Drumul expres Craiova – Pitești, foarte aproape de anulare

0
1766

Drumul în cauză poate fi considerat studiu de caz pentru organizarea proastă a licitației unui proiect de infrastructură.

Licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 3 şi 4 ale Drumului Expres Craiova-Piteşti sunt foarte aproape de anulare; probabil, aceeaşi soartă o va avea şi tronsonul 1, susțin forumiștii de la Asociaţia Pro Infrastructură (API), informează News.ro.

Ei afirmă că, în urma hotărârilor instanţelor de judecată, licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 3 şi 4 ale Drumului Expres Craiova-Piteşti sunt foarte aproape de anulare deoarece oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastrucutrii Rutiere (CNAIR) s-au grăbit să deschidă ofertele înainte de finalizarea tuturor contestaţiilor. Cel mai probabil, aceeaşi soartă o va avea şi tronsonul 1, având în vedere că licitaţia s-a făcut după o ”documentaţie execrabilă, plină de erori şi de informaţii contradictorii”.

”Supunerea oarbă în faţa stăpânilor politici, graba, lipsa de viziune şi prostia responsabililor CNAIR sunt cauzele blocării, tergiversării şi, în final, anulării licitaţiilor pentru 81,26 km din cei 121 km (adică 67%) ai coridorului Craiova-Piteşti. În cazul tronsoanelor 3 şi 4, CNAIR s-a grăbit să deschidă ofertele depuse înainte să fie soluţionate toate contestaţiile. Curtea de Apel Bucureşti a admis parţial contestaţia unui constructor, iar acum CNAIR se află în imposibilitatea de a opera modificările impuse de instanţă”, scriu, miercuri, reprezentanţii Asociaţiei Pri Infrastructură pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, pentru tronsonul 1, licitaţia s-a făcut după o ”documentaţie execrabilă, plină de erori şi de informaţii contradictorii”.

”Avem o altă situaţie care descrie perfect incompetenţa oficialilor de la drumuri. Astfel, în graba de a-şi mulţumi patronii politici, Ştefan Ioniţă (fostul şef CNAIR) a lansat în 2017 licitaţia pentru primul segment al drumului expres pe o documentaţie execrabilă, plină de erori şi de informaţii contradictorii. Tot pe repede înainte, CNAIR a decis să deschidă ofertele fără a corecta toate aceste aspecte. Constructorii au interpretat respectivele neconcordanţe în moduri diferite, iar CNAIR a descalificat unele oferte şi apoi, bineînţeles, s-au depus contestaţii, mai spun reprezentanţii Asociaţiei.

Potrivit acestora, CNSC a admis acţiunea Asocierii Erbaşu-Vahostav-Trameco şi a spus că ”este vina companiei de drumuri că nu a fost capabilă să publice o documentaţie coerentă, obligând-o să opereze modificările necesare”.

”Însă în acest stadiu, după depunerea ofertelor, este imposibilă modificarea diferitelor acte incriminate fără a distorsiona iremediabil rezultatul licitaţiei. Singura variantă rămasă în acest punct este una regretabilă: anularea licitaţiei. Cel mai probabil CNAIR nu îşi va asuma acest eşec şi se va ascunde, aşa cum o face şi pentru tronsoanele 3 şi 4, în spatele unor acţiuni în instanţă fără sorţi de izbândă”, mai scriu reprezentanţii Pro Infrastructură.

Aceştia solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ”să dea dovadă de responsabilitate, să îşi asume deciziile dure şi nepopulare, dar necesare pentru binele proiectului, care în speţa de faţă sunt anularea licitaţiei şi relansarea acestui proiect la profil complet de autostradă, cu un studiu geotehnic serios şi o documentaţie care să ţină cont de realităţile actuale din teren”.

Sursa: www.digi24.ro