Noi promisiuni privind amenajarea unor piste pentru biciclete în Slatina

0
332

Deși este un oraș mic în comparație cu alte municipii din țară, Slatina a dovedit de multe ori că se poate transforma într-un oraș aglomerat, în care, cu greu se poate circula cu autoturismul, mai ales în jurul orelor de vârf, ca să nu mai vorbim și de lipsa locurilor de parcare.  Încă din anul 2016, reprezentanții Primăriei Slatina spuneau că vor face demersuri pentru a pune bazele unui proiect privind amenajarea unor piste pentru biciclete, însă, până în prezent, totul a rămas doar la stadiul de promisiuni.

Slatina nu va avea piste pentru biciclete nici în acest an, deși,  această investiție se afla pe lista de priorități a primăriei încă din anul 2016, urmând ca, în cadrul unui studiu de fezabilitate, să fie stabilit cu exactitate care vor fi străzile, dar și trotoarele care vor permite amenajarea acestei piste pentru bicicliști fără a incomoda în nici un fel circulația rutieră. Reprezentanții administrației locale au alocat atunci o sumă de 35.000 de lei, bani din bugetul local de investiții, pentru realizarea acestui proiect.

În prezent însă, întregul proiect, cuprins în Planul de Mobilitate Urbană a orașului, așteaptă aprobarea  de la Agenția de Dezvoltare Regională Oltenia, pentru a putea fi realizat. Cei din conducerea Primăriei Slatina speră ca până la sfârșitul anului să  primească această aprobare, iar anul viitor să obțină finanțare prin Programul Operațional Regional și să pună bazele unui amplu proiect.  Rămâne de văzut însă cât din ceea ce și-au propus vor realiza.

Dacă ar fi să vorbim despre importanţa construirii de piste pentru biciclişti în Slatina, angajații marilor fabrici industriale de la marginea orașului Slatina ar avea cu siguranță multe se spus. Ei bine, nici anul acesta dorința nu le va fi îndeplinită și vor merge la muncă tot cu mașina sau autobuzul.

În prezent, Slatina se numără  printre orașele din Romania unde nu există nici măcar un metru de pistă pentru biciclete, alături de Slobozia, Drobeta Turnu Severin, Bacau și Alexandria, pentru care autoritățile locale nu au făcut nimic pentru îmbunătățirea mobilității urbane, deși acest proiect este o componentă esențială pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. În plus, mersul pe bicicletă este unul sănătos și reduce într-o mare măsură gradul de poluare din oraş, care este de altfel într-o continuă creștere datorită dezvoltării industriale a localității Slatina. Capitala daneză, Copenhaga se află în prezent în fruntea clasamentului orașelor care au adoptat acest modul de deplasare pe bicicletă, alături de alte oraşe din Olanda, Franţa, Suedia şi Belgia. Dar printre acestea se găsesc şi Buenos Aires din Argentina, Montreal din Canada şi Minneapolis, din Statele Unite ale Americii, ceea ce dovedește că și americanii au fost atrași de mersul pe două roți. Zeci de kilometri de piste stradale sunt străbătuți zilnic de navetiști pentru a merge la muncă, iar proiectele în acest sens sunt într-o continuă dezvoltare.