Primăria Grojdibodu este singura instituție publică din Olt care a depus cerere și a fost acceptată, până în prezent, în programul Rabla, adresat persoanelor juridice, urmând să primească din partea statului un ajutor de minimis de 7.500 de lei pentru achiziţia unui autovehicul nou.
Din județul Olt, nouă firme și o instituție publică au depus cereri în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional (Programul Rabla și Programul Rabla Plus), adresat persoanelor juridice, pentru achiziţia unui autoturism. Contactat telefonic primarul comunei Grojdibodu, Viorel Adrian Căpriță, a declarat: „Este vorba depre mașina Primăriei. Este un Logan vechi din anul 2005 pe care vrem să-l valorificăm la Rabla și să încercăm să ne luăm și noi o mașină nouă pentru că până acum am mers cu mașinile personale”, a declarat Căpriță.
De asemenea, nouă societăți din Olt îşi pot cumpăra maşini noi după ce au primit undă verde de la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
Astfel, prin programul Rabla Plus, Leon Shaorma& Burger SRL din Slatina va beneficia de o finanțare de 90.000 de lei pentru achiziționarea a două auto electrice, în timp de Mar Construct Transport din Beria de Jos va primi o finanțare de 90.000 de lei pentru înnoirea parcului auto cu două autovehicule electrice.
În ce privește Programul Rabla, opt firme din Olt vor primi finanțare pentru achiziționarea de autovehicule noi. Este vorba despre Leon Shaorma& Burger SRL din Slatina care va primi 13.000 de lei pentru achiziția a două autoturisme, Astra Trans SRL-10.000 de lei pentru achiziția unui autovehicul, Ecomineral Grup SRL din Slatina-7.500 de lei pentru un autovehicul, Tematic Even Green SRL din Slatina-7.500 de lei pentru un autoturism, Condor Păduraru SRL din Slatina-7.500 de lei pentru un autovehicul , S.C Uniconfex Exim SRL din Slatina-6.500 de lei pentru un autoturism, Secția de Proiectare SRL din Slatina-6.500 de lei pentru un autovehicul și Metaltrans SRL din Slatina-6.500 de lei pentru un autoturism.
Persoanele juridice care au fost acceptate se pot adresa producătorilor/ dealerilor auto validaţi în Programele Rabla și Rabla Plus, listele acestora fiind disponibile pe site-ul instituției.
Începând cu data de 24 iulie 2020, dosarele de acceptare depuse de către persoanele juridice și dosarele de validare ale producătorilor/dealerilor auto, în cadrul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, se vor transmite la AFM doar prin intermediul poștei electronice. Procedura cuprinzând modul de transmitere a documentelor, adresele de e-mail prin intermediul cărora se realizează comunicarea informațiilor necesare, precum și alte instrucțiuni, sunt publicate pe site-ul www.afm.ro.