Şcoala altfel, cu peripeţii… la Balş

0
1130

Săptămâna trecută, elevii de la Liceul Tehnologic nr.1 Balş s-au bucurat de numeroase acţiuni cu caracter extraşcolar, organizate pentru ei în cadrul a ceea ce, de câţiva ani, învăţământul preuniversitar are în calendarul său: o săptămână pentru „Şcoala altfel”. Din păcate, unora dintre ei, bucuria le-a fost stricată de cel care ar fi trebuit să-i transporte şi înapoi, de la Craiova. Mai precis, câteva cadre didactice de la liceul mai sus amintit au organizat cu elevii, în ziua de 26 martie a.c. o excursie în capitala Olteniei. Au angajat în acest scop două mijloace de transport, un autocar şi un microbuz. Până la Craiova, drumul a fost cum a fost, dar la întoarcere… Aproape două ore s-au uitat lung copiii după autocarul care trebuia să-i transporte înapoi la Balş. Se lăsase frigul, începuse şi ploaia, dar autocarul tot nu venea. La telefon, nu răspundea nici şoferul, nici patronul.

Aşteptam în faţa liceului din Balş, împreună cu mai mulţi părinţi când, la sugestia unuia dintre ei, am mers la patronul firmei, să ne interesăm în legătură cu cauzele întârzierii întoarcerii copiilor. L-am găsit în restaurantul firmei sale, din imediata apropiere a liceului. Astfel, am aflat că autocarul avea o defecţiune care în cel mai scurt timp se va remedia. „De, se mai întîmplă”, ne-a explicat cu o seninătate olimpiană, adăugând că obligaţia lui legală este să-i ia pe elevi într-un interval de două ore de la termenul fixat pentru întoarcere. Or, dacă nu au trecut două ore, nu e nicio problemă, este în termen, iar noi să ne vedem de treabă şi să nu ne amestecăm în treburile oamenilor. Eu mi-am văzut de treabă şi m-am retras cu onoare de pe câmpul de luptă. Nu însă şi unul dintre părinţi. Când l-a văzut intrând în restaurant, patronul a văzut roşu în faţa ochilor şi s-a repezit înspre el, gata să-l ia la bătaie. Săracul părinte, a scăpat cu fuga. Şi nu voia să ştie decât dacă fetiţa lui se întoarce curând de la Craiova…

Un comportament de-a dreptul huliganic din partea unui om care patronează şi o şcoală de şoferi. Se pare că, pentru asemenea patroni, clientul contează doar atât cât să-i ia banul. În rest, Dumnezeu cu mila. Nu este el de vină că autocarul său s-a defectat. Observaţi că nu-i menţionăm numele, din respect pentru noţiunea de întreprinzător. Desigur că nu i-a fost uşor să-şi pună pe picioare afacerea. Şi are multe greutăţi de întâmpinat, pe parcurs. Îl înţelegem, dar şi un pic de respect faţă de oameni, indiferent de împrejurările de moment, nu i-ar strica deloc. Aud că le-ar fi returnat copiilor toţi banii de transport. Da, acesta poate fi un gest frumos, normal, până la urmă, şi un semn că regretă că le-a stricat bucuria copiilor. Totuşi, nu putem să nu-i atragem atenţia că nimeni nu are dreptul să se joace cu sănătatea şi siguranţa copiilor, că putea să fie mai prevăzător în legătură cu starea tehnică a maşinilor sale. Iar pe viitor, să nu mai recurgă la explicaţii de tipul „de, se mai întâmplă”.