Societatea TMK-ARTROM S.A. participa activ in comunitatile in care este prezenta, implicandu-se in numeroase proiecte sociale decicate tinerilor. Anul acesta reprezentantii TMK-ARTROM au lansat proiectul “STOP BULLYING!”, proiect care se va desfasura in 12 scoli, 5 din Resita, judetul Caras-Severin si 7 din Slatina, Judetul Olt. Startul proiectului a avut loc in Resita, in saptamana 14-18 noiembrie, unde, in colaborare cu Inspectoratul Judetean de Politie Caras-Severin si Inspectoratul Scolar Judetean Caras-Severin, au organizat o serie de intalniri cu tinerii din 5 scoli resitene, in cadrul carora s-a discutat despre mult raspanditul fenomen “bullying”.
Pe langa informatiile oferite de catre reprezentantii TMK-ARTROM si ai Politiei, tinerii au fost antrenati intr-o discutie interactiva in cadrul careia si-au expus propriile experiente si au adresat intrebari cu privire la provocarile cu care se confrunta. Tinerii au fost incurajati sa lase si un feedback scris, a.i. acest proiect sa se dezvolte in viitor si sa raspunda mai bine nevoilorlor.
Astfel de proiecte sunt sfasietoare din punct de vedere emotional fiindca arata o realitate pe care multi adulti doresc sa o nege si pe care o reprima. Agresivitatea in scoli devine o provocare tot mai mare si un fenomen care se extinde, dar asa cum ne-au impartasit coordonatorii proiectului, in ochii in care au vazut zilele acestea lacrimi si tristete, nu se citea rautate, ci un strigat disperat dupa ajutor! Un strigat disperat al copilului care are nevoie de iubire, afectiune, intelegere si atentie din partea adultilor din jurul lui, fie ei membrii de familie sau cadre didactice. Acest strigat de ajutor, daca nu este auzit, ii impinge pe copii sa-si trateze singuratatea in moduri distructive.
Experientele descoperite in cadrul intalnirilor de pana acum au scos in evidenta ca este datoria noastra, a tuturor, sa le oferim tinerilor un mediu sanatos, sigur, in care fiecare sa fie tratat cu respect. De altfel, obiectivul principal al acestui proiect este sa atraga atentia asupra importanței transformării școlilor în comunități in cadrul carora copiii sa se simta in siguranta, în care participarea fiecarui elev este valoroasă.
Laura Popescu