Posturile de secretar din mai multe primării din Olt, scoase la concurs

0
1163

Activitatea administrativă în câteva primării oltene se desfăşoară extrem de greu din cauza lipsei secretarilor care fie s-au pensionat, fie au decis să plece în posturi mai bine plătite sau au intrat în concediu de creşterea copilului.

Se pare însă că încercarea administraţiilor locale de a ocupa prin concurs funcţiile rămase vacante este îngreunată de câteva condiții impuse de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) pe care puţini candidaţi le pot îndeplini în prezent. Potrivit ANFP, în funcția de secretar se pot angaja doar persoanele care au studii postuniversitare sau de masterat, în domenii precum administrație publică, management sau știinţele juridice. De asemenea, candidaţii trebuie să aibă vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de minimum 5 ani. În lipsa secretarilor primarii olteni încearcă să se descurce cum pot.

Posturile de secretari din 14 primarii din județ sunt în continuare vacante, după ce la concursurile anterioare fie nu s-a înscris niciun candidat la concurs, fie cei care s-au prezentat au picat examenul. Drept urmare, ANFP a scos din nou la concurs posturile de secretar din comunele Brastavățu, Dobrețu, Gostavățu, Giuvărăști, Tătulești, Vitomirești, Fălcoiu, Topana, Ianca, Deveselu, Ștefan cel Mare, Vădastra, Priseaca și Urzica.

Candidaţii care doresc să ocupe aceste posturi trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit site-uului ANFP condiţiile de participare sunt: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice sau administrative; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii și vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani. În cazul în care la concurs nu se prezintă persoane care îndeplinesc condiţiile de participare, pot candida şi persoane care nu îndeplinesc aceste condiţii, în următoarea ordine:
a) persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ştiinţe juridice sau administrative şi vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani;
b) persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ştiinţe juridice sau administrative;
c) persoane care au studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în altă specialitate. Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Agenţiei, în perioada 09 – 28 noiembrie, inclusiv. Proba scrisă a examenului va avea loc pe 11 decembrie 2018, de la ora 10.00.