La finalul primului semestru al acestui an școlar, Consiliul Județean al Elevilor Olt a demarat o acțiune, având scopul de a eficientiza și de a aduce îmbunătățiri semnificative relaționării dintre elevi și profesori, prin intermediul unui formular anonim, destinat elevilor, pentru a acorda feedback profesorilor.
Pentru prima dată, elevii au reușit să evalueze cadrele didactice, să inverseze rolurile, chiar dacă doar pentru o zi.
”În acest sens, reprezentanții elevilor din Olt au pus la punct un raport, ale cărui rezultate sunt îmbucurătoare, o dată prin prisma celor aproape 5000 de răspunsuri înregistrate din partea elevilor și încă o dată prin intermediul pozitivității din cadrul formularului. Această pozitivitate se adresează unui număr copleșitor de cadre didactice, feedback-ul acordat fiind, în procent de peste 80%, unul bun spre foarte bun. Raportul poate fi consultat aici.
În mod firesc, cum nimic nu este perfect, există câteva lacune când ne referim la relațiile dintre elevi și profesori, în special în domeniul comunicării, în urma centralizării rezultatelor, constatând că unii profesori nu au adaptat felul lor de a preda la cerințele și nevoile clasei, nu respectă drepturile elevilor și o bună parte din ei tind să mențină atmosfera din timpul orelor una rigidă, impenetrabilă, deloc maleabilă și destul de tensionată.
Consiliul Județean al Elevilor Olt va depune, în următoarea perioadă, o serie de eforturi succesive pentru a remedia, sau măcar ameliora, neregulile sesizate în cadrul formularului de feedback, urmând a lua atitudine, iar, pe această cale, transmitem un semnal de alarmă către toți elevii, acela de a nu rămâne pasivi la abuzuri, indiferent dacă sunt ei victimele directe sau indirecte, vă încurajăm să ni le sesizați pe unul dintre mijloacele
noastre de comunicare.” se arată într-un comunicat de presă.
„Astfel cum am oferit explicații mai multor cadre didactice, prin intermediul feedback-ului nu se
urmărește ierarhizarea profesorilor, precum nici atingerea demnității acestora, ci doar eficientizarea actului
instructiv-educativ, lucru ce ar trebui să constituie un interes comun atât pentru corpul didactic, cât și pentru
elevi.” a declarat Alexandru Drăghia, Președintele Consiliului Județean al Elevilor Olt.