Este uzina care ofera cele mai multe locuri de munca în Craiova si în toată Oltenia. Investitiile mari anuntate de recentul proprietar turc vor aduce alte locuri de munca in acesta zona a Romaniei. În mod sigur, locațiile viitoare vor fi aproape de Craiova, reducandu-se multe cheltuieli. Multe localitati din Olt pot fi atractive pentru realizarea unor obiective economice legat de Ford. Astfel, Slatina, Caracal pot face oferte in zona Parcurilor Industriale, Corabia ,Bals, Scornicesti, in locurile in care au fost mari unitati industriale: SMR, ANVELOPE, ZAHAR, TAMICO, ANVELOPE, IPTAPA ,SOVECORD, PULSOR…
Au toate utilitatile, forta de munca in zona si se pot acorda unele facilitati.
Cred ca edilii si oficialitatile judetului Olt trebuie cat mai urgent sa vina in intampinarea turcilor cu oferte atragatoare! Luati exemplul fostului edil al Slatinei, Darius Valcov, care a adus Grupul Pirelli aici si al lui Minel Prina cu extinderea fabricii Prysmian…! Mai jos publicam si interesul pe care l-au exprima mai nou turcii in scest sens.
Craiova poate atrage noi investiţii în industria auto dincolo de cele proape 500 mil. euro anunţate deja de Ford Otosan după preluarea uzinei de la americani.
„Sunt companii din Turcia care se vor localiza în România şi vor angaja oameni local în România. Vom optimiza baza de furnizori. Cel mai bun model este să reducem pe cât posibil transporturile şi să avem cât mai mulţi furnizori lângă uzină“, a spus Dave Johnston, deputy general manager pentru Ford Otosan.
Managerul reprezintă «partea» Ford Motor Company în cadrul Ford Otosan deţinută în proporţie de 41% de Grupul Koc şi Ford Motor Company, iar 18% din companie este listat la bursă.
Ford are în prezent 5.600 de angajaţi la Craiova.
Miza următoare, dincolo de producţie, este ca România şi Craiova să atragă un centru de inginerie din partea Ford Otosan după modelul Renault Technologie Roumanie.
Alper Tekeli, şef de inginerie în cadrul Ford Otosan, responsabil de sisteme electrice, electronice şi software, a declarat că deja este analizată oferta din partea universităţilor din România, şi deşi nu este în plan un astfel de centru în acest moment, nu este exclus pe viitor.
„Acum nu avem niciun plan pentru o facilitate de cercetare şi dezvoltare la Craiova, dar suntem în discuţii cu mai multe părţi din România. Ştim că sunt multe universităţi bune în România şi forţă de muncă pregătită. Investigăm astfel de oportunităţi. Pot spune că începem intern. Uzina din România şi oamenii de acolo sunt mai familiarizaţi cu universităţile din România, deci este o discuţie internă acum şi care poate fi extinsă în viitor“, a explicat Alper Tekeli.
Ford Otosan Craiova a preluat oficial la 1 iulie uzina auto, care din 2023 va produce două noi modele, iar din 2024 va fi prima unitate din România care va livra automobile electrice. Este pentru a şasea oară în ultimii 46 de ani când uzina îşi schimbă proprietarul. Ford Otosan a anunţat investiţii de 490 mil. euro la Craiova pentru a sprijini creşterea viitoare a producţiei. Fabrica de la Craiova continuă să joace un rol cheie în contextul planurilor de electrificare ale Ford în Europa.