Pasajul de la Jitaru pe lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești prinde contur la aproximativ trei săptămâni de la începerea lucrărilor. De finalizarea acestui pasaj care să închidă „gaura” de 200-300 de metri din lotul 3 depinde, în mare parte, deschiderea lotului dintre Slatina și Colonești (32 km) la finalul anului, așa cum au promis atât constructorul UMB cât și oficialii din Ministerul Transporturilor. Termenul contractual este ianuarie 2024, iar după finalizarea lucrărilor pe lotul 3 constructorul ar putea mobiliza resursele pe lotul 4 Colonești – Oarja care nu a avansat într-un ritm așteptat, posibil și ca urmare a faptul că UMB a ajuns la capacitatea maximă, peste 450 de kilometri de autostradă și drum expres în execuție.
Economedia a analizat progresul pe șantier în decurs de două săptămâni și a realizat o comparație foto între lucrările de la sfârșitul lunii august și cele de la jumătatea lunii septembrie pe baza imaginilor pe care le-au publicat pasionații de infrastructură.
La Jitaru, în județul Olt, un tronson de aproximativ 300 de metri nu a avut Acord de Mediu revizuit, iar constructorul nu a putut lucra până la începutul lunii. Ulterior, problema a fost rezolvată, iar UMB a început să lucreze la structura podului peste drumul din localitate. UMB are la dispoziție încă trei luni până la intrarea în iarnă, iar cu mobilizarea obișnuită poate rezolva problema de la Jitaru și implicit, să deschidă cei 32 de kilometri dintre Slatina și Colonești cu descărcarea provizorie în DN 65 pe care CNAIR a promis-o la Colonești.
Lotul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (Slatina – Colonești, 32 km) este la 80% execuție și, potrivit promisiunilor ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, poate fi deschis în decembrie, UMB urmând să amenajeze o descărcare provizorie la Colonești. Lotul 4, Colonești – Oarja (legătura cu A1 București – Pitești) pe care va fi amenajat nodul de la Suseni (DJ 659) are tot 32 km lungime, este la aproximativ 30%, dar deschiderea la sfârșitul anului viitor nu poate fi garantată.