Inspecţia Muncii lansează o aplicaţie mobilă pentru angajatorii care folosesc zilieri

0
239

Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor o aplicaţie mobilă care va putea fi utilizată de către toţi angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfăşoară, a transmis, vineri, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Olt.

Ca urmare a înfiinţării, începând cu data de 20 decembrie 2019, a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor, ca modalitate de transmitere a datelor privind evidenţa zilierilor, Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor o aplicaţie mobilă, care va putea fi utilizată de către toţi angajatorii care folosesc ca forţă de muncă zilieri, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se arată într-un comunicat al Inspectoratului Teritorial de Muncă Olt.

Conform sursei citate, că beneficiarul/utilizatorul are obligația să înfiinţeze, să completeze şi să transmită Registrul electronic de evidenţă a zilierilor conform metodologiei şi modelului ce urmează a fi stabilite în termenul legal prevăzut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii şi protecției sociale, să înregistreze, în Registrul electronic de evidenţă a zilierilor, toţi zilierii cu care exercită activităţi cu caracter ocazional, să transmită registrul electronic, zilnic, înainte de începerea activităţii de către fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu beneficiarul. Toate informațiile necesare unui utilizator al aplicației mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obține accesând site-ul Inspecției Muncii, www.inspectiamuncii.ro.

 „Inspectia Muncii este o aplicație modernă, ușor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor și va reprezenta singura modalitate legală de înregistrare a activităților prestate de zilieri, fiind atât în avantajul angajatorului, cât și al lucrătorului, ambii beneficiind, astfel, de protecția legii. Totodată, țin să mulțumesc public echipei de lucru care, prin mult efort și tenacitate, a făcut posibilă realizarea acestei prime aplicații mobile din administrația publică centrală”, a precizat  inspectorul general de stat, Dantes Nicolae BRATU.