Asigurații cărora li s-a emis cardul de sănătate au obligația să îl prezinte la momentul accesării oricărui serviciu medical, potrivit reprezentanților CAS Olt.
Cardul de sănătate reprezintă instrumentul care validează serviciul de care a beneficiat asiguratul, în vederea decontării din fondul de asigurări sociale de sănătate.
Asigurații pentru care nu a fost emis cardul de sănătate vor beneficia de servicii medicale în baza calității de asigurat.
”Persoanele care au început activitatea în baza raporturilor de muncă și solicită servicii medicale până la data depunerii de către angajatori a Declarației privind obligațiile de plată, precum și persoanele care figurează ca neasigurate în sistem deși ele au calitatea de asigurat, se vor adresa casei de sănătate cu actul de identitate și adeverința de salariat eliberată de angajator sau cu orice alt document prin care se atestă faptul că se încadrează în una din categoriile de persoane asigurate pentru a obține adeverința de asigurat.
De asemenea, și asigurații care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conștiință primirea cardului national vor face dovada calității de asigurat tot cu adeverința de asigurat eliberată de casa de asigurări de sănătate.
Persoanele care solicită emiterea cardului duplicat vor prezenta adeverința de înlocuire a cardului national, iar copii în vârstă de până la 18 ani vor beneficia de servicii medicale în baza certificatului de naștere sau actului de identitate.” transmite CAS Olt.