Încă un episod în epopea construirii drumului expres Craiova – Pitești, proiect promis de Lia Olguța Vasilescu încă din 2013. CNAIR nu a reușit nici de această dată să ducă până la capăt procedura publică de licitație, susținând că acest lucru se datorează faptului că firmele care s-au înscris au cerut lămuriri tehnice suplimentare. Ultima licitație pentru tronsoanele 3 și 4 a fost și ea contestată, dar pentru tronsonul 4 CNAIR a reușit să atribuie contractul în această toamnă. Cu tronsonul 3 însă lucrurile sunt mai complicate.
La solicitarea B1.ro Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis următoarele:
”Obiectul acestui contract constă în construcția a 31,75 km de drum expres la profil de autostradă, având ca punct de început zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare), care intersectează DN 65 la km 57+720 și ajunge până la limita dintre județele Olt și Argeș la km 89+300.
Durata contractului este de 96 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
De asemenea, durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câstigător.
Valoarea estimată a contractului este de 999.410.536 lei fără TVA.
Licitatia a fost suspendata astazi, 22.10.2019, fiindca operatorii economici înscriși la licitație au depus foarte multe cereri tehnice de clarificare. Astfel, până la elaborarea tuturor răspunsurilor la cererile de clarificări depuse, licitația va fi suspendată.
CNAIR depune toate eforturile pentru reluarea licitației în cel mai scurt timp posibil”
Drumul expres este realizat cu finanțare din fonduri europene prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. În aceste condiții dacă nu se urgentează licitația CNAIR ar putea pierde finanțarea.
”Nu e o surpriză, proiectul este până în 2020 și banii sunt pierduți” a declarat jurnalistul Ștefan Etveș.
Construirea șoselei Craiova – Pitești a fost anunțată în anul 2013 când Lia Olguța Vasilescu promitea că lucrările vor începe în 2014.
„Am avut emoții că domnul Dragnea (ministrul Dezvoltarii, Liviu Dragnea, n.r.) ar putea să tragă autostrada de sud pe la Alexandria. Desigur, și aceea era bună pentru noi, însă mai importantă pentru noi este autostrada Pitești – Craiova, pentru că ne leagă de un alt oraș important pentru industria de mașini, iar Ford a cerut autostrada care să ne lege de Pitești„, declara primarul Olguța Vasilescu în anul 2013.
Lucrările au început abia la începutul acestui an, când însă s-au oprit după 3 luni din cauza faptului că firma care primise atribuirea contractului pentru lotul respectiv a primit plângere penală pentru că a intrat pe terenurile agricole ale unor privați.
Inquam Photos / Liviu Dragnea și Olguța Vasilescu la demarea execuţiei tronsoanelor 1 şi 2 din Drumul Expres Piteşti-Craiova
”Constructorul s-a ales cu plângere penală că a intrat pe terenuri cu recoltă a anumitor firme și fermieri, deși terenul era expropriat, recoltele nu erau expropriate. Urmează ca în momentul în care fermierii își ridică recoltele, să înceapă constructorul să lucreze. Este o situație care cred că doar în România se poate întâmpla, nu am auzit în altă țară ca constructorul să se aleagă cu plângere penală” declara Lia Olguța Vasilescu la acea dată.
Drumul expres Craiova – Pitești ar trebui să fie finalizată până în 2022.
Sursa: b1.ro