SLATINA: Transportul oamenilor la uzine, BOMBĂ CU… CEAS!

5
5742
Municipiul Slatina are una dintre cele mai mari și grupate platforme industriale din România. Aici lucrează peste un sfert din populația activă a orașului de pe Olt.
ALRO SA, PIRELLI SA, TMK ARTROM SA, PRYSMIAN SA, VIMETCO SA, ALTUR SA, ELECTROCARBON SA sunt unități industriale de nivel mondial, european și național. Aproape toate sunt cu acționariat străin: Rusia, Italia, Turcia, Israel, Germania, China.
Transportul personalului muncitor se face la și de la uzine la aceleași ore și în cea mai mare parte cu mijloace de transport în comun, autobuze și microbuze: LOCTRANS, TRANSBUZ și altele. Este o aglomerație de nedescris, om lângă om, atât la sosire, cât și la plecarea acasă a personalului muncitor.
Oamenii nu poartă măști de protecție, mănuși de protecție și nu pot păstra o distanță de protecție între ei pe timpul deplasării. Este cea mai gravă încălcare a normelor impuse de AUTORITĂȚI pentru prevenirea îmbolnăvirilor de gripa care ne bântuie crunt. Nici șoferii nu sunt protejați, nu au materiale de protecție necesare și obligatorii.
Este inadmisibil ceea ce se întâmplă. Scuzele patronilor, managerilor și directorilor sunt revoltătoare: ”Nu avem de unde lua măști, mănuși, material dezinfectant…” sau că nu pot decala programul de lucru și lua alte măsuri care se impun sunt de neacceptat, intolerabile.
Trebuie urgent ca prefectul de Olt să dezamorseze BOMBA DIN SLATINA prin măsuri  drastice, unele fapte care se petrec țin de Codul Penal. Trebuie să fie date imediat ordine clare și măsuri drastice pentru transportatori, dar și pentru conducătorii acestor unități industriale.
Cum știu să ascundă și să-și ducă profitul acasă, în Rusia, China, Italia, Germania, tot așa să rezolve și problemele privind transportul și PROTECȚIA personalului muncitor la și de la serviciu. Să cumpere sau închirieze mașini suficiente ca oamenii să nu își sufle în ceafă, să nu își pericliteze sănătatea. Dacă un singur om are CORONAVIRUS și merge într-un asemenea mijloc de transport poate produce o ”pandemie” în Slatina și județul Olt.
Asta ar însemna închiderea platformei industriale, șomaj și dezastrul economic pentru slătineni și România. Este un semnal de alarmă pentru ca oficialitățile locale și cu responsabilități să intervină de urgență cât mai este timp pentru prevenție și îndreptarea unor greșeli și iresponsabilități.

5 COMENTARII

  1. Sectia Motorsport Pirelli inca lucreaza, mi se pare inadmisibil in conditiile in care fabrica mare este inchisa. Noi cei 30 de pe un schimb, nu suntem expusi infectarii???!!?? Intreb pentru un prieten….. Ar trebui luate masuri urgente

  2. Articolul este o prostie populista colosala fara legatura cu o economie reala de piata. Parca mental ne intoarcem in epoca de acum 40 de ani…
    Serviciul de transport apartine companiei de transport si deserveste cetatenii. Nu deserveste angajatorii. Cetatenii care merg la munca sunt beneficiarii. Ca sa se poata circula civilizat trebuie ca prestatorul serviciului de transport sa mareasca numarul de autobuze in loc sa il micsoreze si sa isi respecte beneficiarii adica cetatenii orasului.
    Nu este sarcina companiilor de pe platforma sa organizeze transportul. Ei angajeaza si platesc salarii la mii de oameni in oras, isi deruleaza activitatea pentru care au autorizatii de functionare si nu se pot substitui unui serviciu autorizat pentru o alta companie. Poate ca dl Dobrescu nu stie ca nu se poate organiza un astfel de transport peste noapte, fara autorizatie fara a avea in obiectul de activitate codul CAEN ptr transport de persoane, etc. E ca si cum am cere comoaniei de transport sa produca peste noapte aluminiu, cauciucuri, de tevi sau cabluri…ca sa ramanem la companiile mentionate.
    Dar…este o idee..poate ca angajatorii de pe platforma se vor organiza si isi vor face propria companie de transport lasand serviciile publice locale in offside. Pentru ca fara transportul salariatilor spre platformele industriale compania locala de transport ar da faliment. Si nu ar fi o idee rea sa isi faca si un
    In ceeace priveste purtatul mastilor: dl Dobrescu nu a citit ce spun autoritatile si anume ca se recomanda ca mastile sa fie purtate doar de cei care au simptome?? Cititi va rog dle Dobrescu anunturile publice care circula in mass media din intreaga tara.
    Haideti sa fim seriosi, astfel de articole sunt ridicole , chiar nu mai are dl Dobrescu ce sa scrie si inventeaza astfel de aberatii. Saunse crede in epoca de aur ?
    In ceeace priveste afirmatia cu exportul profitului…ea este o chestiune pentru care managementul companiilor mentionate ar trebui sa se gandeasca la o actiune in justitie impotriva autorului ptr ca astfel de afirmatii grave, facute public , gratuit si fara acoperire au o denumire specifica in codul penal si mai sunt si de o clara sorginte comunista de acum … 40 de ani.
    In rest poate dl Dobrescu ar prefera ca aceste uzine sa se inchida…sa speram ca nu mor caii cand vor cainii!

  3. ..si ca sa nu ramana fara subiect ii sugerez dlui Dobrescu sa faca o fapta cetateneasca si sa faca o investigatie in magazinele locale sa spuna tuturor de unde se pot achizitiona masti, dezinfectanti etc in cantitati industriale.
    Poate astfel gaseste o solutie sa echipeze cca 15.000 de cetateni (cam cati merg zilnic la acesti mari angajatori) cu cate o masca pe zi. Si devine si eroul Guvernului care tot cauta solutie ptr materiale de protectie ptr spitale. Si da idei si bucurestenilor care circula cu metroul zilnic. Daca ni se va recomanda sa purtam masti pe strada, bineinteles.
    Solutia dle Dobrescu e alta: mariti de 4-5 ori nr de autobuze spre platformele industriale si sa permita pasageri cat sa pastreze distanta intr un autobuz.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here