Când se schimbă anvelopele de iarnă cu cele de vară? Cu toate că pentru mulți șoferi această întrebare are un răspuns simplu și poate părea stupidă, trebuie să recunoaștem că în România există numeroși participanți la trafic care nu înțeleg exact momentul când trebuie să schimbe anvelopele, iar legea în vigoare chiar nu le face munca mai ușoară.
În curând, vine primăvara, cu toate că vremea de afară pare să anunţe fix contrariul, iar şoferii vor trece la cauciucurile de vară. Cu toate că nu există o dată oficială stabilită pentru folosirea anvelopelor de vară, din punct de vedere administrativ, legea este puţin ambiguă, deoarece există o prevedere, alături de o amendă serioasă, pentru nefolosirea cauciucurilor de iarnă atunci când există zăpadă, gheaţă sau polei pe carosabil, deoarece riscul de accidente este mult mai ridicat, indiferent de perioada anului.
În România există anumite zone, cum ar fi Transalpina sau Transfăgărăşan, unde zăpada persistă şi primăvara sau începe toamna devreme, aşa că mare atenţie ce cauciucuri folosiţi pentru aceste călătorii! Penalizarea se încadrează între 2500 şi 4000 de lei, uneori fiind prevăzută şi achitarea daunelor provocate elementelor care compun drumul.
Pentru cei care nu ştiu diferenţa dintre anvelopele de iarnă şi cele de vară, aceştia trebuie să fie atenţi la semnul unui fulg de zăpadă care se găseşte pe orice produs.
Ce spun specialiştii
Nu se recomandă folosirea cauciucurilor de iarnă pe perioada sezonului cald, deoarece, la temperaturi ridicate, anvelopele de iarnă, care sunt mai moi şi mai maleabile, se vor uza mult mai repede.
Un şofer trebuie să plătească între 50 şi 120 de lei la un service pentru montarea anvelopelor de vară.
Anvelopele de vara sunt realizate dintr-un material mai tare, astfel încât să se evite uzura lor la temperaturi ridicate. De asemenea, acestea preîntâmpină fenomenul de acvaplanare (maşină derapează din cauza stratului de apă existent între şosea şi pneuri, la viteze mari).
Pentru o bună stabilitate şi un control eficient al maşinii, se recomandă instalarea unui anumit tip de anvelope pentru toate cele patru roţi, nu doar pentru cele din faţă sau spate, sau pentru cele pe care se află tracţiunea. Dacă se montează doar două cauciucuri de vară, cele de iarnă se vor deteriora mai repede şi va mai fi nevoie de o vizită la service.
Sursa: capital.ro