În ceea ce privește calitatea infrastructurii de transport rutier la nivelul municipiului Slatina, aceasta este modernizată în procent de 86%. Situația este prezentată în cadrul PIDU (Planului Integrat de Dezvoltare Urbană 2014-2020), în care Primăria Slatina a pus accent și pe creșterea accesibilității în zonele de locuire individuală, urmând ca celelalte artere rutiere rămase neasfaltate să capete o nouă înfățișare.
Potrivit reprezentanților Primăriei Slatina, în urma unui proces amplu de modernizare au mai rămas pe raza municipiului doar trei zone majore care au nevoie de lucrări de îmbunătățire a infrastructurii rutiere. Este vorba despre: zona cartierelor periferice din partea de nord a municipiului (Satu Nou, Sărăcești și Cireașov) care are în continuare 70% din trama stradală nemodernizată, zona Tudor Vladimirescu, care deși a beneficiat de modernizarea a șapte străzi, încă mai cuprinde un număr semnificativ de străzi secundare neasfaltate, dar și de partea de vest a cartierului Progresul care deține încă o zonă rezidențială cu locuințe individuale care este alimentată de străzi de rang III neasfaltate.
Totodată, în afara celor trei zone majore care prezintă probleme la nivelul infrastructurii rutiere există încă trei zone în curs de dezvoltare, care nu au încă asigurată infrastructura rutieră corespunzătoare. Este vorba despre: partea nordică a cartierului Vâlcea/Tunari cuprinsă între str. Prof. Alexe Marin și prelungirea Tunari, fiind vorba despre o zonă dezvoltată recent, cu resurse semnificative de teren care încă nu beneficiază de o tramă stradală secundară finalizată, Cartierul „Primavera” care este poziționat la limita estică a zonei de producție (care se caracterizează prin noile dezvoltări rezidențiale sporadice apărute în ultimii ani), dar și de cartierul/ zona Clocociov , ultima zonă care duce lipsă de infrastructură rutieră modernizată. Deși strada Basarabilor a fost modernizată recent, deservind cea mai mare parte a cartierului, există încă străzi secundare neasfaltate care deservesc grupări restrânse de locuințe.
Ca și priorități locale pentru eficientizarea mobilității urbane cuprinse în acest plan pe lista muncipalității se află: continuarea modernizării și dezvoltării infrastructurii rutiere de transport în vederea reducerii consumului ridicat de combustibil necesar deplasării autovehiculelor pe infrastructura rutieră din zonele în curs de dezvoltare și cele alte trei zone majore rămase nefinalizate -Satu Nou, Sărăcești, Cireașov, zona Tudor Vladimirescu și partea de vest a cartierului Progresul, realizarea centurii de ocolirea municipiului, pentru preluarea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului, reconfigurarea străzilor secundare și asigurarea parcărilor în zonele de locuire colectivă, dar și realizarea unei infrastructuri adecvate pentru deplasări cu bicicleta în întreg orașul și extinderea zonelor pietonale din centrul istoric.
Cei din conducerea locală a Primăriei Slatina garantează că, în viitorul apropiat toate arterele rutiere de pe raza municipiului vor fi reabilitate și vor căpăta un aspect modern și civilizat.