Marius Iancu: „Introducerea accizei la carburanți nu înseamnă și creșterea prețului la benzină și motorină”

0
312

Guvernul intenționează să reintroducă accizele la combustibili la nivelul celor din 2016, începând cu 1 septembrie 2017.

Pentru a-i liniști pe oameni, deputatul de Olt Marius Iancu a ținut să facă câteva precizări cu privire la această decizie a Guvernului, precizând că nu va exista o scumpire a benzinei și motorinei la pompă: „Negocierile dintre stat și companiile care vând carburanți nu trebuie să îi afecteze pe români care nu sunt «monedă de schimb» pentru ca acestea să aibă profituri cât mai mari. Introducerea accizei la carburanți nu înseamnă și creșterea prețului la benzină și motorină. Acciza la carburanți înseamnă investiții în infrastructură de care beneficiază și companiile din acest domeniu. Statul român are mijloacele nesesare să țină prețurile la carburanți sub control și să nu intre în jocul acestor mari companii. Trebuie să arătăm că suntem un stat puternic, cu legi și reguli clare care sunt respectate”, potrivit deputatului oltean

Și premierul Mihai Tudose a declarat la un post de televiziune că majorarea accizelor la combustibili nu va duce la creşterea preţului benzinei şi motorinei. „Nu-i va influenţa negativ pe români. Pot să-i asigur. Plus că avem discuţii şi dacă ne înţelegem, asta e, o facem.  Suntem pe primul loc la decese pe şosele şi nu fiindcă avem maşini proaste sau sunt românii şoferi proşti, ci din cauza infrastructurii rutiere. Apare calul noaptea, căruţa, groapa, şoseaua foarte îngustă care face brusc la stânga, nu avem autostrăzi. Avem tot ce ne trebuie pentru a menţine România cu stabilitate din punct de vedere al serviciilor sociale, dar nu ştiu cât mai putem să aşteptăm până când terminăm cu acest gen de infrastructură. Şi atunci trebuie să alimentăm bugetul mai repede”, a spus premierul.

La momentul actual, potrivit datelor oficiale publicate de Comisia Europeană pe 31 iulie 2017, ne aflam pe locul 2 în clasamentul ţărilor cu cea mai ieftină benzină, cu 1,00451 euro/litru ( după Bulgaria) şi pe locul 5 la motorină, cu 0,99351 euro/litru ( după Luxemburg, Letonia, Bulgaria şi Lituania).

De reţinut, cu aceste valori ne aflam semnificativ sub mediile preţurilor la carburanţi consemnate pentru UE28 şi pentru Zona Euro. Respectiv, la benzină eram undeva cam la 75% iar la motorină undeva în jur de 85% (vezi tabelul). În concluzie, decidenţii din Executiv au apreciat că ar fi spaţiu pentru majorarea preţurilor înapoi spre nivelurile din 2016.