CJE Olt se alătură protestului #foaiagoală

0
152

Consiliul Județean al Elevilor Olt se alătură protestului la nivel național #foaiagoală, inițiat de Consiliul Național al Elevilor, protest care îndeamnă toţi participanţii la simulare să depună foaia goală.

Sub sloganul „Foaia goală”, elevii doresc să atragă atenţia că nu vor evaluări mai uşoare, vor evaluări reale. Mai mult, nu vor să fie vor să fie cobai ai Ministerului Educaţiei Naţionale. Aceștia vor să tragă un semnal de alarmă tuturor factorilor decizionali ca, pe viitor, elevii să fie consultați la luarea unor astfel de decizii, vitale pentru demersul educațional.

”Dăm foaia goală pentru că simulările nu ne vor evalua competențele, ci doar cunoștințele. Nu ne vor evalua capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a reproduce informațiile care ne-au fost dictate la clasă. Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experiențele noastre de învățare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în fața tuturor acestor nedreptăți, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc.

Dăm foaia goală pentru că schimbările nefundamentate nu sunt soluția în educație: pentru că atunci când regulile se schimbă în timpul jocului, ești îndreptățit să ieși din joc. Itemii de tip obiectiv nu au fost etalonați, iar noi, deși suntem beneficiarii direcți ai educației, nu am fost consultați. Mai mult decât atât, suntem constrânși să acceptăm schimbările făcute din pix care încep să caracterizeze sistemul de învățământ românesc”, se precizează în textul oficial al protestului.

Elevii știu că fiecare dintre ei are o voce care contează enorm, așadar pentru orice neajuns pe care îl resimt ca actori principali al sistemului, pentru fiecare dată în care au asimilat informațiile oferite de către profesor doar pentru că „trebuie”, fiind convinși de inaplicabilitatea și lipsa de necesitate a acelor cunoștințe, pentru oricare moment în care s-au gândit că nu un test i-ar motiva să învețe, ci un stil interactiv de predare al cadrului didactic, o atenție sporită acordată de către acesta în procesarea informației, o integrare reală a lor în cadrul orei de curs, pentru toate cele enumerate, sunt îndemnați să dea foaia – fie goală, fie înșirând gândurile lor cu privire la sistemul de învățământ românesc.