În Romania chiar şi atunci când sunt bani pentru realizarea unor lucrări de infrastructură, proiectele sunt blocate. Dacă nu sunt probleme cu expropierile sau lucrările nu sunt sabotate de animale, atunci apar anumite instituții ale statului care, din te miri ce motive, încearcă să tărăgăneze realizarea acestor investiții. Este și cazul minicenturii municipiului Caracal un proiect pentru care există bani încă de acum aproape doi ani, dar la care investițiile nu pot fi demarate deoarece, potrivit reprezentanților municipiului Caracal, Regionala CFR Craiova nu vrea să dea avize pentru construcția acestei lucrări întrucât anumite suprafețe din zona de protecție și siguranță care aparțin CFR se suprapun cu acest proiect. „ Centura de Nord a municipiului Caracal, adică minicentura, este un proiect finanţat în totalitate prin PNDL1 care în momentul de față este la stadiul de avizare favorabilă de către Ministerul Transporturilor. Problema este la Regionala CFR Craiova care nu vrea să emită acest aviz pentru această investiţie de utilitate publică întrucât anumite suprafețe din zona de protecție și siguranță se suprapun cu proiectul nostru”, a precizat Octavian Stănescu, viceprimarul municipiului Caracal. Totuși, recent se pare că, a fost găsită o soluție de compromis prin care în cel mai scurt timp să poată fi demarată această investiție. „Am hotărât cu domnul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, și am găsit modalitatea de a închiria acel teren până vom găsi o altă alternativă ca să putem să demarăm mai departe investiția. Acel teren aparține statului român, administrat de Ministerul Transporturilor, de CFR Craiova. Sunt aproximativ 2.000 de metri pătrați. Urmează ca noi să demarăm procedurile în cadrul Consiliului Local de a ne da acordul ca această suprafață să o închiriem de la Ministerul Transporturilor. Banii îi avem deja din 2015, am semnat și contractul de finanțare, inclusiv partea de licitație este finalizată”, a conchis viceprimarul municipiului Caracal. Centura de nord a Caracalului va avea o lungime de 1,81 de kilometri, costurile investiției ridicându-se la aproximativ 25 de miliarde de lei vechi.
Ilie Bîzoi