Dintr-un lux de invidiat, telefonia mobilă a devenit în mai bine de un deceniu cea mai folosită metodă de comunicare din România și aproape din toată lumea. Deși numărul de abonamente la serviciile de telefonie mobilă a egalat numărul de oameni de pe pământ, calitatea serviciilor oferite lasă mult de dorit.
Tot mai mulţi utilizatori de telefonie mobilă din Olt se plâng de calitatea tot mai proastă a acestor servicii și de faptul că în plină expansiune a tehnologiei, discuţiile telefonice au devenit o adevărată aventură. Problemele reclamate de cetăţeni sunt diverse, de la volum foarte slab, la intreruperile legăturilor tefonice, semnalul foarte prost, la imposibilitatea de a iniția un apel, toate acestea fiind resimțite pe pielea lor de către abonații care plătesc lunar sume destul de mari pentru aceste servicii, inexistente practic. Problemele cel mai mari sunt resimțite în mediul rural. Firmele de telefonie mobile au însă alte priorități, printre care mărirea numărului de clienți și creșterea cifrei de afaceri.
Potrivit specialiștilor, explicația cea mai frecventă şi plauzibilă ar fi supraaglomerarea reţelelor. „Deși numărul utilizatorilor a crescut exponenţial, antenele şi restul dotărilor tehnice sunt depășite de situație și nu mai fac față numărului mare de solicitări. Dacă la început telefonia mobilă cu minute mai multe per abonament părea un lux acum altfel stau lucrurile. De exemplu, prin anul 2000, un abonament cu 1.000 de minute incluse (indiferent de reţea) costa 60-100 de dolari. Acum cu o cartelă prepay cu opţiuni sau oferte, cu doar 5-6 euro ai nelimitat în reţeaua respectivă şi sute de minute (chiar şi 800 în celelalte reţele naţionale şi internaţionale). Adică tineri, adulţi, bătrâni, de dimineaţa până seara (acasă, la muncă, la plimbare, la şcoală, în magazin, în mall sau în pub) vorbesc într-na la telefon, toate aceste convorbiri trecând prin aceleaşi antene de acum 20 de ani, în mare parte, ca să nu mai vorbim de faptul că unii au câte 2 sau chiar 3 telefoane mobile (pe reţele diverse). Evident că această dezvoltare a fenomenului înseamnă afacere, înseamnă vânzări, înseamnă bani, înseamnă profit”, a declarat reprezentantul unei rețele de telefonie mobilă din județul Olt.
Şi asta sesizează și oltenii – în timp ce profitul acestor firme creşte (şi nu e nimic rău în asta), calitatea scade şi asta e chiar supărător, însă, nu trebuie să uităm că trăim în era în care calitatea oricărui serviciu nu mai contează atât de mult pentru producători.