Cum este bine să lași mașina parcată: În viteză, pe liber sau cu frâna de mână trasă?

0
1497

Ajungi la destinație, parchezi, dar cum lași mașina? În viteză, pe liber, cu frâna de mână trasă? Sunt șoferi care își lasă mașinile în treapta de viteză întâi sau a doua, unii trag și frâna de mână, alții o lasă pe liber. Cei mai mulți conducători auto au această dilemă, iar modul corect variază în funcție de anumiți factori și au avantaje și dezavantaje. 

De exemplu, dacă obișnuiești să o lași într-o treaptă de viteză sau cu frâna de mână trasă, trebuie să știi că vei suprasolicita transmisia. Îți prezentăm, mai jos, câteva reguli pe care trebuie să le ai în vedere, potrivit Adevărul:

Cum este bine să lași mașina parcată? Depinde de vreme

Când vine vorba de asigurarea maşinii, unii conducători auto lasă maşina în treapta întâi sau a doua de viteză, alţii trag frâna de mână, în timp ce alţii trag atât frâna de mână, dar o bagă şi în viteză. Condiţiile meteo sunt extrem de importante într-un astfel de caz.

”Dacă afară este cald sau temperaturile nu scad sub zero grade, este indicat să lăsăm maşina cu frâna de mână trasă şi atât. Dacă lăsăm maşina în viteză, suprasolicităm transmisia. Pinioanele se vor uza în timp, iar la un moment dat ne vom trezi că trebuie să înlocuim transmisia, ceea ce nu este de dorit”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.

Iarna situaţia se schimbă. Riscul de îngheţ este mare, în special noaptea, astfel că este indicat să lăsăm maşina în viteză şi să nu folosim frâna de mână.

”Se pot bloca saboţii sau plăcuţele de frână din cauza frigului. Dacă maşina are frână electrică, frâna de mână poate fi folosită şi iarna pentru că frânarea la roţile din spate nu se face prin cablu, ci cu ajutorul unor motoraşe electrice destul de puternice, iar riscul ca acestea să se blocheze este foarte mic”, detaliază Florin Marin Bogdan.

Cum este bine să lași mașina parcată? Maşinile cu transmisie automată, diferite

La maşinile cu transmisie automată, pe timp de vară este indicat să acţionăm frâna de mână înainte de a pune levierul cutiei de viteze în Park. Dacă veţi face invers, se vor forţa componentele din cutia de viteze şi nu va trece mult timp până când una dintre ele va ceda.

”După ce tragem frâna de mână, roţile se vor bloca, iar maşina nu se va mai mişca, astfel că nu va mai fi forţat axul metalic care blochează cutia de viteze. Iarna vom proceda la fel pentru că nu există riscul să se blocheze frâna la roţile din spate, deoarece, după cum spuneam, frânarea nu se face prin cablu”, susţine Florin Marin Bogdan.

Sursa: a1.ro