CARACAL: ”INTERSECȚIA MORȚII!”

0
352

Centura ocolitoare a municipiului Caracal, lungă de 10 km, cu o bandă pe sens, a fost finalizată după 7 ani de la începutul lucrărilor (septembrie 2011).

Inaugurarea s-a făcut în prezența oficialilor locali, precum si a reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  care este beneficiarul lucrărilor și a reprezentanților constructorului.

Centura face legătura cu DN 6- Craiova-Alexandria, cu DN 54 -Caracal-Corabia și cu DJ 542-Caracal-Redea-Rotunda-Amărăștii de Sus și comunele din zonă.

În intersecțiile cu drumurile naționale DN6 și DN 54, intrarea în Caracal dinspre Craiova, ieșirea spre Corabia (DN 54) și ieșirea spre Roșiorii de Vede (DN 6), proiectantul a optat pentru intersecții cu sens giratoriu.

Din motive care șin de neprofesionalism, lipsă studiu de impact, istoric, trafic pe sensurile de mers din partea proiectantului și a comisiei de aviz rutier, poliția rutieră (neglijență sau prostie, lipsă de profesionalism!!!) s-a optat ca pentru intersecția cu Drumul Județean să fie o intersecție clasică prin indicatoare și marcaje rutiere.

Soluția aleasă este foarte proastă, neconcludentă, ireală și în neconcordanță cu condițiile, istoricul și realitățile de trafic din zona respectivă.

Trebuie să se cunoască faptul că timp de peste 50 de ani, până la construcția Drumului de Centură, șoferii din zonă circulau pe un drum județean cu trafic intens, în afara localității, pe un drum drept, fără nicio restricție de viteză sau întâlnire cu o intersecție rutieră pentru simplul motiv că era ”drum cu prioritate” și asta până la Redea, Rotunda, Brastavățu, Obârșia sau spre Amărăștii de Jos, Amărăștii de Sus, Dăbuleni etc.

Această obișnuință rutieră nu poate fi stopată peste noapte, cu inventarea priorității: toți cei care aveau prioritate acum trebuie cedată prioritatea, atât pentru cei care intră sau pleacă din Caracal către zonele rurale de mai sus.

De ce nu s-a optat pentru o intersecție cu sens giratoriu este greu de înțeles, doar acceptând impotența profesională a celor cu atribuții de proiectare, executare și decizie.

La toate acestea se mai adaugă și modul inadmisibil în care drumarii și poliția rutieră din Olt a efectuat și supravegheat semnalizarea rutieră în intersecție și în zonă.

În urmă cu un an și jumătate, un coleg de la Gazeta Oltului a căzut în ”capcana” intersecției morții, fiind accidentat și mașina distrusă sută la sută.

Cauza? Nu există indicatorul rutier ”STOP” la intersecție, soferul nedându-și seama că de fapt nu avea nicio obligație… de drept, ar fi trebuit să dea prioritate șoferilor care circulă pe drumul de centură”

Ciudată întâmplare: ofițerul și agenții de circulație n-au sesizat un lucru banal. acela că, indicatorul STOP nu mai exista montat în locul unde trebuia să fie, lipsind cu… desăvârșire. Doar ”excesul de zel” al unui alt șofer i-a făcut să sonsemne faptul că nu există pe sensul de mers Caracal-Redea un indicator de acordare prioritate?

Să fi fost furat indicatorul rutier?

Nicidecum! Cu trei săptămâni în urmă în acea intersecție a avut loc un alt accident rutier grav.

Șoferul în cazuă a acroșat și distrus indicatorul rutier STOP care a fost dus la… fier vechi!

Este incredibil de înțeles o situație de fapt că asta: cum de au putut pleca de la locul intersecției respective polițiștii care au cercetat accidentul fără să fie repus un indicator rutier corespunzător?

Accidentul produs ulterior este o dovadă clară de neglijență gravă din partea polițiștilor olteni.

S-a luat oare vreo măsură contra lor de către conducerea județeană a Poliției Olt? Nicidecum!

De ce ulterior s-au mai comis și alte grave accidente rutiere?

Răspunsul într-un alt număr al ziarului!

P. Calciu