Autoritățile au reluat procedurile pentru desemnarea unui constructor în vederea reabilitării Podului Olt, un simbol pentru Slatina, pe care trec zilnic sute de mașini.
Directorul Secției Drumuri Naționale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a precizat că nu știe exact dacă a fost încheiată procedura și dacă a fost desemnat un nou constructor, cert este că ea a fost reluată, o singură firmă fiind interesată de acest proiect.
„A fost o nouă licitație pentru Podul Olt care a fost câștigată de cineva sau era un singur participant. Nu am mai multe detalii, pentru că acest proiect este coordonat de Direcția de Investiții de la DRDP Craiova. În principiu, există un participant, nu știu dacă s-a adjudecat sau nu. În acest proiect erau două componente: proiectare și execuție, nu știu dacă s-au mai făcut modificări. Am avut un constructor, s-a reziliat acel contract, pentru că nu a putut să ducă la îndeplinire clauzele contractului”, a spus Motorga.
Directorul SDN Slatina a precizat că podul vechi de peste râul Olt rămâne în continuare un proiect important, deși se estimează că Varianta Ocolitoare a Slatinei, parte a Drumului Expres Craiova-Pitești, să fie deschisă în prima jumătate a anului viitor.
Mai mult de atât, Motorga spune că se va renunța la varianta de ocolire pe Moșteni, care oricum nu era viabilă, traficul urmând a fi deviat pe varianta ocolitoare a Drumului Expres.
„Pentru mine, dar și pentru Regională, acest pod (n. red – podul vechi de peste râul Olt) este de mare importanță, eu mă zbat de câțiva să rezolvăm cu acest pod, pentru că este reprezentativ atât pentru noi, cât și pentru Slatina. Pentru mine este prioritară această lucrare. Ne ajută foarte mult Drumul Expres. Varianta de ocolire inițială, stabilită pe Moșteni, care nu a fost viabilă, am renunțat la ea. Pe acest nou proiect sigur se renunță la ea. Noua variantă de ocolire va fi pe Drumul Expres. Noi estimăm că Centura Slatinei și noul pod peste Olt se vor da în folosință anul viitor, undeva în prima jumătate a anului. Momentan, cu podul vechi suntem în procedură, până se va face o modificare a proiectului, până vine noul constructor, semnează contractul, este clar, lucrările nu pot începe iarna. Atunci este normal să așteptăm, posibil anul viitor, după ce va fi dată în folosință varianta, atunci vom începe lucrările. Până atunci mai sunt de făcut destule, trebuie actualizat proiectul, autorizația de construire, care expiră în noiembrie, deși a fost prelungită o dată. Acesta este planul, vedem cum vor evolua lucrurile”, a adăugat Motorga.
În vara anului trecut, consorțiul italian, care câștigase licitația pentru reabilitarea Podului Olt, a solicitat în instanță rezilierea contractului, deși autoritățile semnaseră ordinul de începere a lucrărilor. În cele din urmă, constructorul italian a obținut anularea contractului, procedura de atribuire a acestui proiect în valoare de peste 26 de milioane de lei, bani asigurați de la bugetul de stat, fiind reluată în acest an.
În ultimii ani, tot mai multe gropi au apărut în covorul asfaltic din Podul Olt, acestea fiind cârpite de drumari.