Regulile de circulație rutieră diferă semnificativ în Europa, iar Republica Cehă urmează să devină prima țară care va introduce limite de viteză mai ridicate. În prezent, șoferii pot circula cu 130 km/h pe autostrăzile cehe, însă din această vară va fi testată o limită de 150 km/h pe anumite segmente de drum.
Republica Cehă testează noi limite de viteză
Testele vor începe în iunie, iar noile semne de circulație vor fi instalate în martie și aprilie. Prima secțiune unde va fi aplicată noua limită este autostrada D3 dintre Tábor și České Budějovice.
De asemenea, vor fi incluse și părți din autostrăzile D11 și D1, dar doar pe tronsoanele drepte, fără curbe periculoase. Ministrul Transporturilor, Martin Kupka, a declarat că modificarea va fi analizată atent pentru a evalua impactul asupra siguranței rutiere.
Schimbări și în alte state europene
Aceasta nu este prima modificare a limitelor de viteză în Europa. În Italia, din 2023, anumite autostrăzi permit deja viteze de 150 km/h, acolo unde infrastructura permite acest lucru în condiții de siguranță.
Pe de altă parte, în Germania, unde multe segmente de autostradă nu au limită impusă, există dezbateri privind introducerea unei restricții oficiale de 130 km/h. Alte state europene aplică reguli mai stricte, cu limite între 110 km/h și 130 km/h, în funcție de condițiile meteo și infrastructură.
Limite de viteză pe autostrăzi, în principalele țări europene
- Germania: 130 km/h (recomandat, dar nu obligatoriu pe multe segmente)
- Belgia: 120 km/h
- Danemarca: 130 km/h
- Franța: 130 km/h (110 km/h pe carosabil umed)
- Marea Britanie: 112 km/h
- Croația: 130 km/h
- Austria: 130 km/h
- Elveția: 120 km/h
- Spania: 120 km/h
- Olanda: 130 km/h (doar între orele 19:00 și 06:00)
Impactul pentru șoferi
Aceste diferențe legislative pot genera confuzii pentru conducătorii auto care traversează mai multe țări europene. De exemplu, în Elveția și Olanda, amenzile pentru depășirea vitezei sunt extrem de severe, în timp ce în Germania, deși nu există o limită impusă pe anumite segmente, șoferii pot fi trași la răspundere dacă sunt implicați în accidente din cauza vitezei excesive.
Un alt aspect important este că unele țări, precum Franța, ajustează limitele în funcție de condițiile meteorologice, impunând restricții suplimentare pe carosabil umed, arată Știri Diaspora.
Viitorul limitelor de viteză în Europa
Deși ar fi ideală o standardizare a regulilor la nivel european, diferențele de infrastructură și tradiție rutieră fac acest lucru dificil. În prezent, fiecare țară își menține propriile reglementări, iar șoferii care călătoresc frecvent în Europa trebuie să fie atenți la regulile specifice fiecărui stat pentru a evita sancțiuni și riscuri pe drum.
Sursă: evz.ro