Zeci de cetăţeni dintr-un oraş din Olt cer interzicerea circulaţiei maşinilor de mare tonaj. Vezi de ce sunt disperaţi oamenii

1
748

De aproape doi ani, corăbienii care locuiesc pe străzile Carpaţi şi Dumitru Buzdun trăiesc un adevărat coşmar din cauza zgomotului produs de maşinile de mare tonaj care tranzitează zilnic oraşul. Zgomotul este nimic însă pe lângă ceea ce se întâmplă cu locuinţele lor din cauza trepidaţiilor produse atunci când trec aceşti mastodonţi. Oamenii care locuiesc pe cele două străzi din Corabia susţin că pentru ei viaţa normală a devenit imposibilă mai ales noaptea când nivelul de poluare fonică este foarte mare.

Sătui de atâtea cutremure, oamenii au decis să ia taurul de coarne. Ei au înaintat Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina care are în administrare drumul naţional cu pricina (DN 54) un memoriu prin care cer interzicerea circulaţiei autovehiculelor de mare tonaj. „Avem o sesizare de la 74 de cetăţeni din Corabia care cer interzicerea traficului de tiruri şi camioane pe străzile Carpaţi şi Dumitru Buzdun care sunt parte integrantă din DN 54 şi spun că giganţii care circulă încărcaţi cu diverse mărfuri prin lovirea gurilor de canal peste care trec în mare viteză, capacele de canal sar în aer cu un zgomot incredibil provocând vibraţii aşa de mari că blocurile şi casele se zguduie din temelii. Dumnealor ne  solicită interzicerea traficului greu”, a precizat Adrian Motorga, directorul SDN Slatina. Ieri, şeful SDN s-a aflat la Corabia pentru a găsi soluţii la problemele oamenilor. Directorul SDN a precizat că, din păcate, nu poate fi luată măsura interzicerii circulaţiei autovehiculelor de mare tonaj pe acest drum naţional şi implicit pe aceste străzi întrucât nu există variante ocolitoare. În schimb reprezentanţii SDN, împreună cu cei ai Poliţiei oraşului Corabia şi ai Primăriei au luat decizia de a introduce restricţii de viteză pe cele două străzi. Totodată va fi interzisă şi staţionarea autovehiculelor pe cele două artere de circulaţie. „În perioada următoare vom introduce o restricţie de viteză de la 50 km la oră cât este normal în localitate la 30 km la oră şi în acelaşi timp vom interzice staţionarea pe străzile Carpaţi şi Dumitru Buzdun. Aceste două străzi sunt şi drum naţional şi  traversează Corabia. Vom introduce restricţii de viteză, plus staţionarea interzisă pentru că la această oră locatarii blocurilor din vecinătate parcheză  efectiv maşinile pe drumul naţional”, a adăugat Motorga.  Pe lângă aceste măsuri, autorităţile locale au în vedere şi alte soluţii pentru a elimina acest disconfort creat cetăţenilor de maşinile de mare tonaj. Primarul oraşului Corabia, Iulică Oane, susţine că a identificat şi două variante ocolitoare ale traficului care vor fi prezentate aleşilor locali şi supuse spre aprobare în viitoarea sedinţă de Consiliu Local. „Iniţial, traficul greu era pe străzile Kogălniceanu şi Ştefan cel Mare, prin mijlocul oraşului. Bine că circulau şi pe acolo. Acum strada Dumitru Buzdun este în reabilitare şi ne apropiem de final, traficul prin hotărâre de Consiliu fiind deviat pe acolo. În momentul de faţă s-au creat mari denivelări şi din cauza faptului că tirurile mai ales goale circulă cu viteză mare creează disconfort cetăţenilor care locuiesc în imobilele din zonă, şi vorbim aici şi de blocuri şi de case. Am stabilit de comun acord astăzi cu cei de la Poliţie şi cu  cei de la SDN să limiteze viteza la 30 de kilometri la oră pe acest tronson ca să nu mai circule cu viteză să creeze acel disconfort, să plantăm semne de circulaţie cu staţionarea interzisă şi pe stânga şi pe dreapta la aceste străzi deoarece traficul tirurilor se desfăşoară foarte greu în această perioadă şi săptămâna viitoare să încercăm să acoperim toate denivelările. Am identificat două variante de ocolire urmând ca la sfârşitul lunii să le aducem în atenţia Consiliului Local şi dacă sunt de acord atunci vom devia pe acolo traficul. Situaţia era şi înainte , dar acum s-a accentuat pentru că s-au mărit capacităţile de preluare la cereale şi  numărul de tiruri şi utilajele grele care circulă este din ce în ce mai mare. Probabil asta explică şi modul cum arată drumul naţional 54 de la Caracal la Corabia, adică s-au format şleauri, a fugit asfaltul din cauza temperaturii şi bineînţeles a tonajului”, a concluzionat edilul şef al oraşului Corabia.

Ilie Bîzoi

 

 

 

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here