Un drum din Olt, pe lista celor mai periculoase din țară

0
1009

Pe lista celor mai periculoase drumuri  din țară se află și un drum din județul Olt. Potrivit autorităților, principalele cauze ale produceriii accidentelor sunt neatenţia, viteza, dar şi inconştienţa şoferilor.

Pe primul loc pe această listă se află Drumul Naţional 1 care are 640 de kilometri şi traversează România din Capitală până la graniţa de nord-vest cu Ungaria. În fiecare an, zeci de şoferi şi localnici îşi pierd viaţa în accidente pe această şosea. Doar pe porţiunea care traversează judeţul Braşov s-au produs, de la începutul anului şi până acum, 64 de accidente.

Drumul Naţional 7 este al doilea drum din topul celor mai periculoase din ţară. În fiecare zi, peste 360 de mii de maşini tranzitează. Șoseaua care pleacă din Bucureşti şi ajunge până la Vama Nădlac. Din cei 525 de kilometri, tronsonul cu cele mai multe accidente este Valea Oltului, pe unde trec zilnic 25 de mii de şoferi. Şi aici nerespectarea regulilor rutiere duce la situaţii limită.

Pe această listă se află și un drum din județul Olt. Este vorba despre drumul dintre Craiova şi Slatina, un punct negru pe harta accidentelor din ţară, unde nu trece săptămână fără un accident grav, iar bilanţul anului 2017 se arată sumbru. Pe o porţiune de circa un kilometru din Drumul European 574, zece  oameni şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere de la începutul anului. În unul dintre cele mai recente evenimente nefericite o familie întreagă a pierit chiar în această zonă. Din nou, viteza şi depăşirile fără asigurare sunt motivele care duc la tragediile de pe şosea.

Referitor la această problemă, senatorul liberal de Olt Siminica Mirea a adresat o întrebare și a cerut o soluție ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, privind amplasarea de separatoare de sens pe o porțiune de carosabil de la Pădurea Sarului, acolo unde, periodic, au loc accidente destul de grave. După o „scurtă“ analiză a situației, Ministrul Transporturilor a comunicat faptul că se va avea în vedere pe viitor ideea de amplasare a unor separatoare de sens.