SONDAJ: Doar 3 din 10 români mai scriu de mână scrisori sau felicitări

0
117

Doar trei din zece români mai scriu de mână scrisori sau felicitări, dar aproape jumătate dintre ei ar scrie de mână mai des dacă ar avea un instrument de scris de calitate, potrivit unui sondaj publicat, miercuri, de Consult Company, importator şi distribuitor în România de instrumente de scris.

Totodată, 8 din 10 români consideră că principalele beneficii ale scrisului de mână sunt fixarea cunoştinţelor şi asimilarea mai rapidă a informaţiei, potrivit sondajului.

În plus, aproape 5 din 10 (48,56%) români consideră că principalele beneficii ale scrisului de mână sunt fixarea cunoştinţelor şi înţelegerea mai bună a informaţiilor, odată puse pe hârtie, în timp ce peste 3 din 10 respondenţi resimt ca principal avantaj asimilarea mai rapidă a informaţiilor.

”Îmbunătăţirea creativităţii este următorul beneficiu apreciat de 8,92% dintre români, iar numai 3,39% dintre participanţii la sondaj nu văd un câştig datorat scrisului de mână”, se arată în comunicat.

Managing partner-ul Consult Company, Claudia Roşu, consideră că există o percepţie eronată legată de faptul că tehnologia ar putea înlocui scrisul de mână.

”Există o percepţie eronată legată de faptul că tehnologia ar putea înlocui scrisul de mână, la fel cum s-a vorbit şi despre dispariţia cărţilor tipărite în defavoarea celor electronice. Rezultatele acestui sondaj ne arată că a scrie de mână continuă să fie un obicei răspândit în rândul românilor, care înţeleg beneficiile metodei tradiţionale de a scrie cu pixul pe hârtie şi, mai mult, apreciază şi sunt interesaţi să deţină un instrument de scris de calitate”, a declarat Claudia Roşu.

Cele mai frecvente situaţii în care românii scriu de mână sunt când iau notiţe în cadrul întâlnirilor de serviciu şi personale sau în scop educaţional – precum la cursuri –, la completarea diferitelor acte, cereri sau solicitări, în realizarea de listele cu task-uri zilnice la birou sau pe plan personal, potrivit sondajului. Astfel, doar 3 din 10 români afirmă că scriu de mână scrisori şi felicitări, iar 1 din 10 români obişnuieşte să scrie în jurnalul personal.

”Cei mai mulţi dintre români – aproape 7 din 10 – poartă întotdeauna la ei (în poşetă, servietă, buzunar) un instrument de scris, pixul fiind instrumentul de scris preferat pentru utilizare frecventă. Astfel, peste jumătate dintre respondenţi (55,06%) aleg să scrie cu pixul, 17,88% preferă creionul şi 17,07% optează pentru stilou”, se arată în sondaj.

În topul celor mai cunoscute branduri de instrumente de scris se regăsesc atât mărci premium, cât şi mid-level sau mass-market, potrivit sondajului. Astfel, la întrebarea, cu răspuns multiplu, ce branduri de instrumente de scris cunosc, românii au menţionat cel mai frecvent în răspunsurile lor următoarele branduri: Bic – 84,23%, Parker – 70,67%, Pilot – 59,84%, Mont Blanc – 42,30%, Sheaffer – 9,87% şi Cross – 8,47%.

www.news.ro