“Reușita elevilor la examenele naționale depinde de strânsa legătură a dascălului cu familia”

0
372

Evaluarea Națională este un examen important pentru elevii de clasa a VIII-a. Reușita lor poate fi influențată de mai mulți factori, inclusiv nivelul de dificultate al examenelor, strânsa legătură a dascălului cu familia precum și eforturile individuale ale elevilor.

În acest an școlar, elevii claselor a VIII-a de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Caracal, au susținut patru simulări ale examenului de Evaluare  Națională.  Două dintre ele au fost organizate de ISJ Olt în decembrie 2023 și în mai 2024, o simulare organizată de Ministrul Educației în luna februarie și una organizată de Școala Gimnazială nr. 2 în luna aprilie.

De asemenea, clasele a VI-a au susținut la sfârșitul lunii mai examenul de evaluare națională la limba și literatura română-limba străină și matematică-științe.

Subiectele au fost în conformitate cu programa școlară, nivelul subiectelor fiind accesibil tuturor elevilor. Rezultatele au fost pe măsura fiecărui participant. În acest sens, unii dintre elevi au dovedit seriozitate și ambiție pe când alții au lucrat într-un ritm mai lent.

În calitate de profesor de limba și literatura română am remarcat o motivație mai scăzută a unor elevi privind aceste examene de evaluare respectiv simulare națională. Generațiile se schimbă datorită tehnologiei care îi acaparează într-u totul constituind un factor negativ în dezvoltarea pasiunii pentru literatură.
Reușita elevilor la aceste examene depinde de strânsa legătură a dascălului cu familia. Implicarea familiei ar trebui să fie primordială.
Succesul unui elev înseamnă o bună colaborare între școală, elev și părinte, astfel rezultatele nu întârzie să apară.
În privința structurii subiectelor se pune accesat pe comunicare, pe înțelegerea textului și nu în ultimul rând pe lectură. Subiectele sunt elaborate pentru a stimula gradul de gândire al elevului și nu de a reține pe de rost niște informații.
De asemenea, se pune accent pe analiza unor texte, demonstrând astfel nivelul de cunoștințe asimilate de fiecare elev și noțiunile de gramatică învățate în clasele de gimnaziu. Dar aici intervine rolul fiecărui dascăl în parte pentru a desluși elevilor noțiunile, aceștia formându-și desprinderile de învățate”, a spus Stancu Eliza Carmen, profesor de limba și literatura română.

Marilena Vasile