În contextul gestionării fenomenului migrației cetățenilor străini non UE în România și pentru promovarea unei migrații legale în beneficiul tuturor părților, respectiv societatea românească și imigranți, obiective avute în vedere prin Strategia națională privind imigrația, se impune întărirea controlului legalității șederii pe teritoriul României a cetățenilor din statele terțe și a modului de încadrare a acestora pe piața muncii din România.
Astfel, în perioada 07 – 13.12.2017 s-a desfășurat Campania națională privind verificarea modului în care angajatorii români respectă prevederile legale referitoare la legislația muncii și la regimul juridic aplicabil străinilor pe teritoriul României. Cetățenii străini non UE, pot desfășura activități lucrative pe teritoriul României în condițiile impuse de Ordonanța nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României și cu respectarea prevederilor Codului muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare. Prin actele normative emise în acest sens, angajatorii români au obligația ca înaintea primirii la muncă a cetățenilor străini non UE să obțină aviz de angajare, eliberat de structurile Inspectoratului General pentru Imigrări (I.G.I.) și să întocmească contract individual de muncă cu respectarea Codului muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare și a H.G. nr. 500/2011 privind registrul de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare.
„În această perioadă, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Olt a efectuat un număr de 12 controale, din care unul împreună cu reprezentanți ai Inspectoratului General pentru Imigrări Olt, în urma cărora au fost constatate un număr de 4 deficiențe, printre care amintin: nerespectarea prevederilor Codului muncii referitoare la repausul săptămânal și evidențierea timpului de muncă, respectiv a orei de începere și a celei de sfârșit a programului de lucru”, a precizat inspector şef Cristian Ungureanu, şeful ITM Olt
Ilie Bîzoi