Primarul orasului Corabia, domnul Iulică Oane, a semnat miercuri, 9 Octombrie, la sediul ADR SV Oltenia, proiectul “Investitii integrate pentru cresterea mobilitatii in Orasul Corabia”.
Contractul a fost semnat in cadrul Axei prioritare 3 – Sprijinirea tranzitiei către o economie cu emisii scăzute de carbon; Prioritatea de investiții 4E – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare; Obiectivul specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Valoare totala a proiectului este de 22.871.502,50 lei.
Obiectivul general al proiectului vizeaza cresterea mobilitatii urbane in Orasul Corabia, prin dezvoltarea unui sistem de transport modern integrat, accesibil si durabil, care sa contribuie la reducerea emisiilor de carbon.
Principalele lucrari de interventie, din cadrul proiectului, vor fi:
• piste de ciclisti pe o lungime totala de 11044 ml pentru urmatoarele strazi : bld. bucuresti, b-dul. 1 mai, b-dul. Nicolae Titulescu, str. C.A. Rosetti, str. Fratii Golesti, str. Mihail Kogalniceanu, str.Stefan cel Mare;
• interventii la infrastructura pietonala pe o suprafata de 44060 mp, reabilitarea si largirea trotuarelor existente;
• amenajarea de treceri pentru pietoni. pe fiecare sens de circulatie inainte de trecerea de pietoni se vor amenaja „speed-bumpere” pentru incetinirea vehiculelor si pentru evitarea accidentelor;
• infiintarea sistemelor de închiriere a bicicletelor – sisteme de bike-sharing (sbs), se vor realiza 2 zone de parcare a bicicletelor de lunga durata, de unde acestea se pot si inchiria, fiind pozitionate astfel: b-dul 1 Mai tronson 1 – b-dul 1 Mai tronson 2;
• amenajarea de parcari de scurta durata pentru biciclete: 15 locatii pe strazile Cuza Voda, Roseti, T. Vladimirescu, Grivita Rosie si b-dul 1 Mai. O locatie va cuprinde mai multe elemente specifice care sunt necesare parcarii bicicletelor pe termen scurt;
• marcaj rutier pentru reconfigurarea parcarilor asa incat autovehiculele sa nu mai poata parca in zona colturilor intersectiilor afectand vizibilitatea din intersectii si punand in pericol pietonii si ciclistii.