DEZASTRU pentru BRD: Aproape o treime dintre clienți au POPRIRI pe conturi

0
929

Francois Bloch, directorul general al BRD – Groupe Société Générale, a treia bancă din România după active, a subliniat că banca primește un număr mare de popriri, raportat la numărul de clienți, potrivit agerpres.ro.

„Din vreo 2,3 milioane de clienți, am primit, anul trecut, 700.000 de cereri de poprire”, a spus Francois Bloch, marți, în timpul unor audieri la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupției și petiții a Senatului.

Astfel, BRD a primit cereri de poprire a conturilor pentru 30% dintre clienți, anul trecut. Cele mai multe dintre acestea, 418.000 de popriri, au fost trimise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar 245.000-250.000 de popriri au provenit de la avocați.

„Avem un departament care face doar asta”, a subliniat Bloch, care a adăugat că în acest departament 20 de persoane se ocupă doar de popririle de la ANAF, reprezentând jumătate din această echipă, iar acestora li se adaugă acei care se ocupă de relația digitală cu clienții.

Directorul general al BRD a precizat că, în prezent, primesc popririle de la ANAF în format electronic astăzi, dar „dificultatea este că sunt trimise pe toate contururile persoanei vizate de aceste înștiințări”, spre deosebire de executorii judecătorești care trimit direct pe contul vizat.

„Până nu primim confirmarea de la ANAF, nu putem ridica poprirea respectivă”, a precizat Bloch.

Directorul general al BRD a subliniat că este nevoie cât mai urgent de o soluție ca popririle să nu fie făcute pe toate conturile unei persoane și să poată fi confirmată mai repede plata datoriilor făcută la ANAF.

Sursa: stiripesurse.ro