dobrețu, Oboga, Călui, Iancu Jianu să vină pe partea aia și să intre pe Morunglav, pe podul de peste Olteț. O să-l inaugurăm. Mai sunt 700 de metri de asfalt de făcut spre Morunglav și încolo este OK”, a conchis vicepreședintele Consiliului Județean Olt.

Ilie Bîzoi